|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Efter ett halvårs letande så slog jag äntligen till. Saknar lite standardutrustning då det bara är Business-stereo, manuell AC´n och enkel farthållare (ej den aktiva). Viktigaste för mig har ändå varit motorn samt sportutrustning (stolar, optik, upphängning osv) Att det var automat är bara ett plus. Bilen var väldigt fräsch, fälgarna hade inte en repa, vilket får anses va bra eftersom den gått 3800 mil. Invändigt så såg det även mycket bra ut. Hade egentligen velat ha en 07 men med tanke på det begränsade utbudet och stort behov av bil så kändes det ändå rätt. Vill passa på att tacka alla som kommit med synpunkter och svar på de frågar jag ställt här på forumet. Har beställt Alpini-högtalarkitet, ville samtidigt sätta i Ipod-kopplingen men damen i kassan fick fram att detta inte går pga ratten, vad nu detta kan bero på. Vet inte om det är samma typ av ratt men det är med samma uppsättning knappar som på denna: Länk Jag är ju mer inne på spåret att det är stereon som inte klarar av ipod-koppling då den inte klarar cd-växlare, medans hon påstod att det är ratten, någon som har mer koll? Har även testat vad den drar statskörning, hem till jobb (norra till södra gbg) så drog den 7,3 i snitt vid normala hastigheter (70 & 90 med 3 rödljus) Men ska snittet gå upp såpass mycket när man står vid rödljus? Enligt bilen så drar den runt 11 på tomgång. Tacksam för svar. | |
| För att svara på det sista; Den kan ju lika gärna dra 65 liter per meter det beror ju på att bilen inte rör sig medans motorn går. | |
| Ja när man står still så är ju förbrukningen per sträcka oändlig. Är det då inte så länge sedan man nollställde så ökar snittförbrukningen snabbt vid stillastående. | |
| har du bilder på bilen?? vad blev det för årsmodell(gissar på06) | |
|
Då vet jag mer ang snittförbrukningen :) bmw_jerry: 06 stämmer, uttagen sensommar vilket känns tryggt med tanke på att jag iaf har ett par månaders vagnskadeförsäkring kvar. Har en bild i min profil, kan även ses här: Länk Kommer upp mer när jag fixat till den lite. |
|
|
Snygg bil ang. förbrukning dne går nog ner lite när du kör långt men man köper väl inte en BMW bara för att den är så billig att köra och äga Ha deT |
|
| Är också inresserad av Hifi systemet från Alpine. Verkar ju vettigt prissatt om inte monteringskostnaden skenar iväg! Vad fick du för pris på monteringen? Vill gärna veta om du blir nöjd med ljudet, skriv en liten rad när du provat ett tag. | |
| grymmt snygg :D finns det några planer på lite småstyling eller fälgar?? | |
|
Tycker att bilen i sig är grymt snygg original, så jag kommer inte kasta på en massa eftermarknadsdelar i första taget. Så fort stereon är fixad så har jag överlag helt klart nöjd. Var nere och köpte alpinekittet idag, leverans nästa tisdag. Vill minnas att jag gav 4900:- för högtalarna och de nya dörrkarmarna. Dom erbjöd sig att montera kitet till en kostnad av 1500:- men jag tänker göra det själv. Åker ner till Hong Kong & Taipei nu i början av juni, tror inte jag hinner montera innan dess, men så fort jag är tillbaka så ska allt i. Ska försöka hitta något kul till bilen där nere med, någon som har något tips på vad man ska kolla efter? Irriterande detalj: Har som vana att lägga parkeringslappen längst fram i rutan, 2st har redan glidit ner och försvunnit, går det att få tag i dessa? Spelar väl egentligen ingen större roll men irriterande att ha dom liggandes bakom instrumentbrädan. |
|
|
