|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
Gillar man inte det man får höra kan man alltid kalla folk viktigpettrar. Hjälper säkert till att få många svar framöver. Sanningen är att *Interiörlist i längdslipad aluminium *Chromeline Exteriör *Dimljus *Exteriördetaljer i karossfärg (nedlackad kofångare bak, lackade handtag och ytterbackspeglar) *Montegoblå metallic (vilket är samma färg som M-paketets LeMansblå) *18’’ alu fälg, style 217, (istället för M-sportpaketets 17’’ style 207) *Cromade instegslister inte har ett dugg med M-sport att göra. Det är ren lögn och syftar till att försöka få bilen att framstå som något den inte är. Bara för att man själv blivit blåst motiverar det inte att man försöker göra det mot andra. *Alltså exakt samma som M-sportpaketet förutom ljust innertak (M-pkt har svart innertak), annorlunda kofångare och fälgar. ^ Det här är liksom bara för mycket... -------------------------------- //Lövet |
|
|
Oroa dig inte fredo ;-) ditt inlägg tolkar jag bara hjälp i all välmening från din sida, så tack. Visst har jag blivit utnyttjad av säljaren på Lindholms bil i Umeå, det insåg redan första gången jag försökte sälja bilen (anledningen till den här tråden från början). Jag kunde ju ingenting om BMW innan jag köpte denna (gammal Volvokille du vet...). Även om jag varit oförskämt nöjd med bilen hittills så är det tråkigt att detta blir min första upplevelse av att sälja en pedantskött begagnad BMW med irritation över att utrustningen i bilen inte är vad den utgavs för att vara vid köp och svårsåld (den skulle ju vara extremt lättsåld som begagnad bil enligt säljaren). Kanske är det bara den ekonomiska krisen vi påstås vara i som skrämmer folk? Anders Löfgren, jag uppskattar även dina inlägg. Du verkar ju veta mycket om bilen, så om vi bortser från stilen på fälgarna, exakt vad är det då som jag saknar jämfört med ett M-sportpaket? Mvh Peter |
|
|
"M-sport" är ett paket.Antingen är bilen en M-sport eller så är den inte det, även om det går att köpa vissa delar löst. "M" är liksom en särskild modell, det är därför som många reagerar. Den mest synliga skillnaden är att du inte har M-paketets front, sidokjolar eller bakkjol. Sedan är det fel fälgar och fel inredning. Både tyget på stolarna och innertaket är fel i jämförelse med en riktigt M-sport. Sedan är M-paket bilarna Shadowline, inte Chromeline Du har många delar som ingår i M-paketet men bilen är inte en sådan varför det blir missvissande att skriva så i annonsen. Skriv bara rätt ut att bilen har 18" sportstolar sportchassie M-sportratt osv Det är när du försöker få det till att bli ett M-paket som det blir knasigt. Den absolut mest synliga ingrediensen i ett M-paket saknar du ju (exteriören) varför det blir extra tydligt att annonsen inte är rättvisande i nuläget. Chromeline, Dimljus, Sportstolarna, Karossfärgade detaljer har ingenting med M-paketet att göra. Såhär ser en riktigt M-sport ut: Länk , Länk -------------------------------- //Lövet |
|
|
Största anledning till varför jag tror att många inte läser din annons är som jag nämnde tidigare, även Andreas har påpekat detta, är att när man läser rubriken som säger M-sport och sen tittar på bilderna ser då många att redan där felar det. Om man som säljare inte kan skilja på M-sportpaket och inte M-sportpaket funderar man lätt på hur stor koll säljaren egentligen har på sin bil och hur mycket som egentligen stämmer. Mitt tips är att du spaltar upp allt som bilen är utrustad med, men skrivit inte något som M-utrustad med följande bla bla bla. Det går inte hem. Ta bort alla referenser till M-sport, lämna bara information som M-sportratt, M-sportchassi osv. När jag tittat på det lilla som jag ändrade på din annons och postade i mitt inlägg , ser jag i efterhand att det är en del som