|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
| Till trådskaparen: Jag skulle inte lämna in bilen på rekond innan, jag skulle hellre skriva att en rekond görs för den nya köparen, känns mer lyxigt och som nåt man kan "betala" extra för. Det känns mer som att det är gjort för köparen, inte nåt som ändå är gjort om du förstår. Och för bilderna, dra iväg nånstans där du vet att det är vackert, typ ett slut i bakgrunden, en bäck, en sjö osv, det har ju inget med bilen att göra men det ser proffsigt ut. | |
|
I din annons på Annonsbörsen finns ju en bild med en 1-serie 5d bakom din bil (när man klickat "Fler bilder"). DEN har M-paket! :) Förstår iofs. inte varför du har valt denna bild med en annan snyggare bil bakom din... ;) |
|
| Jag säljer inte mina bilar privat. Jag byter in dem hos BMW så att jag skulle ha svårt att byta ut min 3-dörrars mot annat , det tror jag inte det blir några problem. | |
|
"Inget" är svårsålt privat heller, bara man sätter "rätt" pris. Mvh Johan |
|
|
1:an är ingen jätteliten bil. Med 5-dörrar och fällbart baksäte är den ganska praktisk ändå. Jag var i förrgår och tittade på en 130i som ska fungera som "familjebil" med två mindre barn. 3-dörrars är helt ointressant för mig och säkert fler. Jag tror helt klart det är en nackdel med 3-d men absolut inte osäljbart. En omformulerad annons med rätt och riktig info, bra bilder samt något sänkt pris så kommer det nog gå vägen. Bilen ser snygg ut trots avsaknad av M-pkt. Lycka till! |
|
|
Tack alla för fina synpunkter. Nu gör jag ett nytt försök. Anonsen ligger även på autopower med ytterligare info och bilder (man är begränsad till 2000 tecken och 6 bilder på Blocket!?!) Länk Som vanligt tar jag tacksamt emot synpunkter. /Peter |
|
|
Det är bara på tok för mycket fel i annonsen för att det ska vara ok. M-sportutrustad med: *M sportstolar i halvläder med Sensatec Flashpoint tyg Svart *Interiörlist i längdslipad aluminium *Chromeline Exteriör [Har inget med M-sport att göra!] *Dimljus [Har inget med M-sport att göra!] *Exteriördetaljer i karossfärg (nedlackad kofångare bak, lackade handtag och ytterbackspeglar) [Har inget med M-sport att göra!] *M-lädersport- multifunktionsratt *M sportchassi *Montegoblå metallic (vilket är samma färg som M-paketets LeMansblå) *18’’ alu fälg, style 217, (istället för M-sportpaketets 17’’ style 207) *Cromade instegslister [Har inget med M-sport att göra!] *Alltså exakt samma som M-sportpaketet förutom ljust innertak (M-pkt har svart innertak), annorlunda kofångare och fälgar. [Inte sant någonstans] Det enda du har är sportstolarna, chassiet och ratten. Det gör den inte till någon M-sport. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Ditt tok - ny annons och fortförande påstår du M-sport? |
|
|
Det står ju "M-sportutrustad" i annonsen, inte att den har fullt M-paket... ______ |
|
|
Rubriken säger ju: "BMW 118d 3D, M-sport Miljökl:2005PM, avt drag -07" == It takes a lot of knowledge to really mess something up == |
|
| Montegoblå är för övrigt inte samma som LeMansblå. | |
|
Montego till vänster, LeMans till höger: Länk Montego närmast: Länk Ganska lika men samma, nej. Har dock fortfarande svårt att bestämma mig för vilken som är snyggast... |
|
|
Svar till Andreas Löfgrens inlägg: Jag hävdar inte att min bil är en "M-sport", även om jag först trodde det eftersom det var vad säljaren sa när jag köpte den, däremot är bilen utrustad med många m-sportdetaljer så som chassi mm. Nu har jag dock läst på ordentligt, kollat upp hos BMW i Gbg, listan på BMW's hemsdia samt jämfört med min kompisens 118d med äkta M-sport, och allt som är uppräknat under rubriken "M-sportutrustad med.." är sånt som kommer extra när man beställer det paketet (bara det paketet, dimljus ingår ju te.x i andra paket och min bil har 4st andra paket...) Allt i annonsen är 100% sant och jag tycker jag är tillräckligt tydlig i annonsen att det allstå INTE är ett fullt M-sportpaket (tack för kommentaren "weeeman"). Enligt BMW i Gbg heter mitt paket "sport-exlusive" och var den sportutrustning som bilarna fick innan det som nu heter M-sportpaket var definierat till 118d. Men eftersom inte så många vet vad som ingår i sport-exlusive så det jag tror det är bättre att lista upp urtustningen som jag gjort i annonsen. Tack till "danielbas" för bilden på skillnad i färg, även om jag har svårt att se den... Om det inte bara är ljuset som reflekteras olika så Montegon möjligen en ton ljusare än LeMans, stämmer det? |
|
|
