|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Dammsugare..från vilket hål då ? | |
|
fluppen: På E39 med xenon finns en perfekt plupp ovanpå själva strålkastaren där man kan sätta dammsugarslangen :) Har inte bemödat mig att kolla på min E60, men har du fukt så borde du rimligtvis ha en öppning någonstans, |
|
|
Kan inte släppa att det är fukt i ena strålkastaren på min E61, dessutom är dom väldigt blästrade, så jag är inne på att köpa ett par bättre begagande. Vad ska jag tänka på ? Bilen har är en 04a med Xenon. * Passar alla E60 Xenon rakt av i bilen, eller finns där olika ? * Är monteringen enkel ? Inga varningsmeddelanden som kommer dyka upp ? Tacksam för svar. |
|
|
Kanske skulle se till så att där inte är kurv ljus på dem heller för det funkar inte på bara en Att ta av lamp insatsen är inte särskilt svårt sitter med 4 torxskruvar 2 uppe och 2 nere vara bara uppmärksam när du sätter dit de nya så du får i spåren på undersidan av insatsen annars skall det inte vara så svårt Lycka till T |
|
| Just det..jag antar att jag inte har det, det hade jag märkt va ? ;) Tack för ditt svar. | |
|
Jag har det själv men man måste aktivera det om man vill använda det vilket jag iofs tycker är totalt idiotiskt ( läs instruktionsbok) Sen så funkar det men om man inte använder det alltid eller ofta skulle jag tro att det slutar att funka av den anledningen Bor inte där det är så mörkt så tycker inte att jag skulle lagt pengar på det om det var min spec. |
|
|
Jo jag kolla min utrustningslista och ja har det, adaptiva kallas det va ? Men jag ska säg att jag har inte märkt att jag har det, kke inte aktiverat då. Får plugga i manualen. |
|
|
Ja det är bara att läsa tror att man skall vrida ljusknappen till vänster innan man startar bilen bättre att kolla på vintern när det är mörkt inget nödvändigt tillbehör men det retar ju alltid någon Ha de T |
|
| Japp..du hade rätt..bara vrida den åt vänster, Tanten min sa att dom rörde sig när jag svängde ;) | |
|
Ngn som vet om man kan köpa en beg. halogenlykta på skroten och sedan plocka över xenon delarna från sin "fuktskadade" xenonlykta? Är det samma lykthus? Har en E60. Det skiljer ung. 2000:- mellan halogen och xenon på skroten. |
|
| Har problem med fukt här med. Men än värre är att det är skit efter fukten på insidan. Men även skit på glaset på insidan. Går det inte att lossa på delarna i och kanske snirkla in en bit tyg med en böjbar plastbit typ eller nått? Tog in insatsen och blåste lite med varmluft när jag öppnat alla lock och fick bort mesta fukten, men skiten sitter ju där ändå. | |
|
Hej igen. Jag tog ut hela insatsen. Öppnade upp överallt och blåste med värmepistol försiktigt en lång stund och fick bort nästan all. Inte det som var uppe vid "ögonbrynet i den avsmalnande delen. Men jag kunde inte hitta nått område där jag kan se att AHA här har det kommit in kondens! Satte tillbaka den och efter en vecka så är det som en jävla sjö har hyrt rum där igen! Är det nån som har ett hum om VAR på huset all fukt slinker in? Svårt att fixa när man inte kan se det. En annan tanke för at torka ut fukten jag fick var att stoppa in hel insatsen i ett torkskåp och köra hela natten typ =) Det måste väl vara rätt harmlöst och funka sjysst? =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.