|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hehe jo med tänkte mer på endast slutburk, men visst med grenröret uppgraderat på en, M3 låter det inte helt omöjligt =) |
|
|
jo,och dom 24,5 hästarna var ju på bakhjulen,man räknar med 15 procents förlust innan du har effekten ute i hjulen,så därför får man räkna upp effektvinsten 24,5 hk med 15%..så den faktiska effektökningen i detta M3 testet är 28,2 hk.. men nu blev det ju lite oftopic,ursäckta trådskaparen..:) |
|
| Haha, det är ingen fara!;) Tycker bara att det är intressant att läsa, snacka ni på!=) Men det var riktigt bra länkar ni skickade! Nu på fredag ska jag till schmiedmann, och då ska det vara massa rabatter osv...hoppas att det gäller Eisenmann också!=) | |
| Jag har funderat på att köpa ett avgassystem kanske Eisenmann och extraktorgrenrör, Sportluftfilter, till min 328. Tror ni detta är nåt man märker av markant | |
| Ja du kommer garanterat märka markant skillnad på ljudet! Har orginal nu? Det har jag tyvärr=/ Jag har dumpat idén att skaffa M3-orginalsystem...sparar pengar till ett Eisenmann Race istället!=) | |
| okej jag har orginal nu har inte haft bilen så länge. Men med det jag sa gissar jag på en 10-15 mer hk vad tror du? | |
| Aa okaj. Har faktiskt ingen aning riktigt om hur mycket mer hk du får ut, jag har tyvärr grymt dålig koll på sånt=/ Men 10-15hk kan du nog få ut av det!;) | |
| Man kan ju inte göra så mkt på en sugmotor när det gäller trimm. Eller man kan göra mkt men då kostar det däreffter med. Billigare på en turbo bil. | |
| Ja tyvärr är det så. Fast jag gillar karaktären mycket mer i kraftfulla sugmotorer än turbomotorer...känns mer som riktig "råkraft" på nåt sätt;) | |
|
Håller med fullständigt jag menar ta t,ex en saab turbo och plocka ur turbo ur den vad har du då. Aja nu är vi lite off topic |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.