AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
6.406

Fireglaze på en tre månader gammal BMW E91?

Sida 2 av 2
Länk

Finns ju hur mycket som helst att välja på. Min bil är fin i lacken så jag behöver ingen grovt medel tror jag inte. Men man vill ju gärna få bort alla tvättrepor som syns i solen ibland.
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Tjena Sevak.
Ja det finns MASSOR med polermedel att välja på.
Men här är några tips från mig.

Börja med att köra över bilen med Menzerna Power Finish på orangea "sprängda" trissor eller gula mediumhårda. När du polerat så torkar du bort överblivet polermedel och tittar i ORDENTLIGT ljus om du fått bort alla tvättrepor. Annars får du jobba lite hårdare.

Sen kör du med Menzerna Super Finish som ett andra steg med ljusblåa lite lite mjukare trissor. Detta steg är för att jobba upp glansen ordentligt.
Sen torkar du bort det och sedan så spritar du bilen.

Sen kör du till sist med FireGlaze lackskyddet och jobbar in det i lacken med maskinen... Efter en timma torkar du bort överblivet material. Sedan så lägger du på ytterligare ett lager med FireGlaze för hand (!!) så du får en fin yta, som du sedan låter härda över natten. Sen torkar du bort det.

Efter detta har du gjort en "nikeman deluxe" som jag alltid ger mina bilar tre gånger per år. Dock så hoppar jag ofta över "Power Finish" steget då det inte behövs användas på min bil.

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
Niklas: Vad ska jag använda för trissa för att lägga på Fire Glaze?
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Svarta jätte jätte mjuk!

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
Ku
102
Kushter
E92 BMW M3 2009 DKG
Ska köpa detta :D
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Någon som är sugen på ett poler/vaxjobb för 2.000:- ?
Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.