AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.642

Min 530iT-01på blocket,,ligger jag rätt i pris ?

Sida 2 av 2
kilroy
Ingen kan anklaga dig för att ta hutlöst betalt...:)

33.000:- för en -01 530 T låter väldigt billigt även om jag inte vet hur mycket den har gått.

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

Oj! För det priset hade jag nog köpt den bums!
Har du några bilder på bilen?
Om jag kommer ihåg annonsen rätt så hade den rullat ca 24.000 mil och hade 16:9 navi och sportstolar i tyg.

Låter som en kanonaffär för köparen, men förstår ditt resonemang, man tröttnar på besvärliga spekulanter efter ett tag och vill bara få till ett avslut. Dock tror jag att du sålt den snabbt om du satt ut ny annons på säg 39.000:-
Själv tyckte jag att jag gjorde ett ok köp som betalade 59000 för min 530iM, men nu verkar det nästan som överpris...

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Ja, 33.000 var för billigt. Men det är tur att det finns snälla säljare på marknaden. Hade jag vetat detta hade jag gett 40.000 kr för den. Riktigt bra bruksbil. Jag ska själv leta billiga bilar när jag sålt min 740...

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
Visa användare
59
BMW&Biker
530i Touring -01
Jag vet,,jag vet, men som sagt,,jag orkade inte tjata längre. Det skall sägas att alla erbjudande jag fick inte var skräp utan många var byten,,ibland med andra bilar och ibland med andra saker. Några ville haft dragkrok och ville haft automat.
Jag har inga lån eller liknande på bilen så jag hade inga sådana aspekter att tänka på.

Bilen låg alltså ute i ca en månad på först 58' och sedan sänkte jag till 50', men det gav inte mycket. Det är svårt idag.
Jag skall lägga upp lite bilder på den och en länk ASAP så ni som vill kan titta på den, men just nu känns det för svårt ;-). Bilderna kommer.

Live to ride
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Hej
Är det inte lite konstigt att en hel del säger: För det priset hade jag tagit den bums?
Men när man ska sälja den så ringer inte en jävel. :)
Visst är 33 000 inte en större summa pengar för en så bra bil men som du säger själv. Sälja bil i dag och få bra betalt är jättesvårt....tyvärr är nog inte värdet högre på denna typ av bilar. Trist när man ska sälja men bra om man ska köpa.

Frasse
Gemene 530 E39 01-03 kostar inte 33.000 kr. Det finns exempel på bilar som nyligen sålts för 65-70.000 kr. Välvårdade exemplar naturligtvis.

Jag tittade på den aktuella 530-touringen på Blocket. Jag har redan en bil men jag hade varit intresserad om priset varit satt till 40.000 kr från början.
Det är inget jag hävdar i efterhand, är bilar tillräckligt billiga så är jag intresserad.

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
Jag var sugen vid 50k, men avsaknaden av dragkrok gjorde att jag inte handlade. Men för 40k hade jag handlat och monterat dragkrok själv med allt vad det innebär.
För 33k hade jag i stort sett hjulat hela vägen till dig! :o)
Bara att inse, köparen gjorde ett riktigt fynd. Lär dröja riktigt lång tid innan man ser en ny 530 E39 01 för 33.000 kr :-(

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
33.000 låter spontant riktigt billigt.

Har inte följt med i diskussionen så jag har missat vad det var för bil.

Var den i fint skick och bra utrustad?

Mil?

Blev lite sugen på den här: Länk

Vad skulle rätt pris för denna vara med tanke på 530:n som "slumpades" bort.

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
BjörnB: med tanke på regnumret "Tits N Ass" borde den vara värd extrema pengar :)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Den aktuella bilen hade rullat mer än dubbelt så långt om jag inte kommer ihåg fel. Priset på 525:an är ju i överkant men i närheten av 33' lär det ju ta ett tag innan den hamnar...;)

___
//Ulf
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Lus, haha vilken bonus! Det hade jag totalt missat. ;)

Programmer: Tack för info. 33' hade ju inte suttit fel. Hade eventuellt tänkt bjuda 80´ om bilen är fin (framför allt rostfri) och historiken ser bra ut.
Men den borde kanske ligga ännu lägre, e39 verkar svårsålda?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ibland så fullständigt häpnar man över vissa handlares prissättningar på E39. Vad sägs om en importerad E39 14000 mil 530i -03 utan nämnvärd extrautrustning för 175.000! Länk!

Visa användare
59
BMW&Biker
530i Touring -01
Tjena alla igen
Kul att detta blev en sådan diskussion. Nu tänkte jag försöka bringa lite klarhet i detta och vilken bil det var som såldes. Min fd bil som alltså såldes för 33' och som blev grunden för diskussionen var/är alltså en 530iT -01, 24500mil, manuell, aut. nivåregl, regnsensor, elsportstolar m. minne, 16:9 navi, cd-växlare, PDC, ASC, 100% servicebok hos aukt.verkstäder i Gbg (BMW Gbg & Wölkes), Xenon, elektrokrom speglar osv. (inget drag), M-testad.
En välutrustad bil utan skinnklädsel. Det är som någon skrev tidigare en bra bruksbil eftersom den som sagt rullat 24500 mil och har stenskotten i huven efter detta. Även ett par rostfläckar på de klassiska ställenan (höger bakflygel under baklampan & bakluckan alldeles under glasluckan). Inga stora fläckar och absolut inte genomrost. Skivorna var väl i behov av byte (lite rost och lite vibbar fram vid inbromsning),,fick en påpekan om skivorna bak på bes. Den hade lite olje-"svettningar" som syntes mellan motor och låda. Enligt BMW Gbg är detta från packboxen till veven (rep kostnad 3500:-). Den drog inte mycket mer olja pga av detta, men lite mer. Enligt BMW Gbg var det ingen mening att bråka med det innan det var dags för nytt kopplingspaket eftersom det är samma operation.
Jag hade en hel del konstiga samtal från folk som bjöd allt ifrån 20' till 50', men de som verkade bjuda seriöst kom aldrig ens och tittade på bilen. Varför detta om priset nu var så billigt ? (då hade jag tom sagt att jag var villig att gå ned till 40-45' om de var intresserade).
Köparen var den enda som kom och tittade och provkörde bilen. Han gav mig ett bud som jag först tyckte var för lite, men efter ytterligare 1,5 vecka med konstiga samtal och ingen som tittade (då hade jag sänkt priset på blocket) så ringde jag tillbaka till honom och vi kom överens. Så var läget,,fel eller inte,,jag vet inte, men jag hoppas han blir lika nöjd med bilen som jag varit.
Håller med om att prissättningen på E39:or på marknaden är mycket konstigt,,den varierar något makalöst. Jag vet bara att det är ingen lätt bil att sälja idag.
ha det gött

Live to ride
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.