|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag tycker det börjar bli riktigt bra priser på välutrustade tidiga E60. Vad tycker ni övriga? Länk Philip Sahlsten BMW CS #1812A | |
|
Själv tycker jag att E60 hållt emot prisraset mycket bättre än motsv e39 gjorde. Har kompisar som köpte tre år gamla 528or från 96-97 99 med 10Kmil för 170-180KSEK. Prisraset på e60 har varit mycket mildare. |
|
|
Raset kommer med en ny modell tycker iofs att man skall välja till M-sport vid beg köp är så lite dyrare och så mycket snyggare allt enl. mig Ha de T |
|
|
M-sport är självklart jättesnyggt. Prisskillnaden är väl max några tusenlappar mellan standard och m-pkt begagnat? Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
| Bilen du länkar till är unik prismässigt. De flesta välutrustade eller snikutrustade, verkar inte spela någon roll, 03/04 ligger fortfarande runt 190', vilket känns alldeles för dyrt. De flesta ligger å andra sidan kvar på blocket månad efter månad. Den länkade kommer förmodligen försvinna ganska omgående. | |
|
Det är alltid sant men folk som väljer att sälja i stället för att byta in pga. skit i inbyte för tillfället Säljer ofta mycket billigare än vad man kan köpa på ngn bilfirma de är iofs nice om man skall köpa beg bil man får mycket för pengarna Där finns många sköna mil att plocka ut av en sådan bil Ha de T |
|
| Problemet är att de flesta privatförsäljare inte verkar ha insett att deras pärlor snart är 6-7 år gamla. Oftas ligger de på samma pris som bilhandlarna gör, men avsaknad av finansiering och garanti gör dem iskalla. | |
|
Det riktiga pris"raset" kommer först nästa år då F10 får premiär. Bilen du länkar till är ju snygg med massor av utrustning, men antagligen vill privatsäljaren bli av med bilen snabbt samt är medveten om att den har trots att 15.000 mil bakom sig. ---- BMW CS #6212 |
|
|
E60 har kanske stått emot bra prismässigt men man skall också komma ihåg att bilen i sig var markant dyrare i inköp än E39, mycket pga att BMW de första åren tog rejält betalt fär alla mer eller mindre nödvändiga paket. Sen är ju fortfarande M-sport utrustade bilar rejält mycket dyrare, tycker mig se att dessa snarare ligger 30-40kkr upp. |
|
|
Personligen tycker jag inte 150' är jättebilligt för en 15.000-milad 530 E60 av första modellåret även om den är vältutrustad. Absolut ett ok pris men inget man trillar av stolen för...;) Det roliga är ju att trådstartaren Sahlsten i annan tråd tyckte att en mycket välutrustad M5 E39 -03 med 11' mil på mätaren och med en prislapp på 185' var för dyr...;) ___ //Ulf |
|
|
En av anledningen till att bilar med M-sportpaket är dyrare är ju att man måste titta på nyare bilar. Vad jag förstått så kom detta som tillval först på modellår 2005 (09/2004) vilket betyder att de första 1,5 år av tillverkade E60 inte har detta paket från fabrik. Sen ser man ju en del med eftermonterade delar men det räknas ju knappast som M-sportpaket... ___ //Ulf |
|
|
Men vem lägger 180.000 kr och uppåt för en M5 E39?! Bilen är död i jämförelse med E60. Det kan väl i alla fall gemene man hålla med om... Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Detta kännas som ett bra pris för en e60, svenksåld. Ganska snålt utrustad tyvärr och lite för många mil iaf för mig. Länk (Huset i bakgrunden finns ute på Hemnet till försäljning, något dyrare än bilen kanske ska nämnas) |
|
|
Precis, manuell AC är nog det största problemet. Ska det vara en tidig ska det vara en välutrustad, det verkar inte vara någon större prisskillnad. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Eller annars ska det vara prisskillnad som det är i detta fall. Och då kan standard ACC räcka. Den är inte manuell aom många tror. Info om utökad klimatanläggning på E60 finns på fler trådar om man söker. |
|
| Den manuella AC är ingenting som jag skulle välja bort en bil för. Något som är betydligt viktigare, iaf för mig, är komfortstolarna. | |
|
...och mycket riktigt så är inte den manuella så manuell som den ex. är i e39 |
|
|
Jag har suttit i både komfortstolar och vanliga. Jag tycker båda två är för hårda. Jag gillar Volvos framstolar mer. Mjuka, omfamnande och bekväma. Ta "nya" S80 exempelvis. En åsikt bland många andra... Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
| Jag minns inte exakt, men det är väl samma bil på samma firma som det länkas till i början av denna tråd. För högt pris? Länk | |
| Tror att det var den bilen som länkades i början av tråden... | |
|
Jo det är samma bil men var inte priset då redan 149k ? Här finns ju en lite förmånligare: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.