AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.351

Alpina c1 2.5

Sida 1 av 2
te
303
ted81
BMW M3 E92
Köpte mig idag en alpina c1 2.5 .. finns det några fler sånna i sverige ?
gjorde jag en bra eller dålig affär , köpte den för 50 000kr.
nybesiktigad, varit besiktigad alla år men inte varit i trafik på några år.

Min tanke var att ha den som ban och busbil
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Grattis! Men är det inte en lite väl ovanlig/bevaradevärd bil för att ha som busbil?
te
303
ted81
BMW M3 E92
erikberg: jo jag känner det oxå, min svärfar blev helt tokig när han hörde at jag skulle köra bana i sommar med alpinan.

Så min tanke var att man kanske skulle sälja den igen och köpa sig något vanligare
Men samtidigt så är det ju folk som kör med m3 E30 på bana oxå..
Kunde inte låta bli...Länk

Computers are useless. They can only give you answers.
te
303
ted81
BMW M3 E92
Kaptenlöjtnant..... hehehhehee
ted81: Banbil låter väl helt ok, men inte busbil.
C1 2.5 är en ovanlig bil och enligt mig en riktigt rolig bil.
Tänk på att det bara tillverkades 49 st C1 2.5.
HUr är den annars i skicket? Du får lägga upp lite bilder och lite mer info, sen kan du klicka dig in på www.alpinacs.se och läsa mer om Alpina Club Schweden.

München
Glömde skriva att du gjorde förmodligen en bra affär..

München
te
303
ted81
BMW M3 E92
Munchen.. den är i ett bra skick, dock inte perfekt.

finns följande fel anmärkningar på den :
hål efter mobiltelefon på mittkonsolen.
hål efter högtalare i hatthyllan, skall försöka jaga reda på några tids enliga att montera.
lacksläpp/stenskott på passagerar dörren i nederkant.

annars är den i mycket bra skick, visa upp den för en bmw mekaniker direkt efter köpet och han hitta en torkad insugslang oxå som skall bytas.

Det närmaste som står på tur är en stor service med kamrem, vattenpump och byte av alla vätskor.

Besiktningen gjordes idag innan jag hämta bilen, den hadde rullat 17mil mellan besiktningarna .

Inte meningen att använda uttrycket busbil, tanken var att dra den på släp till dom olka bankörningarna, då jag tyckte den var lite väl omodern att glida runt i på vägen om man jämför med min Cayenne Turbo S :D
St
255
Strebers
E30 325 cabrio -90
E34 525 touring -95
fyyyyy på dej! inte gasa sönder en sån finbil på bana! å Nej jag är ingen Orginalnisse! ;) men en alpina c1 växer inte på träd så om ja stod i dina skor skulle jag sålt den, köpt ex, en 325 e30, slängt ur inrednning, i med bur samt satsa pengar på chassie, du får mycke räser för 50 k om du köper billigare bil å sedan byter till exempelvis cupkit, bur mm.mm.. Hade jag pengarna skulle ja komma direkt å bjuda på c1an! :D lägg gärna upp lite bilder om du har några :D

the one and only.. BMW
te
303
ted81
BMW M3 E92
Strebers : du kan få köpa den, jag ordnar förmånlig finans :D

jag personligen tror inte de mår dåligt av att användas på bana.
Jag är ingen driftkung eller liknande utan njuter merav bra tider och den sköna väghållningen.

Men lite kul är att jag hadde tänkt att köpa en M3 E90 denna veckan men inge av dom 2 som har sånna till salu ville ta min cayenne turbo som delikvid.
Så då fråga jag en bekant som har lite för mycket bilar om det var köpa läge på c1an och det var det.....
Så kan det gå när man skall köpa ny M3 ;)
St
255
Strebers
E30 325 cabrio -90
E34 525 touring -95
hehe ja man är ju inget annat än grymt sugen! :P men förtillfället tillåter inte ekonomin detta då jag tidigare blev offer för den såkallade finanskrisen, nu har de dock börjat ordna upp sej , men de kapital man hade undanlagt för just bilar gick åt till att överleva :( men men.. nej klart bilen inte mår dåligt av att åka bana, om man kör som folk vill säga :D hehe.. nu ska ja inte sitta här å predika om hur man ska köra, då de för de mesta går på fullt spjäll för min del :D men just en c1a alltså :D de är något speciellt över dom :D

E30 325 Cabrio -90
te
303
ted81
BMW M3 E92
strebers: jag drabbades själv av dom dåliga tiderna men tackvare mina fasta kunder så har det börjat flyta på igen.

Vi får se , skall prov smyga lite med den på kinnekulle ring en sväng iaf.
Funkar den fint till det så blir det nog mer för den :D
te
303
ted81
BMW M3 E92
Länk

Nu har dm som inte vill att jag skall offra bilen på bana chansen att rädda den :D
St
255
Strebers
E30 325 cabrio -90
E34 525 touring -95
Geee meeeeeej ;)

E30 325 Cabrio -90
te
303
ted81
BMW M3 E92
strebers: köp den , jag kan ta in bil inbyte ;)

bilen är endast ute ur garaget på bilderna för att få byta garage.

den har rullat ca 100mil dom senaste 4åren
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Såå, du köpte den för 50 och säljer den för 90? ;-))
te
303
ted81
BMW M3 E92
Erikberg : ser du det som något problem ?
jag har gärna kvar den.

bara för att jag köper något billigt så behöver jag inte sälja billigt

sen är det ju så att jag har bytt lite saker för ungefär 10 000kr
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Inget fel att tjäna en slant ;)

Men den är inte såld än. 90´ blir nog mycket svårt att få ut. Bilen har bytt ägare några gånger sista åren men inte i närheten av dessa pengar. För 90´ vill man nog ha en B6:a och lite färre mil.

Var själv spekulant på den bilen för runt 3år sedan. Säljaren hade gett strax över 40' luskade jag ut. Vi diskuterade pris runt 50´ men nådde aldrig ända fram.

Skicka mig ett meddelande när du fått du tröttnat på att annonsera och verkligen vill sälja till rimliga pengar (runt 50')
te
303
ted81
BMW M3 E92
Jag är inte i behov att sälja.

den kan stå och mogna i några år.
Ungefär som med min Lamborghini diablo jag har ute på blocket, den kan stå till någon ger dom pengarna jag vil ha.
Köper ingen prylarna så njuter jag av dom istället, min livssituation just nu gör attjag inte har någon panik eller behöver ha loss pengar.

Men den dagen kan ju komma , då skall jag fundera på at sälja mina saker billigt
Inte alls, inte alls. Vet bara av egen erfarenhet att sånt kan locka fram snåltarmen hos en del spekulanter. Men å andra sidan behöver du inte sälja bilen till nån av dom. :-)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Ted, förstår. Tror inte det är fel att behålla den om du inte behöver sälja den lär (sannorlikt) inte tappa i värde så länge den underhålls och inte körs som bruksbil.

Lät lite iofs lite knepigt att du ville byta den mot en 320 ;)

Annars tillhör inte jag dem som skulle avråda dig från lite lättare bankörning. Det tål den absolut och så skulle jag använt den.
Däremot tycker jag inte du ska modifiera den och anpassa den för bankörning så länge den inte kan byggas tillbaks till original hyffsat enkelt.
Sen är det en annan sak att den säkert är rolig på banan men inte särskillt snabb för pengarna. En M3e36 tycker jag skulle vara betydligt mer lämpad.

Lycka till med din fina bil!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.