|
Sida 17 av 25
|
|
|---|---|
|
Hej ska inhandla nya vinterhjul med däck till min Bmw 325i E90. Tänkte köpa M6 fälgar i dimension 8x18 runt om med ET 34 samt kränga på 225/40 däck runt om. Hur tror ni det funkar? |
|
|
Det blir kalas! :) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
| Välj hellre 8,5" bak om det finns, då klarar fälgarna fortfarande 225or men kan även föses med 255 vilket gör dem mer användbara för olika kombinationer och blir mer värdefulla om de senare kommer att säljas. | |
| Någon som vet om de finns att köpa E60 M5 replika fälgar till E90 i 19"? Har letat men hittar inte. | |
|
Dessa fälgar har et 35 fram och bak. Länk Hur kommer det att se ut, kommer man att behöva spc, de ska sitta på en e90. |
|
| De kommer att sitta ganska långt ut. definitivt inga spacers.. | |
| Långt ut, vet att de kommer att sitta bra fram, men bak blir väll det sådär. Har för mig att det ska vara et 40 bak på dessa fälgar. | |
|
Jag har 9,5x19" et35 i bak och det sitter prefekt på min e92. Men e90 har större hjulhus så du kan lätt sätta dit 5mm eller kanske 10mm spacers. www.garaget.org/Carlee82 <--Bilder på min bil. |
|
|
Jämfört med orginal ET34, så kommer de att bygga ut 5mm fram, 18mm bak. Kan kanske bli rätt bra.. |
|
| Nu står jag i valet välja dubbfria däck någon som tips på däck man ska köpa i 225/40/18? | |
|
Kushter: Nokian WR G2 brukar rekommenderas vet jag... Hade inte du sådana på dina andra hjul som nu ligger på Blocket? Eller så minns jag fel... Men dom sägs vara bra iallafall! Själv så hittade jag svinbilliga Nokian Hakkapelitta 4 dubbdäck nya som jag ska sko nya bilen med! :) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Har Nokian WR G2 225/40-18 på min 330xd, de funkar bra och vettiga i pris. MVH Christofer |
|
|
Har ju 2 bilar hemma E90 båda 2 jag sålde mina M-Sport fälgar på 2 dagar. Dem satt det Nokia WR på, bara 255 bak är för brett. Så dem jag säljer nu på blocket är WR G2 fast dock inte m-sport fälgar. Är inte så kunnig på vinterdäck men jag hade tänkt mig "WR G2" eller "Goodyear Ultra Grip Performance" 225/40 R18 92V XL BSW, RBT, M+S märkt fråga är vilka man ska ta Wr g2 va lite biligare |
|
|
Performance 313 replicor kommer finnas i februari-mars Länk |
|
| Dreglar......... | |
| Nice :) | |
|
Bara jag som tycker att 313 fälgarna ser lite halvtråkiga ut? troligtvis är det så för dom flesta jag pratat med prisar Performance-fälgarna. Men jag tycker inte dom passar ihop med bilens övriga design. Finns ett stooort gäng andra fälgar jag hellre skulle sätta på min BMW iallafall. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Tycker Länk passar fint på E9x faktiskt. Även CSL och andra fälgar iofs. Fälgarna på bild är till morsan o farsan som jag fick hem idag faktiskt med UPS. Ska nog testa dom på min E91 innan dom får ta dom :) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
| Varför envisas de flesta med att lägga, i mina ögon, Skitdäck på sina fälgar? Här kostar man på snygga fälgar på en ofta dyr bil men man snålar med däck = säkerheten, varför? T o m när man byter in en bil får man bättre pris med kvalitetsdäck. Det finns ju en anledning att bl a BMW, som ni ju kör, levereras med kvalitetsdäck! Kom nu inte och påstå att Nankang m fl är kvalitetsdäck, då är ni fullständigt ute och cyklar! Mvh Johan | |
|
Tjena!!! Här på denna sidan har du en hel del kopior på fälgar. www.infosite.se kolla där. Tips de så kallade krom kant (polerad kant), måste du vara försiktig med, du skall tvätta fälgarna regelbundet och waxa dom ofta, om du inte gör, så förstör du laken som jag gjorde, nu är fälgarna på lagning. Svarvning och lack. 4300kr för alla 4 fälgar. tänk på när du närmar dig för byta av sommar till vinter så måste du tvätta dom, låta dom luft torka waxa, och sen kan du ställa in dom... som sagt gör inte som mig =) Mvh Keskin... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.