AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
135.896

Snygga 19" fälgar till E90. några tips?

Sida 9 av 25
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Krigge: Självfallet inte, replikafälgar tillverkas på olika ställen. Kvalitén och likheten mot originalfälgarna skiljer en hel del. På många Leman-kopior ser t.ex. inte tvåstegs-kanten och fälgcentrum lika ut som på org. BBS.

MVH Christofer
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
crille>> super! då blir det från dom jag beställer om jag byter...Hur är kvalitén på Linea Corse? Vikt?
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Linea Corse är inte ett dugg bättre än någon annan kopia som ser likadan ut som BBS LeMans...

Skillnaden är att Linea har istället för att säljas som replikafälg skapat sig ett eget varumärke "Linea Corse" och försöker få folk och tro att dom är bättre än alla andra. Självklart är det också tack vare varumärket som man kan ta mer betalt för LC fälgarna än för "vanliga" BBS LM replikor.

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
We
82
Wetterstrand
BMW 335i M-Sport sedan
För er som vill ha BBS Le mans replikor: Länk
Värt att kolla.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
bomis: Kvaliteten är bra. Vad det gäller vikten så har jag inte vägt fälgarna. De är inte direkt lätta, men det är och andra sidan inga andra replikafälgar heller.

Nikeman: Vad grundar du dina på påståenden på? Den almänna åsikten på ex. e90post.com är att just Linea Corse är de replikor som är mest identiska mot originalet. Det finns en hel hög modeller som inte är det.

Wetterstrand: Vad det gäller Eightyseven Tradings replikor så har jag inget att säga då jag inte sett dessa i verkligheten. Mycket möjligt att de är bra. Det är iaf 9,5" breda medans ex. Linea Corse är 10". Sen tvivlar jag på att bilarna på bilderna har just deras fälgar. Jag tror helt enkelt att de bara tagit bilder på BMW bilar med Lemans-fälgar som ser bra ut.

MVH Christofer
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
vad är bra med Linea Corse är att det finns jätte mycket nöjda kunder som har dem i USA med fina Reviews, e90post till exempel.
Kr
170
Krigge
M5 2007
I mina ögon ser ju tex Chikara LS1:or tom bättre ut, det som är intressant är ju huruvida kvaliten är annorlunda. Tillverkas dom i kina allihop så kan man ju lungt räkna med att det är samma kvalitet oavsett märke.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Krigge: Allt som tillverkas i Kina är defenitivt inte av samma kvalitet. I Kina tillverkar man allt mellan himmel och jord, allt från skit till riktigt bra grejer.

Vad det gäller Chikara LS1 så ser ju det schyssta ut, men speciellt billiga verkar de ju inte...

MVH Christofer
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Idag provmonterade jag mina BBS Challenge 19" , som jag införskaffat nyligen (lätt beggade med nya Michelin). Det såg extremt bra ut enligt mitt tycke (har en bild, men är kass på att ladda upp bilder).

Det kan behövas en mindre sänkning -då chassit/upphängningen på Xi modellerna ej är så låga orginal.

Var riktigt sugen på att slänga på dem nu direkt, det verkar ju aldrig bli vinterväglag.

/Andreas.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Rays Strahlen TE... jätte snygga tycker jag
Länk
Vi har sålt ett antal set till medlemmar på Autopower, bla två M3 E36 och någon M3 E46 som skulle köra med spacers i bak. Förutom det ett antal Audi bla S4 B5, S6 C5 och några A4 B6 och A4 B7. Samt andra som t ex SAAB 9-3 m fler.

Grabbarna med E36na skulle inte montera förens till våren. De andra har jag bett om bilder men inte fått några. Gissar att dom inte monterar förens till våren dom med.

Vi funderade på 19x10 men kom fram till att det kanske blir för brett för dom flesta. Skulle intresset visa sig bli större i framtiden så tar vi in det.

I vilket fall som helst så har alla varit nöjda med fälgarna, fälgarna är identiska med original Lemans och väger med däck ca 20-21kg beroende på märke av däck. I samma klass om original dvs. Enda skillnaden är att replikorna inte är split men det förstår man då hela fälgen är castad i ett stycke aluminium.

Våra 9.5 har en bredare läpp jämfört med 8.5, precis som det ska vara. Vill man köra brett i bak så dessa fälgar helt rätt.

Begränsat antal i BMW spec kvar.

Länk
Kr
170
Krigge
M5 2007
More:
Vilket "märke" är det ni säljer?

Mvh
Glömde skriva det att en kund har kört sin M3 E46 med våra Lemans replikor på bana. Något som fungerade helt perfekt, precis som vi hade förutspått.

Vi utsatte även fälgarna för ordentliga stress test innan vi la ut dom till försäljning. Test som bla innehåller hög fart över brokanter, vägbulor, aggressiv körning på landsväg och mycket annat som tog fälgarna till gränsen. Vi kan därför garantera god kvalitet och extremt tålig konstruktion.
Krigge

Vi har i dagsläget valt att inte döpa fälgarna, något som många andra gör och tar betalt för det. Precis som Nikeman skrev lite längre upp så gör Linea Corse inget speciellt förutom att ha mycket breda bakfälgar i sortimentet. Dom skiljer sig inte något från t ex våra och många andra Lemans replikor. Dom har skapat ett varumärke och kan därför ta mer betalt för sina fälgar.
Kr
170
Krigge
M5 2007
Jag är intresserad av en uppsättning men skulle gärna ha 10" breda bakfälgar. Hur bred är läppen på era 9,5" och vad är det för ET?
Krigge

19x8.5 är läppen på 7cm, 19x9.5 8-9cm bred

Fram ET30 19x8.5
Bak ET35 19.9.5

Dom passar din E90.
Din E91 menar jag, missade att det stogg ett T bakom 318d.
Kr
170
Krigge
M5 2007
Antar att ni kan fakturera, finns dom på lager?
Vi har fakturerat tidigare till olika företag/bilhandlare, till privatpersoner har vi inte gjort det. Skicka iväg ett mail till info@eightyseven.se så ordnar vi något.

Fälgarna finns i lager för omgående leverans.
Kr
170
Krigge
M5 2007
Vilka varianter finns det, skulle helst ha dom i Gunmetal.

Har ett AB ni kan fakturera isf.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.