Jag har själv en Montegoblå och parkerade nyligen bredvid en LeMansblå. Och bilderna jag länkade till stämmer ganska bra med verkligheten. Montego får en aningens lilaaktig nyans i solsken och är också ljusare än LeMans. LeMans är mer djupblå. Men visst, det är inte någon jätteskillnad... Har nu också bestämt mig: Montego är snyggare! :) Den ser mer olika ut i olika ljus, medan LeMans ser ungefär likadan ut hela tiden. Jag tycker att din annons såg bra ut för övrigt. M-sport i rubriken kan ju dock reta någon när den inte är en riktig sådan. Lycka till med försäljningen! |
|
|
Inget illa menat men när man läser rubriken på annons som säger M-sport och ser bilens front på bilden ser man redan där att det inte stämmer. Nu kan jag bara tala för mig själv, men jag hade inte läst igenom din annons. I mina ögon är rubriken vilseledande kontra bilderna på bilen. Och felar det redan där så tror många att resterande inte heller stämmer! Nu vill jag inte bara klaga, utan du har ju fått med det mest väsentliga i din annons, men det finns några små saker som jag tycker att du ska ändra. Så här tycker jag att det borde se ut. Nu plockade jag bort din lilla flik "M-sport utrustad" och lite andra punkter som jag tycker känns fullt onödiga, samt ändrade rubriken! Du får väl säga va du tycker om förändringarna. ---------------------------------------------------------------------------------- Rubrik: BMW 118d 3D -07 Om bilen: *BMW 118d 3-dörrars, pedantskött. *Montegoblå metallic *Mil ca: 3400 *En ägare - Köpt på Lindholms bil i Umeå *I trafik 2007-05-31 *Service gjord på BMW i Gbg (fri serv till 2010-05-31 elr 8000mil) *Skatt bet till 2010-04-31 (2221sek/år) *Miljöklass: 2005PM = fri parkering i Gbg tom 2011-04-31 *143hk Faceliftvarianten med Stop&Go *Bränsleförbr: 0,47l/mil blandad & 0,41l/mil landsv *100% djur & rökfri *Inga repor/dörruppslag – nyskick! *Underbar sportbilskänsla i miljöklass för den lilla familjen *Fler bilder finns om så önskas Utrustning: Advantagepaket, Dynamicpaket, Förvaringspaket & Belysningspaket vilket bland annat innebär: *AC *Armstöd fram *Öppningsbart fack för i fönsterbräda *PDC *Auto avbländbar innerbackspegel *Farthållare & färddator *Regnsensor *Lampor under handtagen & Ljusautomatik *Stolsvärme fram *Svankstöd *Anslutning för MP3-spelare *Elhissar runt om *Chromeline Exteriör *Cromade instegslister *Exteriördetaljer i karossfärg (nedlackad kofångare bak, lackade handtag och ytterbackspeglar) *Interiörlist i längdslipad aluminium *Sportstolar i halvläder med Sensatec Flashpoint tyg Svart *M-lädersportratt med multifunktion *M sportchassi Utöver paketen har bilen även urustats med: *18’’ alu fälg, style 217 med Goodyear RunFlat med mycket mönster kvar; 225/40R18 bak och 205/45R18 fram *Isofixfäsen *Dragkrok med avtagbar kula *Gummimattor *Låsbara hjulmuttrar *Vinterhjul 16’’ alu fälg, style 175 med Dunlop RunFlat friktionsdäck, mycket lite använda, 205/55R16 *Lackskyddsbehandlad Nypris: 308.700:- exl v-hjul Pris idag: 189.000:- prutat och klart vid snabb affär, eventuellt byte mot billigare bil – allt av intresse. Ring för ytterligare info: 0707-16 18 32 Väl mött, Peter Keyling ---------------------------------------------------------------------------- |
|
| Glömde ändra "Advantagepaket, Dynamicpaket, Förvaringspaket & Belysningspaket vilket bland annat innebär:" till enbart "Advantagepaket, Dynamicpaket, Förvaringspaket & Belysningspaket" | |
|
Oj så mycket bättre Chris 87s förslag är! Det är uppenbart med nuvarande annons att du försöker påskina att bilen är något den inte är. Undvik det, det är långt ifrån jag som blir störd av sådant. -------------------------------- //Lövet |
|
| Det är inte "M sportstolar i halvläder med Sensatec Flashpoint tyg Svart" utan "Tyg/läder Pearlpoint Antracit/Svart" om vi nu ska vara petiga, men det verkar inte som att vi ska vara det... ;) | |
|
Det här forumet är fullt av hjälpsamma personer, men som vanligt så finns det alltid ett antal viktigpettrar och sjutumsproffs... Stort TACK till alla hjälpsamma själar, ni vet vilka ni är! Mvh Peter |
|
|
Jag tycker det verkar som om din handlare utnyttjat att du inte känt till BMW:s utrustningsalternativ tillräckligt väl. Dragit en fuling helt enkelt. Efter en snabb googling så hittar jag heller inget som heter "sport exclusive", väldigt lokalt paket kanske? Rätta mig gärna om jag har fel annars ett sätt att täcka en gammal lögn. Sedan att 118d inte skulle haft M-Paketet "definierat" från början är också en bluff från handlarens sida, det har funnits från dag ett av faceliftens historia och från 2006 för pre-faceliftens. Hoppas jag inte tolkas som viktigpetter nu... Känner att risken finns. ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.