|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har haft bmw innan och älskar de. Sen sommaren 08 fick ja rycket och köpte mig en skoda octavia rs 01. ja är nöjd med den men nu börjar bmw suget pulsera i mig ingen. blir de en bmw blir de en 328i coupe. Antingen köper ja mig en e36 som ja hottar upp snyggt eller en e46?? Men då kommer frågan. kommer ja byta ner mig prestanda mässigt? Köpte skodan av en kompis som påstog sig drog en 328 e36 i sitt ägo. men som alla vet man tycker alltid att sin egna bil går väldigt bra =) så vad säger ni?? På landsväg med svängar vet ja redan att bmw:n piskar skodan men på rakan?? Mvh sugen bmw köpare | |
|
Vad spelar rakan för roll? Komfort och körglädje? Klart du ska byta bort öststatskärran! Lycka till med jakten på en BMW. |
|
| ne de är ju inte så viktigt men ändå. måste ju klart kolla upp de=) | |
| Satsa på en 330 E46 om du har råd. I vilket fall som helst skulle jag ha sålt Skodan ;) | |
|
Är inte Skoda ganska OK bilar, rent kvalitetsmässigt? Upplever dem som ett av de bättre eller mer prisvärda budgetmärkena. |
|
|
blir de bmw blir de 328:an. 330 lite för mkt pengar tycker jag. helt rätt man får väldigt mkt bil för pengarna om man köper skoda. Den är billig på allt. men vill ha bmw igen. Så till frågan. Blir ja kanske rastad av min gamle skoda när ja sitter i min nya bmw 328? Hade svidit till max hehe men men någon som har erfarenhet om dessa bilar Mvh |
|
|
Budgetlösning. :-) ---> Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Varför är du så fixerad vid accelerationsförmågan? Jag hade bytt bort Skodan mot en 318, inte för att Skodan är dålig, utan för att BMW är bättre! Skulle tro att 328 och Octavia RS är rätt lika, även om Ocravia teoretiskt borde vara långsammare, men sen så hänger det väldigt mycket på föraren. Octavia har nog svårt att hitta grepp i starten, liksom alla andra motorstarka framhjulsdrivna bilar. Förresten så sitter jag i samma båt - Ska byta Skodans kusin Audi mot en BMW... Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
erfarenhetsmässigt som 328i e36 ägare tycker jag den är skitkul på vägarna och kommer ha den kvar så länge jag kan och vill :D sen håller jag med de andra här. skulle lätt bytt bort skådan :) inte alls lika rolig. å är du rädd för att bli från-åkt så smacka på ett 325i insug då och chippa/mappa. då kommer den bli mycket roligare + en Skoda i backspegeln for sure :) BMW ownz |
|
|
Ja visst håller jag med på den punkten att accet inte är allt. Och nej absolut inte fixerad bara nyfiken. Tänk er in själva att man köper en ny bil och sen en trist dag träffar man på sin gamle vän och blir omkörd hehe =( Hade en jättefin Bmw 325i coupe 95:a med m3-kit osv i mkt fint skick. Den gick bra och de ja saknar med bmw mest är ju helt klart den där känskan man får i bmw. De fina morrandet, mjuk växling skön vägkänsla och number ONE bakhjulsdriften DEN SAKNAR JAG =) 328:an ska gå bättre än 325:an men med bra erfarenhet så hade jag kunnat titta på min 325:a i backspeglen hela registret ut med skodan. Men men inte hela världen. Föresten de du skrev frria. Har också slumläst lite snabbt om de där med att sätta in 325:ans insug i 3278:ans?? Borde inte de vara tvärt om eller? Vad är skillanden på 325:ans insug? och vad ger de mototmässigt i 328:an? Kul och veta vad man ska smida för framtids planer. Tack för alla trevliga svar och roliga länkar och komentarer. |
|
| skoda är skoda,skit bil helt enkelt.. | |
Bayer_Aleks |
Kör på 328 E46. En Octavia RS e bra bil men inget i jämförelse med en BMW. Skodan kommer inte greppa lika bra med framhjulen i start om det nu e så viktigt med prestanda. Gör den det så kommer ändå BMWn att "äta upp" Octavian när man får upp farten, dels pga att BMW har varv villigare motorer och är bakhjulsdriven. Kör benhårt på en E46 ;) |
|
yeeeeeesssssss de ska jag. någon som kan förklara de där med 325:ans insug på en 328. låter nästan som de skulle vatt tvärt om. vad är de för skillnad och vad gör de motormässigt. gäller de även e46? mvh |
|
|
325an har större insugs kanaler. Du tappar lite botten men får mycket mer effekt på högre varv om du skiftar från 328 till 325 insug. Mvh |
|
|
tack för svar |
|
|
Här är en till som längtar tillbaka till BMW efter 7 månader med Octavia RS2. Har ledsnat på verkstadsbesök, hopplösa märkesverkstäder, inredning som inte sitter fast, buller som en stenkross, iofs delvis orsakat av mig själv i och med chip, racekat, sportsystem, sänkfjädrar... På dessa månader har båda labdasonderna pajat, styrväxlen, dörrlister, högtalare som lossnat. Näe, jag hade större förhoppningar på Skodas kvalite. Dock är det en förbannat kul bil att köra, makalöst drag och en kalasfin motor/växellåda... Dom är roliga ett tag, men nu börjar man sakna kvaliteerna hos BMW. Frågan är bara vilken BMW man ska satsa på nu... MVH Jocke. |
|
| Jag drar både skoda rs (gamla modellen) och nya rs tdi med min 328 vid start från 0 till ca 150km/h sen var det dags att bromsa :P | |
|
Hahahhah ligger något i de. Men då måste ja bara säga de jocke att jag har haft min skoda utan problem. Ända som hänt mig va att en fjäder gick sönder. Annars har den varit krångelfri. Men precis som saab så håller oftast skoda bäst original hehe. Men visst de bullrar och osv så ja saknar verkligen bmw igen. Imogon gott folk ska min skoda tvättas fotas och slängas in på blocket =) sen så jävlar ska de snart stå en feting till tysk på uppfarten igen. Men innan den säljs ska ja ut och leta reda på en 328 och få ett verklighets svar på min fråga =) ska bli kul. har aldrig rejsat med den innan. |
|
|
Ja, att mina lambdasonder pajar har säkert med trimmet att göra, så det kanske inte skall skyllas på Skoda som märke. Sen detaljkvaliten skulle man säkert acceptera om man inte kört ett antal BMW innan, och sett till priset är den kanske inte så jäkla illa... Måste dock erkänna att nya Superb är ganska ful-snygg, med en uppsättning smakfulla fälgar och liten nätt sänkning så kanske det kan vara något... Satsa på en fin 328, D_C, du blir garanterat inte besviken... MVH Jocke. |
|
| ja de e så sant så. besviken lär jag inte bli. | |
| är det en 328 e36 du skall handla? eller e46a? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.