Gratulerar till bra bilinköp. Ang parkeringslapparna; ofta finns ju en plastklammer nere i hörnet på rutan (tror den sitter på A-stolpen) där man kan klämma fast parkeringslapparna för att slippa lägga dem på instrumentbrädan. Har du ingen kanske det går att sätta dit. |
|
| Du får meddela hur bra ljudet blir med Alpinekittet! | |
|
Är själv väldigt nyfiken på vad alpine-kittet gör för ljudet i bilen så jag kommer helt klart lämna min synpunkter i tråden. Har som sagt business-stereon. Brände en skiva med mp3 i separata mappar, sätter i skivan i stereon och det står då "cd-rom" i displayen och radion sätts igång. Har jag gjort något fel i bränningen eller klarar den inte mp3-skivor? |
|
| Vad jag vet så är det bara Professional stereon som klarar mp3. Men försäkerhetsskull testa att bränna mp3 filerna direkt på cd:n, utan några mappar. Tänk även på att stänga cd:n också, dvs så att det inte går att bränna in fler låtar på den efterhand. | |
|
Kom hem igår och har inte hunnit testa att bränna dom direkt på skivan utan undermappar, får bli till helgen. Pratade med BMW och dom har fortfarande inte fått hem några högtalare, tydligen restade nere i Tyskland (kan jag dock förstå med tanke på hur dåligt ljudet är original) Mitt paket låg även långt ner på listan. De förskottsbetalades och beställdes runt den 20:e maj med 5 utlovade leveransdagar. Nu ser det inte ut som om jag får dom inom de närmsta veckorna. Kikade runt efter lite bildelar nere i HK och Taipei, en uppsättning 19" BBS CH Black gick på 13000 efter lite prut, blev ingen affär nu men vet inte vad som sker i framtiden. Affären i fråga köpte direkt från BBS och hade avtal, men man ska nog akta sig för kopior ändå. Någon som har koll på tulltariffen för lösa fälgar? Fanns en hel del spoilerpaket men de från de stora leverantörerna med bra passform var relativt dyra då de importeras, lokala märken var dock väldigt billiga (fram + sidor + bak för 4500:-) men såg ofta ut som skit (tänk "fast and the furious") Fanns sjukt mycket ljuddämpare och slutrör, men då jag inte kan något om den delen så väntar jag med att uttala mig, men deras demobil lät sjukt bra med ett system för 6000:-, mycket möjligt nästa uppgradering. Var f.ö. en sjukt skön känsla att komma hem och öppna garaget och se bilen helt nypolerad, fulltankad och nystädad. Ösregnade men kunde inte låta bli att ta en tur. Det enda jag köpte var en minidammsugare och mini-usbadaptrar som inte sticker ut mer än en halv cm. Åker tillbaka i aug-sept och blir nog något roligare då. |
|
|
Fick precis reda på att högtalarpaketet kommer under nästa vecka. Har jag tur med vädret så blir det installation under nästa helg. |
|
|
Snygg bil. Du kan väl koppla in Ipoden i Auxuttaget mellan under armstödet? Min nästa BMW: Länk |
|
|
Hämtade vår nya bil i går. Känns kanonfin måste jag säga. Den nya motorn går fantastiskt bra. Jämförde med en bekants 330-06 och det enda som jag tycker skiljer är lite mer bett i övre registret till 330:ans fördel. Automaten fungerar verkligen bra ihop med 325 motorn. Otroligt nöjd över att vi inte valde en 118d. Nu har jag satt dit AC-Schnitzer fälgarna, passade verkligen bra på sedanen, sen är det bara aerodynamic-paketet samt shadowline listerna som saknas. //Stefan |
|
|
Här kommer några bilder: Länk Länk Kommer fler bilder när övriga grejer sitter på plats //Stefan |
|
|
Länk //Stefan |
|
|
Grattis. Fick du din i tid som beräknat? Min ska komma vecka 30. Jag är så sugen på att få den! Grava bilabstinensbesvär här. Min nästa BMW: Länk |
|
| mycket tjusigt! Grattis! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.