|
Sida 22 av 25
|
|
|---|---|
|
Crille: Har du rullade skärmkanter fram? Vad har du för däck? ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Jag har 8,5x19 ET30 med 235/35-19 Länk , inga valsade skärmkanter. Bak har jag 10x19 ET22 med 265/30-19 och valsade skärmkanter Länk . MVH Christofer |
|
|
Skulle tro att det går fint med ytterligare några mm lägre ET fram. MVH Christofer |
|
| Ha ha ha ibland undrar jag fan om det är ngn som vill mig illa...lång historia kort....förra året beställde jag en uppsättning fälgar från usa. När dom väl dök upp så var det fel et på ena bakfälgen vilket ledde till en jävla massa tjaffs tid och energi för att få en ny + även en massa onödiga pengar i hantering och tull! Nu är dessa fälgar sålda till förmån för ett gäng nya med m3 offset som jag hade tänkt att beställa från ett företag i UK. Dom hade inga på lager men dom kopplade mig samman med en kund som hade köpt samma uppsättning som jag ville ha men som alldeles efter sålde sin M3:a. Kanon tänkte jag eftersom dom var helt nya och aldrig uppackade ur kartongerna. Pröjsade killen och fälgarna damp ner idag hemma. När jag öppnade sista kartongen...gissa vad...samma märke men fel modell på en av bakfälgarna!!!!!!!!!!!!!!!! Jag kan knappt tro att detta händer två gånger i rad...och dessutom nu så har jag köpt av en privatperson i uk på rek av återförsäljaren....så det blev ett väldigt långt mail till säljaren med en hel del förtäckta hot om återkallning av betalningen via paypal m.m. Passade på att lägga kontakten hos återförsäljaren som cc i mailet...och tur i oturen svarade han på en gång med att förmodligen har dom gjort fel när dom skickade fälgarna...så just nu har han skickat en kille till deras warehouse för att försöka hitta MIN fälg....Så just nu lever man på hoppet....fälgarna är backordered fram till mitten av april så just nu har jag en uppsättning fälgar som jag inte kan använda förrän rätt fälg dyker upp....vilket förmodligen resulterar i ytterliggare kosnader för frakter m.m. Jag blir så JÄVLA less.......... | |
|
Här är korrespondansen...det lustiga är att oavsett om man ej väljer att slänga på fälgarna så borde man ju kolla att man fått rätt från början och ännu viktigare borde man inte kolla det innan man skickar fälgarna till en ny köpare???? Thank you Mark for helping us out here! :) Most likely you will find one 10x19 et 22 Leman because otherwise another customer would have contacted you right receving 3 x L22 and 1x lemans, right? Best regards, Michael ________________________________________ Från: Mark - Linea Corse UK [mark@lineacorse.co.uk] Skickat: den 23 februari 2010 15:40 Till: Michael Bohman Ämne: Re: L22 instead of Leman! Re: SV: SV: SV: SV: SV: SV: VB: Betalningen har skickats Yep will have an answer later today. We have a very big stack of L22 wheels that we have to check through! Best Regards Mark Bailey (Director) NCB Motorsport Ltd 0800 4488013 www.ncbmotorsport.com Providing Motorsport Parts for the Enthusiast & Owners Clubs around the UK. And exclusive UK distributor of Linea Corse Wheels www.lineacorse.co.uk ----- Original Message ----- From: "Michael Bohman" <Michael.Bohman@aftonbladet.se> To: "Mark - Linea Corse UK" <mark@lineacorse.co.uk> Sent: Tuesday, February 23, 2010 2:37 PM Subject: SV: L22 instead of Leman! Re: SV: SV: SV: SV: SV: SV: VB: Betalningen har skickats And by the way. Im going on vaccation next friday, so if you have it i would apriciate if you could send it to me right away. Best regards, Michael ________________________________________ Från: Mark - Linea Corse UK [mark@lineacorse.co.uk] Skickat: den 23 februari 2010 15:23 Till: Michael Bohman; michael parker Ämne: L22 instead of Leman! Re: SV: SV: SV: SV: SV: SV: VB: Betalningen har skickats Guys, Dont worry. It seems Michael P, has not opened all the box's when we sold the wheels to him several months ago. He may have received 1 x L22 Rear by mistake when the wheels were sent to him I have one of our employee's going down to the warehouse to see if we can find 1 x Leman Rear. I will have an answer for you in the next hour, this may be a simple mistake that we can resolve for you. Best Regards Mark Bailey (Director) NCB Motorsport Ltd 0800 4488013 www.ncbmotorsport.com Providing Motorsport Parts for the Enthusiast & Owners Clubs around the UK. And exclusive UK distributor of Linea Corse Wheels www.lineacorse.co.uk ----- Original Message ----- From: "Michael Bohman" <Michael.Bohman@aftonbladet.se> To: "michael parker" <mikeybmw1@yahoo.co.uk> Cc: <mark@lineacorse.co.uk> Sent: Tuesday, February 23, 2010 2:00 PM Subject: SV: SV: SV: SV: SV: SV: SV: VB: Betalningen har skickats Hi Michael! Just recived the wheels and we have a BIG problem here. The wheels i payed for and that you offered me was 4 pieces of the Linea Corse Lemans wheels. I recieved (see picture) 3 linea corse lemans and one linea corse L22 19x10 et 22. I really like an explanation here how this is even possible?? When i buy wheels in this case new ones i always check that its the right ones that i recive even if i dont plan to use them or not, and if i would sell