|
Sida 13 av 25
|
|
|---|---|
|
för långt in är ju inga problem om dom hamnar , lättare åtgärdat via Spacers .... men hamnar dom dock lite längre ut så är det inte lika skoj ... hade kört på högre offset , alltså typ 30-33 bak eller någonting , o köpt spacers isåfall. |
|
|
crille82 >> Snygg bil crille!! då får det väl bli spacers men kommer det att funka med tanke på att det är et 38 på bak fälgarna, vad bör man ha för spacers för att få det så bra och snyggt som möjligt?. är 275 däck max ja kan ha på bakfälgarna eller? Fälgarna jag är ute efter är VMR fälgar och undrar om man kan ha 9,5" bak fälgar där framme så att man får lika mycket konkav fram som bak =)? eller om det kanske finns nackdelar med det? MVH Dennis |
|
| 9,5 J är för stora fram. 8,5 är perfekt. Du vill inte sätta på 235 däck på en 9,5 J fälg... | |
|
vad man ska ha för spacers beror ju på hur aggresiv offset man vill köra med ... om du ska från ET38 tex till 30 får du la köra på 8mm på varje sida om jag inte är helt ute o cyklar. så kör du på dom fälgarna o dra på spacers , lättare att göra så än att köra med för aggressiv offset från början. |
|
|
Som TigerDejan säger så skulle nog 8-10mm spacers bli lagom på ET38. Jag skulle köpa billiga spacers på Biltema Länk för att prova mig fram till lagom bredd och sedan köpa "riktiga" med rätt centrering. MVH Christofer |
|
|
ok tack för alla svar.. ingen dum ide crille ska tänka på det =).. crille du tyckte att 275 däck var max på E90 varför tycker du det? nu till fram fälgarna ska det vara 8,5 eller 9,5" samt tror ni det går att lägga bakfälgar fram? någon som vet det? MVH Dennis |
|
|
Jag tycker 265 tycker jag är fullt tillräckligt brett på en 9,5 eller 10" bred fälg. Ju bredare man har dessdå mer spårar det. Jag har ju en x-Drive och den spårar inte så mycket, men de bakhjulsdriva får ju en del kritik för det. MVH Christofer |
|
|
den spårar om man har RFT däck. min spårar inte med 265 bak ock icke RFT däck. Deko: kör 8,5J fram och 9,5 eller 10 J max bak. |
|
|
Så den spårar bara med RFT? 265-275 låter som ett bra recept för att spåra en del ändå på våra urusla vägar. MVH Christofer |
|
| crille82>> är din bil sänkt? min har m-psort paket så den är något sänkt och vad det ser ut som så skulle en 10mm spacer på et 30 (9,5) i bak inte vara några som helst problem, vart i så fal skulle det ta i??? | |
|
bomis: Min bil är sänkt, skulle tippa på att den är ca. en cm lägre än sportchassit på en bakhjuldsdriven. Skärmkanterna bak är en kritisk punkt, en valsning gör att det blir ganska mycket mer plats. 9,5"-fälg med ET30, 10mm spacer och 265:or kanske skulle funka utan att valsa. Men risken är att det tar i ändå med ett par personer i baksätet och lite packning. MVH Christofer |
|
| det kommer att ta in med vad du skriver ovan. | |
|
De skulle sitta 4,35mm längre in i hjulhusen än vad mina hjul gör. Eftersom en bil med original sportchassi är högre så är det ingen omöjlighet att det funkar. MVH Christofer |
|
| du kan alltid ta bort spacer om det tar in ;-) det är bara att pröva ! kommer att se tufft ut. | |
| ja köpte ett par m3 18" replica fälgar för 6000, blir väl att sätta på dom på sommaren, men dom var "feta" lär se bra ut | |
| någon som vet vart man hittar 8 mm spacers?? verkar inte finnas till e90?? | |
|
Om det inte passar med 6 eller 10mm som finns på eBay så kan ju dessa tillverka Länk . MVH Christofer |
|
|
ok tackar.. då ska jag göra en beställning på 19x10 ET 38 (265/30) och 19x8,5 ET 30 (235/35) rätta mig gärna om jag har missuppfattat.. och en sänkning på bilen. ni som vet hur vmr VB3 fälgarna ser ut funkar det att ha bakfälg framme eftersom vill att det ska vara lik konkavt på alla fälgarna. MVH Dennis |
|
|
Vet inte om någon har nämnt CSL fälgarna, Tycker personligen de är grymt fina, Finns till salu på Powerbörsen.. |
|
| crille82>>vart hittar jag 6mm spacers?? Skulle nästan vara det optimala....då får jag et 24 i bak på 9,5/265, tror inte jag behöver valsa då om jag sänker bilen med kw!? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.