AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.682

M3 E46: Några Alpinvita i Sverige?

Sida 1 av 3
Hej.

Finns det några Alpinvita M3 E46or i Sverige?
Jag har bara sett två stycken cabar varav en USA-import.

Vet ni om det finns någon coupé?

Mvh Filip
Kom på att någon Mats här på forumet har en USA-import, men vart finns alla tyskimporter/Svensksålda?
Har enbart sett han mats vita samt en vit cabriolet på blocket även den från usa. Har även funnits en vit coupe utlagd på en firma i Helsingborg. Men den bilen stod i utlandet då jag inte kände igen något från bilden alls(bor i Helsingborg). Rullar även en vit cabriolet i Helsingborg som är omlackerad till vit. I övrigt har jag inte heller skådat några vita m3or i Sverige. Riktigt läckra är dem i alla fall.
Ja, jag är riktigt sugen på en :)

Sålde tyvärr min M3 igår, så jäkla onödigt :(

Letar lite i smyg efter en ny men det finns inget intressant alls, en vit hade varit en dröm!
Jasså redan sugen på nytt! Är nog enbart import som gäller om det är alpinvit du vill åt. Eller omlack givetvis men det känns inte riktig "rätt" när bilen finns med kulören orginal. Lycka till med jakten :) dessa bilar så sjukt roliga.. Nu kan jag yra riktigt i nattmössan men har för mig att han mats bil varit på annons för ett bra tag sedan dock.
Du yrar inte, den låg ute innan för 300 000:- om jag inte minns fel.
Grubbes f.d gula M3 har väl under folien en vit lack än idag såvitt jag vet. Den vita M3-cabben som om inte jag missminner mig är svensksåld rullade länge i den kungliga Hufvudstaden under regnummer F1. Idag har en lite fetare vagn tagit över regnumret och jag har tyvärr ingen koll på vad som hände med bilen efter ägarbyte. Summa summarum, inte heller jag har span på någon svensksåld coupé som lämnade fabriken iförd vit kostym. Det var helt enkelt inte modernt på den tiden E46 såldes ny :)
Ba
105
BaraBazz
Bmw 318i E46 -Såld
Bmw 330iM E46 -Såld
Bmw 330ci Cab E46 -Såld
Bmw M3 SMG II E46 -Såld
Bmw 523iM -Äger
Freddesix: F1 m3an såldes till Västerås och rullade där förra året. Snackade med killen som ägde den i 20 års-åldern om den. Han visste inte nånting om bilen, inte ens att alpinvita m3or är ovanligt. Synd att den bilen inte hittat till en entusiast.

Här är en bild på den när den rullade i sthlm(vinter):
Länk
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
OT; ...och nu försöker han ("F1") sälja sin i princip nya SL63 AMG; undrar vad det ska bli nu? :)
BaraBazz: Där ser man, skoj med uppföljning men som du säger - det hade varit trevligt om en lite mer intresserad person tagit över vårdnaden. Nåväl, hoppas den får den omvårdnad den förtjänar där den bor idag.

Sani: Det blir nog en vit SL63 AMG, ty till det priset är det tveksamt om han (eller rättare sagt dem, firma som äger bilen) hittar någon köpare. Time will tell, det är ju enkelt att följa regnumret även framöver :)
Ma
171
Mats99
XC90 FE - 16
Caddy Carrera Cup - 08
Stämmer

Bilen var ute till försäljning då en porshe skulle införskaffas men $$$ drog iväg så det vart ingen affär.

Nu vet jag inte, vad skall man köpa istället för att ha lika roligt??? ;)

M

ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Såg en vit (vet inte om den var Alpinvit) M3:a igår vid 16-tiden i Uppsala. Körde som en idiot med uppställ direkt efter trafikljus och gott om trafik.
Ljudet var det dock inget fel på
Ma
171
Mats99
XC90 FE - 16
Caddy Carrera Cup - 08
Hummm, tror att det var jag som var ute en sväng.. Idiot tycker jag kanske är lite starkt men ljudet är gottigottgott....

M

ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
;-)
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Mats99: Jag har letat efter den rätta M3:an nu sedan i höstas och har en vit på gång nu och skulle gärna se bilder på din eftersom jag ej hunnit få fler bilder på den jag är intresserad av. En vit M3:a hade varit så grymt fint.

Maila gärna på mr_schnitzer@hotmail.com

mvh Jimmy

Jimmy: Tänk på att det är en USA-import, försök få tag på ett carfax på bilen från andra sidan pölen så du vet om den varit med om något.

Sen är det lite annat avgassystem pga andra krav i USA, andra mätartavlor och 333hk istället för 343.

Bilen är säkert jättefin men alltid bra att veta :)

Mvh Filip
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Phoenix: Nopp det är ingen USA-import den jag har har på G. Det vill jag absolute inte ha. Vilken är det du trodde det va?

Mvh Jimmy

Mats har en USA-import. Är det en cab du ska ha för såvitt vi kan konstatera här i tråden finns det inga vita coupéer i Sverige förutom Magnus kompressormatade som är omlackad från silvrig till vit, sen har vi Grubbes gamla som Jonas ägde som är var dakargul, lackade vit sen folierad mattsvart.
Fo
57
Forelli
BMW e46 M3 -02
Tjaaa, dessa är inte i sverige men i Tyskland.... 3st på mobile.de
Länk
Ma
171
Mats99
XC90 FE - 16
Caddy Carrera Cup - 08
Ser lite dåligt men bil nummer två är garanterat en import, ser så ut på nummer ett också...

Tror det blir svårt att hitta en "tysk" alpinweiss M3...

Du får ge mig ett bud så får jag räkna på hur mycket delar jag måste plocka bort... ;)
GruppeM och PSS10 kan jag alltid sälja separat...

M

Kan bara instämma, Mats99. Bil nummer ett har mph-gradering på mätaren och bil nummer två har reflexer på främre kofångaren. Nummer tre är öppen tills vidare, var lite ont om interiörbilder där.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.