AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.892

Rimligt slutpris BMW 530iAM-01?

Sida 2 av 2
Tackar, jag känner mig nöjd än så länge och ser fram emot att hämta bilen i morgon. Aterkommer med rapport och bilder under veckan.
Fler som har någon gissning om priset? Jag talar om svaret i morgon......

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Jag tror du fick den för 55-56000 faktiskt. Beror lite på hur fräck du var :)
I vilket fall som helst så hoppas jag du får en bra bil för pengarna...Good luck!

Frasse
Sådär, nu är bilen min och står på uppfarten och "glänser".
Har bara kört en kort runda, men jag njuter varje meter. Även om denna bil är 7 år äldre och gått 17000 mil mer än andra vardagsbil, Peugeot 307-08, så känns den mer solid och skönare att köra.
Finns lite fix att göra, men det visste jag redan om. Började redan nu i kväll med det något slitna lädret. Borstade med vanlig svart skoputs och det blev förvånansvärt bra, slitaget syns knappt längre.

Har lagt upp några (dåliga) bilder Länk

Vad blev slutpriset då? Ja blev lägre än J.L trodde men något högre än Frassemannen.....

---
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Men vad blev slutpriset lite mer exakt om man får fråga?
Mellan 55-70 000 känns inte som ett direkt svar...:)

Frasse
59 000 betalade jag, vilket väl är ok men inte ett fyndpris med tanke på att jag måste göra Inspektion II, laga rosten, lacka huv och bakstötfångare samt helrekond. Räknar med att få lägga 10-15 000 innan den är i normalt skick. Så 74 000 är egentligen slutpriset, vilket väl är ganska normalt med tanke på att den är importerad och saknar fullständig servicedokumentation.

---
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.