jag missat att ändra på och som går att finslipa på. Ett annat tips för att göra det mer lätt läst är att du börjar med att göra en kortfattad beskrivning med färg, miltal och modell. Spalta sedan upp all exteriör utrustning som Chromeline, 18" fälgar, Sportchassi osv.. Därefter med en tom rad i mellan tar du interiör utrustning och i slutet kan du tillägga att bilen är välskött, fullservad med mer. Låt åskådaren sakta bygga upp en bild utav din bil och i slutet av annons förstärker du bara den eventuella köparen intryck över att den är i mycket bra skick och ett bra köp. |
|
|
Brukar inte äkta M-bilar dessutom ha en M-dekal baktill? Ingemar |
|
|
Ingemar, med M-bilar syftar du på bilar som M3, M5, M6? Eller på de vanliga modellerna med M-sportpaket (120, 130, ...)? M3, M5, med mer brukar ha ett M-emblem baktill ja. Det brukar stå M3, M5 osv.. |
|
| Ja inte vet jag. Min svåger hade nån kompakt-3serie tidigare. Speciell gul färg men motor som vanligt men hade M-emblem, den var alltså Mserie utan att vara trimmad o svågern var mäkta stolt. | |
Martin E |
Jag har massa M i bilen. Varje morgon frotterar jag min glansen av eMblemets lystra begrepp @sMalldicksyndrome M står för Potens, sport och mmmm Min kvinnas behag kallar jag för MuMsMuMs Det enda jag inte gillar M stolarnas tenden att ge en träig i Min rövf. |
|
Ingemar: Det var inte något sånt här din svåger hade? Länk -------------------------------- //Lövet |
|
|
Andreas: Det är faktiskt så att på 1-serien med 3d och med M-Sport kan man få med Chromeline. Även längdslipad alu är ett gratis-val man kan göra, som jag själv gjorde. I detta fallet har det dock ingen betydelse. npbk: Hoppas du får sålt bilen till ett rimligt pris, det är trots allt en väldigt smakfull BMW du har som inte borde vara så svår att bli av med, lycka till! |
|
|
M-emblemen satt på äldre modeller med M-paket eller någon enstaka M-utrustning. Dock då enbart ett M utan siffra för att inte förväxla med tex M3. Jag har dock svårt att se att betydelsen av M-paket är så stor. Det viktiga är ju att bilen har den utrustning som man som köpare vill ha, oavsett paket eller inte. Så finns merparten av M-utrustningen bör det räcka för att få spekulanter. Men givetvis ska man utforma annonsen korrekt. Själv skulle jag vara jätteglad åt att slippa den extremt fula bakstötfångaren med "fejkdiffusor" som M-paketet har. Däremot uppskattas det avtagbara draget av mig. Jag hade varit seriös spekulant att erbjuda min billiga Compakt i inbyte om bilen hade haft ACC. Det är ett måste vilket inte ett svart innertak är. Ettor utan ACC, farthållare och sportstolar går bort direkt för mig när jag letar. **BMW-ägare i 29 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Tack fredo! Som du påpekade så är de detaljerna gratisval i M-spportpaketet, det var därför jag först listade upp dem under rubriken "M-sportutrustad med". Även om de inte har någonting med M-sport att göra (som flera personer i den här tråden påpekat), så har de väl med M-sportpaketet att göra like lite som svart innertak, tyget i stolarna och övriga inredningsdetaljer. Det kanske bara är jag som är naiv, men jag förstår fortfarande inte vad som skiljer sig från ett M-sportpaket och min bil förutom tidigare nämnda kofångare, svarta innertak och style på fälgarna (som jag för övrigt tycker mina är snyggare än). Jag har aldrig försökt framställa bilen som en äkta M-bil (om det ens finns till 1-serien ännu - någon som har en länk till en M1 i så fall?), men jag har nu justerat min annons efter de många tips jag fått, (främst följt tipsen från Chris87). Länk Nu kan det väl inte gärna hänga på annonsens utformning längre? |
|
|
