AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.936

Bilen såld!

Sida 1 av 2
Måste bara berätta om hur förvånad jag blev över att bilen blev så lättsåld, samma dag som annonsen kom ut så såldes bilen (handpenning lagd) och jag blir av med den idag...trodde faktiskt att det skulle ta längre tid.

För er som vill se den så finns den på Länk
Mätarställning? Pris?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Låter som att du var för billig... :)
Jo det låter som att jag var för billig men jag personligen tycker att priset är sjysst, saxat ur annonsen:

Pris: 67 000:- Årsmodell: 1999 Uppsala

Miltal: 17 000 - 17 999 Växellåda: Manuell Bränsle: Bensin

BMW 328i E46 Sedan till salu!

Välvårdad och påkostad. 17500 mil i skrivande stund.

Tacklucka, sportstolar - delskinn, elhissar fram och bak, Momo växelspak, multiratt, projektorlysen fram med CCFL Angel Eyes, Diodbaklysen, Ljud bytt från original till DLS UP5 i fram samt Alpine stereo, AC Schnitzer Type III 18 tum fälgar renoverade och omlackade till Black Chrome 2008 däcken i mycket bra skick, vinterdäck utan dubb i mycket bra skick (en säsong gamla) 16 tum lättmetall, Carguard larm, motorvärmare med kupéuttag DEFA, BMW original takräcke, avtagbar dragkrok BMW original.

Servad på Novation Uppsala i februari 2009.
Nya bromsok och klossar fram april 2009.
Ny vindruta aprill 2009.

Bilen importerades från Tyskland 2005, har alla papper samt besiktningsprotokoll från Tyskland.
Besiktades juni 2008, nästa besiktning juni 2010.

En massa gjort på bilen...har kvitton på ca. 40000 :-

Bilen går som en dröm och är underbar att köra sommar som vinter speciellt på krokiga vägar.

ps
377
psike
M240i xDrive -19
Fick du begärt pris?

Grattis :)

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
I mina ögon var den inte för billig, men däremot kanske annonsen var väldigt bra utformad, så köparen kände sig trygg och rätt informerad.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Sålde min M3a för ett par veckor sedan nu. Fick bilen såld på 5 dagar så de gick mycket fortare än jag trodde.

// Daniel
Nej jag fick 61, men som sagt tycker faktiskt att det är ett bra pris både för köparen och för mig, tror mycket som Hubbe säger mycket ligger i hur annonsen är skriven och presentationen av bilen.

Måste bara berätta, fick ett oseriöst mail: Du får 45000.
Tänkte länge om jag skulle svara på den men jag kunde inte hålla mig så jag svarade:
Det kan vi ordna, sommar och vinterdäck, nycklar och grundmodul kostar då ytterligare 22000:- :-)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ja.. grattis till försäljningen!
Skönt att se att det iaf finns möjligheter att sälja snabbt till hyfsad kurs idag också :)

Mvh Janne.

Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Kombinationen bra annons + bra bil + bra pris = affär! Och kanske litet tur att "rätta" köparen dyker upp.
Blir det nån annan BMW nu?

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Nej...jag hade faktiskt tänkt att prova A4 Quattro nu, har varit nyfiken ett tag så jag ska leta upp en snygg -05:a, så tyskt blir det och jag kommer säkerligen att återkomma till BMW trots alla småfel som åtminstone min hade...skönare bil att köra har jag faktiskt inte stött på än.
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Du går från den ultimata körmaskinen till en Audi.... illa!
Skämt åsido, lycka till med köpet! =)
Det ligger en 328i -99 års modell på Powerbörsen just nu. Begärt pris 120´ kr. Inte dåligt för en 10 år gammal bil.
Vissa säljare slutar aldrig att drömma
På sådana annonser så kan jag förstå om köpare skambjuder 50% av annonsens pris. :-)
Bayer_Aleks
Sålde min E90 325 egentligen samma dag, men köparen kom 2 dagar efter för betalning.... och dagen efter beställde jag en fabriksny 320dT :D Bilder kommer sen, men länken nedan e min sålda E90!
Länk

En gång BMW, alltid BMW
Bayer_Aleks...säger som ditt förra reg nr: WUW.

Den var snygg!
Nej nej, köp inte en Audi! Du kommer att bli besviken, för en Audi är inte som BMW och kan aldrig ersätta en BMW. Det tar max två veckor och du längtar tillbaka. Jag säger så för jag bytte ner mig till en A6 quattro. Så ta ett vänligt råd - om du uppskattar allt vad en BMW är, kommer du aldrig att trivas i Audin.

Vorsprung durch freude am fahren
Bayer_Aleks
Chavezzito: Tusen tack! Den kommentaren med WUW har man fått höra ett antal gånger :)

Jasko_76: Håller med dig. Jag va faktiskt i tankar på nya Audi A4 Avant för man får väl erkänna att designen och framlyktorna e riktigt lyckade. Men så testade man den, kändes skön o så, men effekten va KASS!!! Ynka 750 varv/min med maxvrid! Det är värdelöst och dessutom dyrare skatt, drar mer bränsle, dyrare försäkring....u name it. Sen har jag läst på en del om den och det är allvarliga fel på växellåda o strålkastarna mm och Audi verkstäderna vill inte ta emot bilarna för dem erkänner inte dem felen. Något som BMW aldrig hade gjort!
Så jag håller med dig, när jag väl åkte förbi BMW Group i Gbg och satte mig i den så kände jag mig hemma. Trodde inte på min säljare som sålde min första BMW, men nu gör jag det...en gång BMW, alltid BMW.

Skönt att höra, Alex! Bara jag får Audin såld ska jag dra ett sträck och glömma att jag någonsin ägt en av dessa BMW-wannabe bilar, köpa mig en fin Bimmer och vara lycklig bakom ratten än en gång!

Vorsprung durch freude am fahren
Bayer_Aleks
Jasko76: Vad har du för Audi som du ska sälja då? Har två kompisar som är ute efter bilar, kanske kan vara något för dem?

Ang Audi så hade jag en A4 som jag varit helt grymt nöjd med...men när bilen dog mitt på motorvägen i Kroatien o jag ringde till Audis mobilitetsgaranti eftersom jag 2 veckor innan jag åkte, servat bilen på Audi (dessutom behöll dem bilen 3 dagar, för vanlig service). Då erbjuder Audi mig övernattning eftersom detta hände en lördag morgon. Jag sa att jag behövde hjälp nu och att 10-20 euro är piss i havet mot vad jag gav för den svindyra servicen. De va allt dem erbjöd mig och jag fick betala bensinpumpen själv 650 Euro. I år har dem skickat brev till ALLA A4 ägare av den modellen för att byta ut pumpen GRATIS! Men när jag ringde så dumförklara dem mig.

En jämförelse på bemötande ab BMW. Jag va misstänksam på oljenivågivaren och åkte dit. Herren vid service disken bad mig köra runt hörnet till verkstaden, dem felsökte, fyllde på med olja och tack o hej, inte en enda krona för något av det.
Skillnad mot att Audi ville felsöka bilen för en snäll prislapp av 1200 kr...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.