AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
8.051

Z3 rally på österlen i juli - finns intresse ?

Sida 2 av 2
trampbilen
Hej och tack för alla svar igen. Just nu är vi ca 12 om alla som varit här inne änmäler sig och kommer. Som sagt anmälan till vår mail senast den 5 juli på jonas.klasvik@telia.com Tala gärna om vid anmälan om Ni är två eller en.
Vi kommer att göra en del stopp på vägen och besöka några intressanta ställen bl a det nya bilmuseet i Simrishamn.
Jag skickar ut påminnelse här när det börjat dra ihop sig. Några av Er har skickat mail och jag har försökt svara men får felmeddelanden så kolla Era mailadresser så de funkar.
/Jonas

trampbilen
Se nytt inlägg på Z3 Forum under samma rubrik

Länk

Jonas
Visa användare
39
mannen 47
Bmw Z3 M Roadster 1997
låter trevligt detta här.jag anmäler 2st .vi åker z 3 2,8 .
vill ha lite mer info om denna träff. då vi måste boka övernattning i närheten.
trampbilen
Hej mannan 47 var vänlig maila mig så skickar jag info ! Alla intresserade anmäl via mail senast den 5 juli så får Ni info om upplägget. jonas.klasvik@telia.com Se tidigare inlägg för övernattning bla på Sjöbo Gästis.
Jonas
trampbilen
Z3/Z4 Rally på Österlen vägar söndagen den 12 juli 2009

Start i Sjöbo vid BilBengtsson där väg 11 och väg 13 möts och vi träffas inne på deras parkering kl. 10.00. Alla vägar asfalt utom ca 500 meter till Slottet Christinehof.

Av marsch ca 10.30 från Sjöbo

Besök Christinehofs Slott för snabb titt, ca 30 min.
www.christinehofsekopark.se

Färd genom underbar bokskog och vi kommer sedan att passera genom Brösarp och Brösarpsbackar en slingrig och rolig väg.

Lunch vid Ravlunda Bränneri med valfri lunch men mackorna är stora o fina och kan njutas med något gott att dricka till. Ca pris för macka 90 kr. www.ravlundabranneri.se
Här tittar vi också på det roliga Speed-Museet med gamla moppar, leksaker, och andra roliga ting som vi kommer ihåg från förr. Inträde ca 40 kr per person.

Sedan fortsätter vi färden mot Simrishamn och vi kör mot Kivik och utmed kusten och ser havet och kör genom de gamla fiskelägena så småningom kommer vi till Simrishamn och där skall vi besöka nyöppnade Automuseum som skall vara sevärt.
[LÄNK]

Därefter går färden söder ut på Glimmingehus för en snabb titt på borgen. Vi fortsätter sedan vår färd genom det södra Österlen och vänder sedan norrut igen mot Tomelilla och till lilla Eriksdal som ligger i vackra Fyledalen hemma hos oss.

Där kopplar vi av och grillen sätts på för grillning av grillspett med hemmagjord potatissallad och grönsallad till. Till detta serveras vatten och lättöl. För de som vill ha starkare varor finns det att köpa till för självkostnadspris från oss. Det går också bra att ta med sig egna drycker om man så vill. Kostnad för mat med vatten/lättöl är 100 kronor per person.

Kvällen avslutas när vi känner för detta.

Övernattning kan göras i Sjöbo med fördel på gästis. [LÄNK]
Vill Ni ta del av vår by kan Ni göra det här. Den gula Paviljongen är utsikt från vår trädgård. www.eriksdalsbyalag.dinstudio.se

Anmälan via mail eller telefon: jonas.klasvik@telia.com mobil 040-25 85 61
Senast söndagen den 5 juli !

Varmt välkomna !

Jonas och Marianne Klasvik
Eriksdalsvägen 214-13
275 92 Sjöbo
As
134
Aske
Z4 3,0 Roadster-03
Ja,då var det dax att anmäla 2 pers.min adress/tel nr är: shm.askebring@telia.com 0705680167.
Vänligen Christina och Håkan Askebring

Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Anmäld! =)

Hallå

Undrar hur många det är som anmält sig funderar på att åka ner men har ju en bit att åka är inte så sugen på att åka om det är för lite bilar anmälda.

Tack på förhand Linus

\\\Linus

linusandersen@mac.com
Visa användare
331
riwa
318iT -04
Z3 3.0R -00
Klart att du ska haka på Limpsson, jag är ju anmäld nu. Ser ut att bli fler Zor än man kan förvänta sig av någon träff hittills i sydsverige.

Riwa
As
134
Aske
Z4 3,0 Roadster-03
hej på er som förhoppningsvis njutit av en skön söndag, med mycket sol och ett skönt mullrande från framförvarande Z. jag får väl ta en tur lite längre fram i sommar, kanske ett besök i sjöbo oxå.hälsn aske med fru.

13
Ländström
320D Cab 11
Hej
Tackar för en fantastisk träff som innehöll allt!

Nu är vi hemkomna efter en mycket lyckad tur i skåne med en massa upplevelser.

En stor eloge till Marianne och Jonas för deras tid och engagemang!

Hälsningar från Elisabeth och Tomas , Uddevalla.
Visa användare
331
riwa
318iT -04
Z3 3.0R -00
Stort tack till arrangörerna och väldigt roligt att träffa er alla.
Har ställt samman lite bilder. I albumet kan ni både zooma och ladda hem bilderna i hög upplösning.
Länk

Riwa
Or
35
Ortovox
Z4 Coupe 3.0si -07
Jag vill också tacka Jonas och Marianne för en mycket välordnad och rolig träff!!
Ska försöka lägga upp mina bilder någonstans också

MVH Jonas
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Enormt trevlig träff,
Vi får be att tacka arrangörerna för både det trevliga arrangemanget och maten.

Mvh
Peter och Jenny
BMW 528
Vilka härliga bilder i ett fint landskap att åka i med Z modellerna.

Jag hoppas att den E28 träff som ordnas nu på lördag den 24 /7 blir lika fin.

Mvh
/// Leif
Ru
2
RubenRask
Z3M - 99
X5 - 05
Är ny Z3 ägare, synd man misade detta.

Hoppas det blir fler träffar så man kan vara med.

Häsningar Arne
Fl
33
FlashMalmö
320i -03
Z4 3.0i -04
Fler bilder eller filmer skulle uppskattas.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.