AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
88.762

Kolla in en falsk BMW X5 Made in China!

Sida 1 av 3
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
Kollade på Internet och stötte plötsligen på bilder av en falsk X 5 från Kina som rullar på vägarna i Östeuropa. Ganska likt BMWen bakifrån.

Säkert inget för BMW - entusiaster

Länk
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
O vilken annan bil påminner Hyundai I30 då? Bakparti speciellt.

BMW - Beroende Med Wilja!
köper man en bil för hur den ser ut och inte dess egenskaper så är man antingen tjej eller så vill man va en tjej.
Huga för en Maybach taxi, vart går gränsen för smaklöshet?

Jag vill minnas någon Peugeot reklam där det bankas på något
billigare alternativ för att få det rätta stuket. Det finns ingen
gräns för vad som hittas på i bilväg med spoilers och färger
men frågan kvarstår, varför bygga om till dussinmärken
som BMW och Mercedes när det finns mycket sällsyntare
värstingar på hemmaplan...? Länk

The way we see the problem is the problem. (?)www.helrätt.se
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
Det känns liksåm som ett måste med mercor och bimers överallt i världen då det är statusskapande märken. Många köper BMW inte på grund av bakhjulsdriften, komforten mm utan för att "hänga med" på något sätt. I Japan är det också en del europeiska märken trots att deras egna Lexus och Infinity är inte sämre på något sätt.
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
Har nu även hittat vad replikan heter. ShuangHuan Sceo. Tillverkaren är China Automobile.

Bilen är utrustad med en gasdriven 2,4 L motor som presterar endast 124 HK och maxhastigheten 150 km/h.. inte ens i närheten av BMW X5 med andra ord
Jo
1
JohanCS
735iA -88
BURNER: Vad är det du tycker liknar en X5 utöver själva märket?

Tycker personligen att det är smaklöst att ens jämföra plastburken på bilderna med originalkvalitén från Tyskland.
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
JohanCS -

Det var bara ett tragiskt exempel på varumärkesbrott. Hoppas att sådana bilar säljs aldrig i Sverige.
"Det var bara ett tragiskt exempel på varumärkesbrott. Hoppas att sådana bilar säljs aldrig i Sverige. "

Inte en chans! BMW tillåter inte hjulreplikor, hur de skulle reagera på en bil som bär deras kära rondell kan jag bara tänka mig!

Vorsprung durch freude am fahren
BMW stämde ShuangHuan när de skulle lansera bilen i europa. BMW vann i Tyskland och de får inte sälja bilen i Tyskland. Länk

Tror iof inte att denna modell är något hot mot försäljningen av X5an, inte ens i Kina. Man ser betydligt fler BMW X5 än ShuangHuan CEO på gatorna i Kina.

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Det rullar sjukt mycket tyska bilar i Asien, tror inte att jag åkt något annat än BMW och Merca när jag varit där på jobb, givetvis så är dom svarta.

Inget jag kan bekräfta men jag har många gånger hört att privatpersoner inte får köpa en svart bil i Kina, då dessa är avsedda för företag och fint folk. Inte något som skulle förvåna mig iaf.
Jag kan bekräfta att det inte stämmer, äver privatpersoner får köpa svarta bilar. När jag bodde i Kina hade jag flera kinesiska kollegor som köpte svarta bilar privat.

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Där ser man, detta är något jag hört av flera kineser, men dom vill väl passa på att skryta lite för oss okunniga nordbor :)
Ba
9
Bawaria
540iA Touring -94
Det tragiska att bmw-koncernen bidrar själv till diskrediteringen av det egna märket genom att de äger 51 procent av Brilliance som tillverkar dessa odugliga bilar. dessa har hamnat på omslag av de flesta motortidningar eftersom de klarar inga kroktester i EU.

Bland annat den dära 5-serie liknande bilen. Se samma länk som ovan nedanför.

Länk

Brilliance producerar även bmw-bilar som säljs i Kina. Kan det vara värre?
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
Värre kan det alltid bli.

Läste häromdagen att kineserna har även kopierat Lexus R400 SUVen och patenterat dennes kaross!! med små ändringar för att sedan lancera den bland annat här i Europa inom kort.
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Grillen ser lite bekant ut :) Länk
Finns endel t.ex. på youtube:

Länk

Uttrycket "chinese copy" existerar av en god anledning. Saknar pengar till utveckling och design? No problemo - kopiera! Sen om det är AK-47 eller X5, spelar ingen roll!

Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
Nisse: är bilarna gjorda av papper? Grillen liknar lite kinesisk X5 från länken.

Jaskp76:Så länge folk köper deras "produkter" och dessa tillåts att säljas här blir inte problemet löst.
Ba
9
Bawaria
540iA Touring -94
Skyll inte på kineser då det är "våra egna" som flyttar vårt välstånd västerut. tror att även bmwn kommer att flytta ut det mesta av sin produktion så småningom. mercor tillverkas ju i Turkiet sedan tidigare.

Tre serien och X5 byggs i Ryssland samt USA.

Länk
Turkiet ligger iofs i Europa... delvis åtminstone. Det gör inte Kina.
Dessutom är Kina "österut"...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.