|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
kilroy |
Med 3 bilar i familjen så blir det en del kostnader, helt klart. Golfen i Sverige är billig i drift och det gäller även skatt och försäkring. Audin och BMWn har jag lyckats gruppförsäkra i Tyskland via ett svenskt företag (en av mina uppdragsgivare) till ett mycket fördelaktigt pris (rena skämtpriset om man skall vara ärlig). Samtliga bilar är betalda kontant vid köpet så vi har inga kapitalkostnader. Mellan tummen och pekfingret ligger nog bilkostnaden på mindre än 5 % av våra inkomster. Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
Lite OT: intressant att det är så många som tycker att det år 0 kr i kapitalkostnad när man betalar kontant! Bara om man lånar pengar till just det man köper så har man kapitalkostnad, eller? Om man t.ex. har ett huslån och har några hundra tusen kontant för att betala en bil så är det ju faktiskt så att alternativet kan vara att betala av huslånet. Alltså har man då en kapitalkostnad. Och det har man även om man inte har några lån öht, eftersom man i stället kunde investera sina pengar i någon mer eller mindre säker kapitalplacering med avkastning. Jaja, OT som sagt. Jag tycker det är svårt att veta hur mycket bilen kostar eftersom den största kostnaden troligen är värdeminskningen. Men jag tycker just nu att det är prisvärt eftersom jag gillar min bil. :) ______ Stolt BMW-ägare |
|
kilroy |
gusse* Du har naturligtvis rätt, det är inte helt korrekt att säga att kapitalkostnaderna är 0 om man betalar kontant. Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.