|
Sida 14 av 25
|
|
|---|---|
|
bomis: Länk längre bultar ingår inte och behövs kanske inte heller. MVH Christofer |
|
|
Nej du kan inte ha en VB3 bakfälg fram, du ska inte ha nån bakfälg fram öht. Precis som enrita skrev tidigare. |
|
|
Ni som har koll på E90/91... Jag har kikat på nya fälgar till min kommande E91a... Det blir 19x9,5" bak... Och fälgarna är ET37... Hur breda spacers behöver jag för att fälgarna ska sitta snyggt i hjulhusen? På min E92 körde jag ju med ET33 fälgar och dom satt ju bra - och skrapade i lite ibland.... Men frågan är ju: Hur stor är skillnaden mot E91 ? ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Med 10-12mm spacers borde 9,5" sitta fint utan större risk för skrap. MVH Christofer |
|
|
Vad ska man betala för Miro Replica M6 fälgar med kumho ku 31 däck som är 1½ år gamla och rullat ca 500 mil? 235 or fram och 265or bak. Dessa har 6 mm kvar. Har haft dessa däck förut och läst på olika forum dem slits sjukt snabbt. Kan köra på detta fälgpaket max 500-600 mil sen är de dags för nya däck runt om och de kostar minst 8000:- Har en bra bit att åka för att köpa dem. |
|
|
Sevak: Precis samma uppsättning som jag körde på min E92a med andra ord. Skitnöjd med Kumhodäcken och det lär bli sådana igen. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
| Hade såna på vår förra volvo i torrt va dem bra men i vått inte lika bra och sen slets dem snabbt. Har som haft dem har ju slitit 3-4 mm på 500 mil med en bmw 325. Vad är paketet värt? Ha i åtanke att däcken runt om kommer va slut efter halva sommaren. | |
|
Hur snabbt du hävdar att däcken tar slut är ju helt oväsentligt. Jag körde 1000 mil med mina och slet max 2mm. Och då ska du veta att min körstil inte alltid är den lugnaste. Jag tyckte Kumhodäcken gick riktigt bra i både blött och torrt och höll riktigt bra. Falken är ena jävla skitdäck däremot och det hamnar aldrig mer på mina bilar. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
| Han som har dem nu har kört 500 mil och slitit 4 mm om dem har 10 från början annars 3 mm om dem har 9 från början. Det talar för att de slits snabb. Även kört med sånna och läst. Vad tycker ni de är värt? | |
|
Sevak: Säg att det var 800-900 mil? Det var en sommar. jag körde med dom en sommar. Saken var att påpeka att fälgarna var i gott skick. Däcken är drygt 6mm. Jag sa 6mm för "better be safe than sorry" |
|
| Du sa 500 mil till mig. | |
|
Ja det sa jag. Det var innan jag mätte däckdjupet. Det var en uppskattning. Men troligtvis är det längre eftersom däcken är nere på drygt 6mm. Strunt samma. Säljs inte hjulen till en annan intressant som visat intresse så ligger dom till våren. Jag har ingen panik att bli av med dom och så länge det inte blir billigare hos Modbargains lär andrahansvärdet inte rasa. |
|
| Du gör som du vill jag har lagt mitt bud. | |
|
Tror dom ligger på 8mm från början ungefär? Brukar inte sommardäck ligga där någonstans? ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
7-8mm enligt Aftonbladet!!! ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Så säg att dom började på 7.5mm och idag är det 6-6.5mm kvar... på någonstans mellan 500 och 8-900 mil. Ja det känns väl inte omöjligt? ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
| nikeman>> jag tror runt et 25 i bak med sänkning är max under det så kommer det att ta i.... | |
|
Okok... BLir lagom med 10mm spacers till fälgarna då med andra ord så hamanr det på ca 27. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Nikeman: Länk 10mm har dem när dem är nya. Han har kört 800 mil och slitit 4 mm. Efter 1500 mil är dem slut. På en 335a skulle dem ta slut efter max 1000 mil. |
|
|
8mm står det ju!!! Dom har ju angivit måttet i 1/32... och 1/32 är 0.8mm... fast dom har skrivit 10.0 i 1/32 måttet alltså 8.0 mm!!! Det är skillnad det serru. Dom mäter inte milimeter i USA! ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.