|
|
|
|---|---|
540iA //M |
Hej behöver verkligen hjälp med detta! Började igår med att byta insugsmembranet på min bil. Plockade även bort allt framför insuget så att jag kunde byta packningen där med. Efter att ha torkat rent och satt dit nya packnigar på insugets fram och bakkant märker jag att den lilla slangen som sitter mellan ventilationsröret (vevhusventen) och oljealskiljaren hade en massa små sprickor. Detta kan ju inte vara bra? Även det rör som löper inuti insuget hade en kass "plast hake" som skall hålla röret på plats. NR 5 Vevhusvent: Länk NR 7 Röret med plasthake: Länk Vad jag har förstått så behöver jag lyfta insuget för att byta plaströret samt slang biten? Och då är frågan: Hur kopplar jag bort ledningen till "fuelrailen"? Tips om att demontera insuget mottages varmt! mvh Kent |
540iA //M |
Sådär, då va det fixat! Nu är insuget demonterat. Slangbiten till vevhusventilationen va helt kass, söndersprucken och porös. Ska bli intressant o se om det blir någon skillnad på bilens gång när allt är klart. Hur är det möjligt att en slang kan bli så fruktansvärt dålig när den sitter så skyddat?? ha d gött.. |
| Hej, behöver också få loss blänsleslangarna från fuelrailen men har ingen verkstadshandbok och vågar inte slita i dem. Hur gjorde du för att få loss dem? | |
540iA //M |
Finns olika typer av kopplingar tydligen. Jag har kopplingar med "integrerad upplåsnings mekanism" enligt TIS. Vet inte hur det ser ut på din bil? jag tryckte kopplingen nedåt mot upplåsningsringen, för att sedan trycka upplåsningsringen åt motsatt håll, dra sedan isär. ja, jag vet att det låter lite knepigt men det är lite svårt att förklara utan någon bild. Hoppas det funkar för dig.. mvh kent |
|
Fick loss dem, och nu står motorn bredvid bilen :-) Tack för hjälpen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.