AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.192

Vad ska man köpa för bil?

Sida 3 av 4
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
cls:en är främst hemsk i bakänden och invändigt. riktigt snygga fälgar dock.

c 63:an däremot är riktigt snygg. men den tillhör de andra modellerna från nämnda märken som är just snygga. däremot vet jag inte om den har samma hemska inredning. det är främst ratten och vissa hemska färg, materialkombinationer som jag får rysningar av avsky för.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
lexus och nissan är ju inte heller så fina att se på. om du inte ska köpa en bil så är ju iallafall maseratin riktigt snygg.
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Lexusen har väl inte fått lysande recensioner för sin väghållning av vissa journalister.

Nissan GT-R är klart snabbast av alla förslagen, men den kanske saknar lite av "lyxen" som StefanL har haft i sina tidigare vagnar?

Mvh/ Niclas
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
Heden:

När de testade IS-F:en i Automobil så tyckte de att lexusen var bättre än BMW M3, kanske framförallt just pga vägegenskaperna.
Sen är bmw:n lite snabbarre, men det var väl i princip försumbart...

Sen utseende, det är ju extremt subjektivt så det låter jag vara upp till var och en... men jag gillar lexusen :)

Nissan gt-r måste ju vara en kanonbil om man ska tro allt man läser. Sen att den har baksäte gör ju absolut inte saken sämre!

//IS200-01, RX300-03
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Ja, då var man hemma igen efter en hektisk arbetsdag. Tack för alla tips. Nissan såg grym ut, likaså Lexus verkar kompetent som familjeracer. Ska kolla in Blocket och övriga sajter i kväll, kanske hittar jag något att lägga ett bud på.

//Stefan
Länk snyggaste färgen till m3:an dessutom :D
Re
66
Respek
Japanröd 325i -05 E90
Honda CBR 600 -99
Länk
StefanL !
Har inte några bra förslag, då Du redan haft en av mina absoluta favoritbilar i klassen "dyr, men ändå överkomlig"- Audi S5. Den och M3 är de bilar jag skulle fundera på- med det är jag det..
Nyfiken: varför sålde Du S5.an? Är helt såld på designen på A5/S5 och den enda tydliga nackdel jag kan se är baksätet, men det kanske funkar för kortare transporter..
Men, med de pengar Du kan tänka Dig att lägga blev det troligen en BMW M3 cab.. typ... Länk

Mvh

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
stockbroke:
S5:an var helt ok. Nackdelen är som du själv säger, baksätet.
Det lutar åt en M3 nu. Har lagt ut några krokar så får vi se om någon hör av sig.

//Stefan
har du kollat upp några exemplar?
Visa användare
144
krihil
I3 REX 94 Ah -18
320d -14
E30 320i cab -89
E24 635csik -88

400 st (1:43+1:18)
#BMWCS 7112#
Varför inte satsa på svenskt om man har riktigt mycke pengar. En SAAB M6!
Länk
:-)
Corvetten så klart, den bästa prestandan kontra pris som går att uppbringa!
Läs exempelvis högfartstestet i automotorsport eller tester i andra tidningar.
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Skall jag köpa en saab för det priset så får dem allt ta och slänga med 18"fälgar annars kan det vara!
Tjena!

En lätt begagnad bmw 550iA skulle jag föreslå, dock med en inmonterad kompressor i motorn. Låter som ett litet roligt projekt att fixa och dessutom mycket ovanligt sådant när det handlar om Bmw 5-serie.

Kolla med ESS-Tuning i Norge om det går, för det hade varit klockrent att ha en ynka Bmw 550 (eller en 550 med 523 emblem) som med kompresssor skulle kunna hänga på allt vad fantasin kommer på :D Vilket monster!

Dessutom är det inte omöjligt den med takbox och 5 personer hänger på (eller för den delen drar ifrån) en M3'a 2009 sedan...550iA pyttsan! :D

Har fått för mig att detta är en driftssäker "tuningsform" och detta inte markant påverkar hållbarheten på motorn.

Länk
Hej igen

Ringde precis till Ess tuning och de sa de inte fokuserat på Bmw E60 med V8, utan mest på M3 och de sex-cylindriga varianterna, så till 545 och 550 finns det inga kompressorkit det innebär mitt förslag ovansåtende inte håller. synd.. lycka till med att hitta en rolig bil :D

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
margj811;

man får ju en Alpina B5 för Stefans budget i så fall... (= V8 Kompressor)
Visa användare
3.753
Sani
Typ: Länk

th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Nu börjar vi Länk
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Tja. Tack för de många tipsen.

bmw_jerry: Jag har reserverat en M3:a och hoppas att jag kan få den i nästa vecka om allt går vägen.

margj811: ddt låter onekligen som ett intressant alternativ. Tyvärr är utbudet dåligt vad gäller 550 och för den delen även M3.

thom525: Den Alpinan var ju klockren. Tyvärr är går den bort för att baksätet är alldeles för trångt.

Sani: Skulle kunna funka...men är det inte smartare att i så fall köpa en M5:a

//Stefan
Visa användare
3.753
Sani
Jo, håller med - men jag vidhåller ju att C63:an är BÄST :) Och den finns om kombi också...: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.