AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.903

Erfarenheter av Schidemann.se? --- följetong Del 1 ---

Sida 2 av 2
Fishie, hur kan vi veta att du talar sanning och Viktor ljuger? Eller om det är tvärtom?! Det är ju ditt ord mot hans och det är bara en part i konversationen (dispyten) som egentligen är "känd" och det är Viktor på Schmiedmann.
Om nu Viktor ljuger kan du väl lägga upp samma bilder som Viktor fått, då kan ju vi syna med egna ögon vad som stämmer.
Så lägg upp exakt samma bilder för åskådning! Sen kan ju Viktor berätta om det är samma bilder som han har fått!
Först då har vi lite mer kött på benen.
E3
1.828
E36
USA bilar
Nu bemöttes ju de facto bara Fishies inlägg, inte ett ljud om de andra?
Jag hoppas oxå att alla som gjort bra affärer med Viktor och Schmiedmann gör sig hörda här. Utan att vara partiskt överhuvudtaget så måste man vara medveten om att här hör man som oftast bara surdegarna och ur köparens vinkel, jag är övertygad om att massor med folk gjort bra affärer med Schmiedmann.

Enligt mig en väldigt negativ tråd, det är så himla enkelt idag att kasta skit på folk/företag här uten på nätet när man är mer eller mindre anonym.

Även om det ligger en del sanning i dom flesta synpunkterna så är det en jobbig sits för motparten, skall man ta diskussionen här och ge sig in i ord mot ord bataljer eller bara vara tyst och låta folk fortsätta "snacka skit" för nog tusen är det så att i ett flertal fall finns det en anledning till att olika saker gått snett och inte så sällan är det yttre orsaker som påverkar en leverans.

Jag förstår iallafall om Schmiedmann inte väljer att svara på allt här, det hade blivit rätt drygt.

Min egen erfarenhet av Schmiemann som kund är att det funkat bra, har fått bra kontakt och respons, dock med lång väntetid, detta hade jag dock överseennde med då det till 100% var en specialorder som tillverkas på beställning.
Sa
179
Sackan
318d -09 (E91)
Jag vill ta i akt å berömma Viktor å Schmiedmann. Har beställt både sänkningsfjädrar och framblinkers av honom. Har fått precis det jag beställt å utan störande lång leveranstid.

Fortsätt kämpa Viktor, jag kommer iaf beställa fler gånger!

//Markku
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Tack för alla åsikter, både negativ och positivt.

Vi tar åt oss allt som skrivs här och jobbar hela tiden på att bli snabbare med leveranser osv.

Mvh
Viktor

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej,
Har handlat där ett 10-tal gånger och engång har det varit lite lång leveranstid annars har det fungerat perfekt.
De är mycket bättre att ha och göra med än BMW GBG.
Hälsningar Lars
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Jag vill se bilderna.

ni
91
nikk_e46
735iA -91
Har själv beställt lite smådelar från schmiedmann, och det enda som inte har fungerat korrekt var mina ledbakljus, då det ena måste varit felkopplat, dock skyller jag inte det på schmiedmann, utan antagligen var det nån på Hella som hade lött lite fel!
Kommer absolut köpa mer saker från dem!!

/mvh Nikke
Har beställt en navi skiva och lite annat smått utan problem. Även mycket bra support på tele.

Fortsätt med det ni gör och lycka till. Man kan inte göra alla nöjda.

"BMW när du älskar att betala"
Visa användare
439
525i
540i -18 G31 MHD steg1

Hej!
Har bara beställt en gång från schmiedmann (2 veckor sedan).
Dämpare fram (m-chassi) och diverse delar för att få en fräch fjädring igen. Dämparna jag fick var BOGE och när jag utförde bytet så såg jag att det var exakt samma dämpare som satt på bilen. Mycket bra tycker jag eftersom jag tycker att m-chassit är mycket bra avvägt för lite sport och lite komfort.
Iallafall så lades beställningen 20090922 och på eftermiddagen 20090930 fick jag sms om att paketet fanns att hämta i en DHL ansluten butik inärheten.
Jag kommer med all sannolikhet beställa fler gånger av schmiedmann!

_-*-_*_-*-_*_-*-_
Lennart
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Har beställt ett antal ggr från Schmiedmann och ibland har det funkat bra och ibland mindre bra.

Men de ggr det har blivit fel så har viktor faktiskt skött det ganska exemplariskt måste jag säga.

Han är en som det går att prata med om man jämför med den andra nissen som jobbar där james eller vad han heter.
Han skulle aldrig erkänna att han har gjort fel efter mina erfarenheter från dem!

Som andra har nämnt här, är deras leveranstider inte den bästa direkt men hoppas att det blir bättre med tiden.

Jag ser ingen fel på service känslan hos Viktor och det får mig att fortsätta handla från Schmiedmann.

BMW M-POWER
Med tanke på att fishie inte skrivit något mer i tråden, och inte heller visat oss några bilder, talar det väl för att han inte var helt ärlig. Men jag vet inte, och bryr mig inte heller.
Fast det hade varit intressant att få se de där bilderna...
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Jag har bra erfarenheter av att handla från Schmiedmann, både när de levererade från Danmark och nu även från Sverige.

Mvh Henrik
Fi
34
Fishie
540iA -96
Ar i nord-norge, aterkommer slutet v44
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Jag var och hälsade på dem i dag, hämtade bromsskivor, belägg, hjullager och annat som jag bad dem ta hem i torsdags. Inga problem alls, helnöjd.

Ska bli spännande och se hur kvaliten på bromsskivorna är, det är ju halva priset mot Brembo på exvis Mekonomen. Men en av mina Bremboskivor slog sig en aning rätt snart efter bytet, får se hur det går med dessa.

M V H Johan

Visa användare
160
525t
Bmw M3 E46
XC60 D5
hur gick det med dina skivor LTK???

Jag har tokproblem med mina,....

Mvh Pär

Pär M
Bmw 525iA Touring -2003
Visa användare
227
darkus
BMW 530i -94
Dom gånger jag har handlat där har det gått bra.
Jag är då nöjd.
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Hur gick det Fishie, du återkom "aldrig" här i tråden?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.