|
Sida 18 av 25
|
|
|---|---|
|
Passo222: Jag anser att prisskillnaden per däck (ca 2000.-/st) inte motsvarar skillnaden i prestanda. Jag har kört både dyra däck och billiga däck sedan jag började köra med större hjul. Och jag kan verkligen inte motivera varför en uppsättning PS2 däck ska kosta 13600:- medans jag kan få en uppsättning NS-2 för 5600:-. Körde i början även Conti och GoodYear däck på min taxibil. Men det går inte heller att motivera skillnaden där mot att köra på billigare budgetdäck. Eftersom att du skriver att Nankang är ett skitdäck - vad baserar du det på? Vad gör däcket till ett skitdäck? Jag har aldrig påstått att Nankang är ett kvalitetsdäck. Det är ett budgetdäck. Men ett mycket väl godkänt sådant som hänger med alldeles ypperligt bra i både vått och torrt till vardagskörningen. |
|
|
Re: NikeMan Jag baserar det bl a på att inget premium bilmärke (eller någon alls??) väljer denna typ av däck som standard på sina bilar, jag har heller aldrig sett något test som vunnits av denna kategori av däck. Många biltidningar varnar ju även för att köpa däck som inte är producerade i te x Tyskland just för att kvaliteten är undermålig (om man köper typ Conti m fl). Att jag skrev just Nankang beror nog på att de satt på de fälgar du länkat till (är inte ute efter att ¨peka ut¨ just dig på ngt sätt) men det kunde lika gärna stått Fulda, Khumo, Yokohama mfl. När jag ser en häftig bil och går fram för att se närmare på den och då ser att det är skitdäck på breda glassiga fälgar kan jag inte annat än fundera varför man tycker det är värt att betala dyrt för fälgen men inte däcket. Konstigt tänkande att man kan motivera priskillnaden, dyra fälgar - billiga fälgar, men inte däcken? Det kan ju vara som så att man märker inte förens man panikbromsar i te x väta att man skulle lagt lite extra på däcken. Min högst personliga åsikt! |
|
|
Inte så konstigt att man kan motivera en skillnad på olika fälgar dåd et handlar om utseende. Jag monterar stora fälgar på mina bilar just pga utseendet. Då är det viktigt att välja "rätt" fälgmodell för att det ska passa bilens utseende. Tyvärr är ofta snygga fälgar (split-fälgar) dyra medans billigare ACE/ASA/Dotz m.fl ser ofta "sådär" ut. även om det finns undantag även här (t.ex. Mugello...). Vinterdäck är jag Mycket noggrann med att välja ett "bra" däck. T.ex. Conti eller som nu Nokian Hakkapelitta med dubbar. Där har man även bevisat skillnader på uppåt 100% på bromssträcka osv Kina-budget däck vs nordiska vinterdäck. Men som sagt Sommardäcken så handlar det oftast om såpass små marginaler att jag som vardags-förare inte märker av dessa skillnader. Ajja det är mina erfarenheter iallafall. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Nu har jag fått på mina M6 replica fälgar 18" dessa är 18x8.0 runt om med däck 225/40/18 Jag behöver speacers vill ha ut fälgen så det ser ut som orginal! Någon som vet vart jag kan köpa dessa och vilken dimension jag behöver på dessa. Orginal när det såg bra ut var "255/40/17" 17x8,5 ET 37 bak" Nu kör jag "225/40/17" 18x8.0 ET 34 |
|
|
Är du säker på att du fick 34? Det skiljer bara 3mm, borde knappt gå att se.. 8" et34 sitter för övrigt som original på min. |
|
| Jag är bomb säker på ET är 34 på dessa men min fälg är ju 8.0 inte 8.5 | |
|
Länk Räkna själv.. |
|
| Jag måste ha ut fälgen lite vill helst de ska se ut som när jag har mina sommarhjul på dem är "265/30/19" 19x9,5 ET 40 bak" dem sitter klockrent bak på sommaren. Hur många mm borde jag köpa mina specers med | |
|
Föutsatt att dina nya nu är 34?, så ska du ha 13mm spacers för att få samma.. Vet inte om det finns, men 10mm blir nog bra. Har själv köpt nya 18x8 et34, ska lägga 10mm spacer bak.. |
|
| då har vi samma problem, jag tycker det ser grymt fult ut utan någon spacer bak nu. vart köper vi 10mm spacer bak billigast ? | |
| Tänk bara på att köpa med centrering.. | |
|
oops, samtidigt:) Har inte letat upp några än. Men de flesta däckfirmor borde väl kunna fixa det. |
|
|
Länk tex. nr 6 (5009026) verkar väl bra.. 365:- |
|
| bra replica m3 och m6 fälgar tilll e90, var finns det? | |
| Nu har jag köpt beställt hem 10 mm H&R Speacers, vad behöver jag för bult nu till dessa som ska passa ? Hur lång är en orginal bult till BMW E90 -07 | |
|
Tja! Jag behöver råd på däck till mina nya fälgar. Kommer att köra 8,5x19 et 30 fram och 10x19 et 22 bak på min e90 335:a. Har kollat med fälgkillen och han säger att jag måste lägga på en strecthad 265:a för säkerhets skull. Jag var inne på 275 men tydligen blir det lite för agressivt. Några tips?? Dom rekommenderade toyo proxes T1R alt falken fk 452...har ingen erfarenhet av dessa och är dessutom supernöjd med mina hankook evo v12:or.....Rekommendationer?? Vill inte ha några skitdäck på bilen....tack på förhand.... |
|
| om ni undrar så är detta m3 offset | |
|
Bomis: Du bör välja 265/30-19, 275/30-19 lär bli problem. Falken och Toyo anser jag är helt OK däck och dessutom relativt smala. Jag skulle valt Toyo 265/30-19. Räkna med att valsa skärmkanterna bak. MVH Christofer |
|
| Nu har jag hört mig för med longtran på e90post. Han är offset kungen där och laborerar mkt med breda fälgar på e90 karossen. Han säger att det funkar med toyo T1-R, 275/30/19 bak :) med valsade skärmar...någon som vet vart jag hittar bra pris på dessa i Sverige?? Överallt där jag letat är dom asdyra! I USA och uk är dom hälften så dyra.... | |
|
Det är mycket möjligt att mina 265:or är i princip lika breda som Toyo 275:or. Jag skulle dock satsa på 265:or för att undvika problem, det kan vara bra att kunna ha någon i baksätet Länk . Tänk på att amerikanarna har jämnare vägar än vad vi har. =) Länk brukar ha bra priser. MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.