them it would be even more important that i checked them out before shipping them to the buyer dont you think??? And i can tell one off the boxes has been opened before because one of the wheels was packed upside down in the box and that was one of the 10" rear wheels. And every box has a modell description on it as well were you can read wich modell you have in each box!! We have two ways to go here as i see it, either you refund me the money for the wheel i obviously cant use + half the shipping cost and i'll send you back the wrong wheel in this case the Linea Corse L222 wheel OR i will open a paypal case and claim full refund of all wheels as its an option when you pay thru paypal see below: Resolution Center - Open a dispute Have a problem with a transaction? We encourage you to contact the seller directly by opening a dispute in the Resolution Center within 45 calendar days of payment. Reasons for opening a dispute: * You paid for your item, but you haven't received it. * You received an item that is significantly different from the seller's description. Most disputes can be resolved through direct communication. If you're unable to resolve the problem, we can help. You can ask us to investigate the transaction by escalating the dispute to a PayPal claim. One other problem IS that the Leman wheels are backordered until late march early april wich means im stuck with a sett off wheels i cant use until late april beginning of may, maybe you Marka can help me out here as to you were the one recommending me this seller, Michael in this case!!! I need i response from you today Michael or else i will go for full refund thru paypal. Best regards, Michael |
|
|
vad är fel på bilden? ;) Länk *LOL* det skulle även naturligtvis följt med centrumkåpor (detta stämde jag av med säljaren med innan) vilket inte fanns med i kartongerna....jag vet inte om jag skall skratta eller gråta.... |
|
|
Vad tror Ni om detta svar på min sök annons här på AP. Observera att svaret kommer från England: Hello, I still have Original rims for sale.I do not have images of it but its in good and perfect shape.There are no scratches on it and its 18 'BMW Styling 189.I would be asking a 340EUROS for the set and price includes packaging and postage.I would be shipping via Ups or FedEx which ever you prefer and would accept payment via Western union or Money gram.Whats your shipping address? Thanks James Tokbilligt = BLUFF?! |
|
|
passo22>> be om bilder! vill han sälja fälgarna så får han fixa fram bilder! Dessutom betala endast via paypal så att du kan återkalla om det blir problem. I mitt fall ovan så var jag trygg eftersom det var på rekommendation av firman i fråga som jag köpte från en av deras kunder, och som om det verkar så har inte klantskallen öppnat kartongerna och kollat att allt stämmer....jag väntar besked från firman nu som är nere på deras warehouse och letar fram rätt fälg :) |
|
|
problem solved! det här kallar jag serviceanda!! Well, You will be happy to here the wheel has been found!!!! We have just searched through 40+ box's of L22's to find the Leman wheel. I will be sent tomorrow, and I have also put a full set of centre caps in the boxs too. Once you have received the wheel, please can you send the other L22 back to us, and we will pay for it. I will email you address in a minute. Best Regards Mark Bailey (Director) NCB Motorsport Ltd 0800 4488013 :) :) :) |
|
|
så här ser dom ut iaf Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
bomis: Helt otroligt att det hänt dig två gånger!! Men bra service från företaget! Sånt vill man läsa mer om! ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
| bomis, dom ser riktigt mysiga ut;) men vilket rabalder:P | |
| jag ska spela på lotto i morgon...chansen är stor att jag vinner *LOL* | |
| Bomis har själv varit i kontakt med ncb om lemans fälgarna, men får vänta minst 2 månader. Fett surt | |
|
Bomis: Det är tur att det inte är vår än... Jag fick ju själv fel fälg från NCB Motorsport. Mark löste det snabbt och enkelt och ersatte mig för alla utlägg. Seriös firma... Det verkar som Linea Corse stoppat fel fälgar i kartongerna... MVH Christofer |
|
|
kul att höra att det är fler än jag som gillar lemans fälgen fr linea corse :) Yes Mark verkar verkligen seriös i och med hans snabba agerande!! ajvar>> det var därför jag beställde från en av hans kunder, så jag slapp vänta.... crille82>> jasså det hände dig med...surt...förstår inte att man inte dubbelkollar innan man skickar ut fälgarna....har dom så mkt ordrar att inte detta hinns med?? |
|
|
Antagligen så är det inte Marks fel utan någon stjärna på lagret. Det är ju iofs inte så konstigt att man inte öppnar en oskadad märkt kartong innan man skickar vidare till kunden. MVH Christofer |
|
| crille82>> absolut inte men på avrje kartong står det ju modell och storlek och på den som var fel stog det modell L22...men men... | |
|
Ja det var ju slarvigt... Som sagt, tur att det inte är vår än. MVH Christofer |
|
| Passo222: Det där är en bluff. Skcika ALDRIG pengar via tex western Union. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.