|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Vad anser folket om följande påstående... Sant eller falskt? Citerat från en Blocketannons på en BMW 728i. Länk Philip Sahlsten BMW CS #1812A | |
|
Tjena, Satt precis och gick igenom alla BMW annonser idag och såg denna jag med, jag har inte åkt en 520d av nyaste modell men däremot 528 -98, X5 -02, 728 -96 Jag kan säga att han har helt rätt i sitt uttalande fast det inte är rätt bil jag åkt i. |
|
|
Well... Vad är poängen? Ungefär som att någon står i valet och kvalet.. Subjektiva åsikter som dessa brukar få mig att snabbt bläddra vidare till nästa annons om jag letar bil. :) |
|
|
Subjektiva åsikter som att jämföra med Audi, Merca och övrigt skit kanske får mig att bläddra vidare också,. Men han jämför ju med en BMW och det tycker jag är ok. Bara min åsikt liksom. Finns ju många som snackar skit om andra märken för att förbättra sin bil och sälja men det är ju löjligt. Nu jämför inte han med annan märke eller ens någon i samma klass. |
|
|
Inte ens en bil av samma typ nej, en gammal 7-serie mot en ny 5-serie. Vad är poängen? |
|
Scheckheft |
åsikter är alltid subjektiva och E38 är världens bästa bil :) Mvh Scheckheft Aus dem All betrachtet ist die Erde Weiß und Blau, das kann kein Zufall sein! |
|
Skulle nog tro att det ligger en hel del i påståendet om E38:an är i bra skick ur alla aspekt. Jag är personligen inte alls imponerad av inredningarna i nyare BMW. Själen som finns i E38/39 saknas helt enkelt. Känns mer massproducerat. |
|
|
Vad säger ni om att den är manuell då, fördelar/nackdelar? Drar kanske mindre säger de flesta men det är ju inte helt rätt då man kanske gasar ännu mer med en manuell? |
|
|
Har kört totalt ca 25 timmar med en 520d -06 när den var nästan ny. Komforten var mycket bra men en frisk E38 är snäppet bekvämare enligt min egen jämförelse. Både 520d och min E38 som jag har som referens har sportstolar och de kändes lika bekväma. Till E38:ans komfortnackdel om man kan kalla det så har min 20 tums fälgar och M-chassi men trots det upplever jag komfroten som snäppet bättre än 520d som hade "ballongdäck" på 16 tums fälgar + standardchassi. Kan tänka mig att skillnaden blir större om man jämför med en E38 med orginalchassi och samma däck som E60. Ljudnivån känns ännu lägre i E38 och skillnaden blir ännu större om man som här jämför en bensinare mot diesel... Som svar på din fråga så anser jag att påståendet stämmer. BMW 4 Life |
|
| Min 728i '96 var manuell, och jag gillade det. Den var förbluffande snål faktiskt, speciellt om den fick rulla lite långsträckor. Tycker motorn kändes lagom till bilen, en 740 eller 750 känns i mina ögon nästan övermotoriserad, svårt att köra dem på ett lika avslappnande sätt som en manuell 728. Men det är ju min högst personliga åsikt, som säkert många kommer hoppa på =) | |
|
Kan säga så pass mycket att en ny 530i med dynamic drive rent komfortmässigt inte räcker till mot en e38 som ÄR i bra skick med stötdämpare, bussningar, stag etc. Men på frågan hur bilen känns på vägen och vid kurvtagningar är 530i mycket bättre. Dock beror nog detta på dynamic drive. Sedan är landsvägskänslan i e38 Guld och E60 Silver... Sedan är X5-08 Platina... |
|
|
Att ljudnivån skulle vara lägre i e38 tror jag knappast på. Tycker själv att däckljudet i e38 är störande högt, e39 upplever jag tystare än e38 och jag tror nog e60 är ännu tystare. E39:an var också för några år sen den tystaste personbilen man testat i Finland, e38 var en bit ner på listan. |
|
|
E38an är väldigt duktig på att ta skarpa ojämnheter, jämför jag min E38 m. 18" och min E39 m. 15" så är ändå E38n mycket bekvämare. Har tyvärr inte kört E60, men kan tänka mig att precis som E39 så är chassiet lite stramare än E38. ______ |
|
| J.L. , du får svara på denna. | |
|
Om man värderar att sitta i en nersutten öronlappsfåtölj och ratta en bussratt så är påståendet riktigt. RIP Om jag jämför Komfortstolarna i en E38 och en E60 så vinner E60! |
|
Scheckheft |
länge leve bussratten och öronlappsfåtöljen. Våga vägra billig plast och taskig design ;) Mvh Scheckheft Aus dem All betrachtet ist die Erde Weiß und Blau, das kann kein Zufall sein! |
|
Roligt med entusiasm, precis den här typen av diskussioner är ytterst underhållande att ge sig in i. Självklart kan inte E38 mäta sig med ett modernt utvecklat E60-chassi. Men nu talar vi bekvämlighet rakt fram utan diverse elektroniksystem och jag har fått uppfattningen att gemene man tycker E38 är mer komfortabel, trots högre vägljud, nedsuttna stolar och en påfallande stor bussratt. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
| Då skulle ni ha provåkt 760i är som att sväva på moln.Länk | |
|
Kan jag gott tänka mig WAN. Fick i alla fall se din 760 på Jacobssons bilaffär förra året. Det är ju inte illa det ;-) Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Efter att tidigare ägt 3 st 750 E38 och nu är jag inne på min andra 520d E60 kan jag inte säga att jag saknar E38 speciellt mkt, förutom möjligen V12ans motorgång och prestanda. Det har ju onekligen hänt en hel del på de 15 år som gått sedan E38 presenterades. Dock får man ändå betrakta den som ett riktigt "komfort-fynd", för i samma prisklass som E38 är idag finns inte många bilar med så bra komfort. BMW CS #5139 |
|
|
Har haft e23, e38, e65 och nu f01. Har nu f01 och e38, klart är att en massa blir bättre på nyare modeller men den bil både jag, sambo o faktiskt även barn tycker är "mysigast" (va de nu är) är e38. Ekonomin är bättre på den nya, me diesel o så absolut! Även så finesser och hjälpmedel mm. Men plasten känns dyrare i e38! Den är trivsammare på ngt vis, kan ej förklara men så känner vi! JHbimmer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.