|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej alla........ Nu har man mer eller mindre gett upp! Bytte pumpen, men det händer fortfarande inget....... Tomgången pendlar fortfarande & det tar ca 5 ggr innan den startar. Tjuvstannar ibland.....den får ju inte soppa.......men varför? Om någon har ett tips om hur jag ska gå vidare så är jag tacksam....... Försökte mäta strömmen vid kontakten till hela pumparmaturen=6V? Jag kan ju ha mätt fel... "crawling in the dark......." |
|
|
Jag drar till Bmw i morgon & köper ett relä till "bränslestyrningen" eller va det heter. Hittade en länk på forumet med en bild på databoxen. Ett av dom reläerna skall tydligen vara det. Funkar den inte efter det så blir det nog vinkelslip+blocket....... Återigen tack till alla som engagerat sig! :) /S-tuna |
|
|
Kjedelig at du ikke finner ut av det! Men hvis det bare er 6 volt på pumpa så må det jo være feil et annet sted... Lykke til videre! |
|
|
Prova att koppla förbi reläet genom att ta 12v direkt från batteriet ______ |
|
|
tja grabbar. Tack för att ni ger en rookie tips! Weeman, jag har ju stoppat i en ny pump i dag,så pumpen ska ju funka. Om jag drar 12V direkt från batteriet konstaterar jag ju bara att pumpen går.....? Eller tänker jag fel nu.....? Gick ut en sväng till & kollade alla säkringar (igen). Alla e hela. Vet någon av er om det sitter säkringar någon annan stans än under baksätet och i motorrummet? Jag har läst om både i handskfacket, samt någon stor säkring vid vänster "fjäderbenstorn"?? Åter tack! |
|
| Hvis du får til å koble 12v rett på pumpa kan du jo prøve å starte bilen og se hvordan den reagerer... Regner med at det var det weeeman tenkte på. | |
|
Så va man då tillbaka i från Bmw. Hade turen att få hjälp av en trevlig & duktig kille på reservdelar. Vi konstaterade att mitt relä som satt för bränslepumpen var ett felaktigt,icke Bmw original-relä.Så nu har man ju hoppet ganska uppe för att det är det som är felet. Bränslepumpreläet på min E34 525 Tds -96 Sitter i Databoxlådan på vänster sida i motorrummet (framifrån sett). Det sitter två reläer där,det andra är ett kortslutningsskydd. Jag har beställt båda reläerna för att vara på den säkra sidan. Dom kostade 160kr/st, å kommer på tisdag. Fortsättning följer........ |
|
|
Skönt när man felsöker och hittar trasiga saker, som dessutom är billiga :) Tänker precis som Hillmar, starta bilen med 12v direkt på pumpen och se om den går bättre. ______ |
|
| Da høres det ut som det er håp! Venter spent på resultat! | |
|
Tja alla mek-proffs. Här kommer några rader från en som har gett upp (nästan).....Jag hämtade mina relän i går & hoppades ju att man kunde luta sig tillbaka i soffan & öppna en kall,med ett leende på läpparna. Nu blev det inte riktigt så. Jag är ju som sagt: ny på Bmw,Ingen vass mekaniker,kan väldigt lite om dieselbilar,men tycker att det är roligt att skruva bil......... Monterade i nya relän & konstaterar att bilen går BRA. MEN den är fortfarande lite tjurig när man ska starta. Pendlande tomgång är borta, men den rycker lite mellan 2000-3000 varv. Bra skjuts i motorn på högre varv, men trött på låga. Nu kommer vi till det konstiga: Jag hör inte förpumpen!!Den verkar fortfarande inte gå!? Bilen går nästan 100%..... Jag fattar ingenting!? Nu kan jag ju åka med bilen,men det skulle va kul att kunna fixa bilen så att den går näst intill perfekt. Har läst på forumet om spridare,glödare o.s.v...... Om någon kan svara på ungefär: svårighet,kostnad,tidsåtgång, ev.specialverktyg så är jag tacksam..Eller om jag ska börja felsöka på något annat......? Ska väl passa på att ge ALLA på forumet ett stort tack, för jag hade inte kommit NÅGONSTANS utan allas tips & erfarenheter..... /S-tuna |
|
|
jo man fick se sig besegrad........... sålde bilen......... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.