Nu ska jag inte vara så petig - men texten på Autopower-annonsen är fortförande oförändrad. Den på Blocket är helt ok - det framgår dock inte om det är PDC både fram och bak? Lycka till med försäljningen av kärran! Nej, någon M1 finns ej, men M-sport är fortförande ett utrustningspaket som din bil ej har. Dock delar ur det - men det framgår ju numer av din annons på blocket - gott så. |
|
| npbk, din annons på blocket ser mycket bra ut nu =) Får hoppas på att du får fler spekulanter nu! | |
|
Glömde ändra annonsen på Autopower, men det är fixat nu. Tack för hjälpen Chris87 :-D Ska bli intressant å se vad dessa annonser gör för nytta. Till helgen kör jag nog nån radannons i GP oxå... Någon som har synpunkter på priset? Personligen känns det som det ligger rätt, men man är ju alltid färgad av sin egna "välvårdade" bil (på nåt sätt tror man väl alltid att man tar bättre hand om just sin bil jämfört med vad alla andra gör, hmmm...) Mats, varför är ACC så viktigt förresten? Jag tycker min AC håller tempen perfekt. Ända skillnaden är att jag behövt starta själva kylningen (kmappen *) när utetempen passerar 20 grader, annars samma på alla andra reglage... |
|
|
Peter, all heder till dig att du tagit dig till synpunkterna i denna tråd - mkt snygg annons! :) bilpriser.se säger 164.000 - 175.000 SEK, ingen aning om det är vettigt. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Narvselius: Jag får 173 000-184 000 kr på bilpriser.se Kanske har jag kryssat fel på något val.... |
|
|
Bilpriser.se är en bra indikation, men inte 100%rättvis pga 3 saker: 1) Man kan inte fylla i M-paketet, trots att min har det viktigaste därifrån. 2) Bilen är en extremt välvårdad långmilare samt extrautrustad med dragkrok mm. 3) I annonspriset ingår givetvis prutmån... Till och med handlarna påpekar att bilpriser.se inte kan läsas som en lagbok. Den kille jag pratade med på BMW i Gbg är ganska trött på alla "hemma proffs" som kommer in å hänvisar till bilpriser.se, men i alla fall... Någon med motsvarande/liknande bil som just sålt eller tänker sälja? Vad fick du för din eller vad tänker du begära? Mvh, Peter |
|
|
1) Eftersom den inte har några av de exteriöra attributen från M-paketet så kommer inte det att påverka priset mer än vad sportstolar, fälgar osv gör separat. 2) Vid 3400 mil är 98% av alla bilar fortfarande välvårdade. 3) Absolut. Man får dock akta sig för att sätta ett så högt pris att folk inte ringer och försöker ens. Jag uttalar mig dock inte om priset i sig. Har inte kollat det tillräckligt mot andra E87. Spontan reflektion är dock att en sån här Länk blir en svår konkurrent trots avsaknad av facelift. I övrigt tycker jag både blocketannonsen och AP annonsen ser utmärkta ut nu! Kanske skulle jag själv valt en annan bild på blocket än en bild på dina solglasögon dock ;-) -------------------------------- //Lövet |
|
|
1) Det är just all extrautrustning som inte värderas på bilpriser.se. Som sagt tycker jag dessutom min är snyggare än med M-paketets fälgar och fula bakkofångaren med fusk-diffusor. 2) Sant, jag bara tänker på kompisens 120d med M-sport. Den är lika gammal men ser för djävlig ut. Hundhår överallt och han röker i bilen.... Lackskyddsbehandling antyder hur mån jag varit hela tiden. På recondfirman sa de "dammsug själv en gång - vi kan inte göra så mycket mer..." 3) Ditt alternativ är en svår konkurrent för många, men inte för dem som vill spara 6-7000 per år på parkeringsavgifter i Gbg. Men du har rätt ang att inte sätta så högt att ingen ringer. Vi får se vad annonsen i GP får för utslag till helgen. Solglasögonen blev kanske lite för "personligt", men de låg där när jag öppnade luckan för att ta bilden, å senare tyckte jag de visar på funktionen på ett bra sätt. Ska man skriva i annonsen att man kan skicka med en löstagbar GPS, eller ska man spara sånt till eventuell prisförhandling? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.