AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.425

Funderar på att skaffa M3 E36-orginalsystem till min 328 E36

Sida 2 av 2
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Hehe jo med tänkte mer på endast slutburk, men visst med grenröret uppgraderat på en, M3 låter det inte helt omöjligt =)

Visa användare
338
Dogge
Audi A2 1.2tdi 2001
Chevrolet pickup
k20 4x4-1978
Mercedes 200cdi kombi 2011
citroen familiale 7-sits 1989
jo,och dom 24,5 hästarna var ju på bakhjulen,man räknar med 15 procents förlust innan du har effekten ute i hjulen,så därför får man räkna upp effektvinsten 24,5 hk med 15%..så den faktiska effektökningen i detta M3 testet är 28,2 hk..

men nu blev det ju lite oftopic,ursäckta trådskaparen..:)
Visa användare
92
D_Nilsson
BMW 120i E87 M-sport
Haha, det är ingen fara!;) Tycker bara att det är intressant att läsa, snacka ni på!=) Men det var riktigt bra länkar ni skickade! Nu på fredag ska jag till schmiedmann, och då ska det vara massa rabatter osv...hoppas att det gäller Eisenmann också!=)
Jag har funderat på att köpa ett avgassystem kanske Eisenmann och extraktorgrenrör, Sportluftfilter, till min 328. Tror ni detta är nåt man märker av markant
Visa användare
92
D_Nilsson
BMW 120i E87 M-sport
Ja du kommer garanterat märka markant skillnad på ljudet! Har orginal nu? Det har jag tyvärr=/ Jag har dumpat idén att skaffa M3-orginalsystem...sparar pengar till ett Eisenmann Race istället!=)
okej jag har orginal nu har inte haft bilen så länge. Men med det jag sa gissar jag på en 10-15 mer hk vad tror du?
Visa användare
92
D_Nilsson
BMW 120i E87 M-sport
Aa okaj. Har faktiskt ingen aning riktigt om hur mycket mer hk du får ut, jag har tyvärr grymt dålig koll på sånt=/ Men 10-15hk kan du nog få ut av det!;)
Man kan ju inte göra så mkt på en sugmotor när det gäller trimm. Eller man kan göra mkt men då kostar det däreffter med. Billigare på en turbo bil.
Visa användare
92
D_Nilsson
BMW 120i E87 M-sport
Ja tyvärr är det så. Fast jag gillar karaktären mycket mer i kraftfulla sugmotorer än turbomotorer...känns mer som riktig "råkraft" på nåt sätt;)
Håller med fullständigt jag menar ta t,ex en saab turbo och plocka ur turbo ur den vad har du då.

Aja nu är vi lite off topic
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.