AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.921

Ny 325 e91 - utrustningtillägg samt vad är standard?

Sida 2 av 3
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Visserligen kör jag 6-cyl. BMW,men jag haringa problem att se det roliga i en 4-cyl BMW. Chassit är lika fint oavsett motor, ja kanske till och med ännu finare med 4-cyl motor eftersom fronten då blir lättare. Interiören ger lika mycket behållning oavsett vad som sitter under huven, osv.
da
101
danielbas
318i Touring -09
BeemA: Jag har inte hört HiFi-paketet så jag vet inte skillnaden, men Professional DSP imponerar inte jättemycket tycker jag. Det är ett OK ljud men för 13.100kr hade jag väntat mig mer. Att provlyssna i några minuter när man kollar bilar är alltid svårt, det tar ett tag att ställa in EQ:n efter tycke och smak.
da
101
danielbas
318i Touring -09
Nockenwelle: Trevligt att höra att det finns de på forumet som äger 6-cyl men ändå gillar 4-cyl! Du verkar vara i minoritet...

Själv har jag inte ens kört E9x med större motor än 320i, däremot E46. Och visst tusan är det stor skillnad, i både kraft från låga varv och motorgång. Jag la dock krutet på främst inredningen istället för en roligare motor. Tänker i det snaraste provköra 330 bara för skojs skull ändå!
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Ang listerna så rekommenderas alulisterna (4B9) , främst av anledningen att std satinsilver (4CG) upplevs som i plastigaste laget i mina ögon.

Grå och svart högglans är lite bättre än std i det avseendet, men inte helt 100%. Jämför med individual svart högglans (XE8) så förstår ni vad jag menar. Men de är å andra sidan åt fanken för dyra.
da
101
danielbas
318i Touring -09
HFR: Har du någon bildlänk på individual svart högglans? Har nog inte sett dem vad jag vet.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Hillstreets E91 Länk
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
danielbas: Precis, placebostag och realitetsdistorsionsfilter Mk II :D

Men det man kan säga om 4-cyl vs 6-cyl är - precis som Nockenwelle skriver - att det är stor skillnad i uppträdande på vägen. En 320i understyr inte alls lika mycket som min förra 325i (med 2,5l-spisen) som inte understyrde lika mycket som min 325d.... Stor skillnad tycker jag själv!

Spookshow: Trevliga fälgar, extra snyggt med svarta fälgar på en vit bil tycker jag!

/ElakaKatten

If I dream? From the moment I wake up until I fall asleep.
Tackar :)
beställde fälgarna idag tillsammans med goodyear eagle f1 asymmetric.
Hoppas de bli bra :)

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
da
101
danielbas
318i Touring -09
spookshow: Ett ganska dyrt tillbehör men ihop med de svarta fälgarna hade jag lätt övervägt svarta Shadow Line-lister runt fönstren. Eller ja, på en vit bil överhuvudtaget tycker jag att det är klart snyggare än med kromade lister!

ElakaKatten: Skoj att veta att man har en bil som ligger bättre i kurvorna än 335! :)
Gunget
Appropå rökarpaket för att få ett 12 volts uttag till GPSen. Tycker personligen att det ser eländigt ut med "sugproppsmontage" och hängande strömkabel. Jag har monterat en Broditbygel och anslutit fast strömmatning bakom mittkonsolen i min E90 (kabeln "smiter" in i hörnet ovanför radion). Oerhört nice faktiskt! Lät Dialect göra strömdragningen vilken (för mig) inte kändes helt trivial då man måste riva ut hela mittkonsolen....Trevlig spec annars!
da
101
danielbas
318i Touring -09
Låter min GPS ligga lös i rökarfacket med ihopvikt kabel bakom, går att vinkla upp den mot sig. Ingen direkt optimal placering för att kunna snegla på skärmen när man kör, men man blir ju guidad ganska bra av bara den trevliga rösten... Använder för övrigt min ganska sparsamt.

Vet inte om GPS är lika attraktiva för tjuvar som för ett par år sedan, men ett sugproppsmärke eller annan synlig fästanordning var ju nog då iallafall för att många fick sina rutor inslagna.
Exakt så jag tänkte göra Gunget :)
fast jag kör med min htc och tomtom på den, kollegan har så och det fungerar klockrent!

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Ny spec, med lite tillägg efter några kloka förslag :)
Blir nog den jag beställer..ska fundera nån dag till!

7RR Dynamic package
2KU LM Fälg V-eker 285 17"
481 Sportstolar
522 Xenonljus
563 Belysningspaket
704 M Sportchassi
710 M Lädersportratt
7RS Comfort package
386 Takreling
431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel
4AE Armstöd fram
507 Park Distance Control (PDC) bak
521 Regnsensor
534 Klimatautomatik
544 Farthållare med bromsfunktion
663 BMW Professional Radio med CD
216 Servotronic
302 Stöldlarm med Fjärrkontroll
322 Komfortöppning
3AC Dragkrok infällbar
418 Bagageutrymmespaket
423 Velourmattor
470 Isofixfästen
493 Förvaringspaket
4B9 Interiörlist Aluminium finslipad
4UA Elektrisk stolsinställning
524 Adaptiva Kurvljus
5AC Helljusassistent
5DC Fällbara huvudstöd bak
676 HiFi Högtalarsystem
6FL USB-Anslutning
775 Individual Anthracit innertak
441 Rökarpaket

Nu är den besälld! :D

Blev denna:

7RR Dynamic package
2KU LM Fälg V-eker 285 17"
481 Sportstolar
522 Xenonljus
563 Belysningspaket
704 M Sportchassi
710 M Lädersportratt
7RS Comfort package
386 Takreling
431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel
4AE Armstöd fram
507 Park Distance Control (PDC) bak
521 Regnsensor
534 Klimatautomatik
544 Farthållare med bromsfunktion
663 BMW Professional Radio med CD
216 Servotronic
302 Stöldlarm med Fjärrkontroll
322 Komfortöppning
3AC Dragkrok infällbar
418 Bagageutrymmespaket
423 Velourmattor
470 Isofixfästen
493 Förvaringspaket
4B9 Interiörlist Aluminium finslipad
4UA Elektrisk stolsinställning
524 Adaptiva Kurvljus
5AC Helljusassistent
5DC Fällbara huvudstöd bak
6FL USB-Anslutning
775 Individual Anthracit innertak
441 Rökarpaket

samt ett eftermonterat Alpine ljudpaket :)
Alpinvit II samt Sensatec Svart.

Tror det blir bra, ser fram emot v7 då jag får hämta min nya kärlek :D
Är det eftermonterade Alpine hifi-paketet verkligen bättre än det första tillvalet som ger 10 högtalare?
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Spec på bilen ser nog ut som jag skulle kunna tänka mig på min bil.

Grattis, när får du bilen?
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Exakt. Varför valde du Alpine extramontering istället för Hifi 676 paketet?

Skumt att du kan beställa din 325i med V-eker 285........ men jag kunde inte beställa min 325d med V-eker 285 fick istället Stjärneker 286 som jag tycker är skitful. :S

Annars säger jag bara grattis. :)

Jag går också och väntar på leverans... Jag har blivit lovar leverans i "slutet av Januari" - men bilen har produktion v2 - så det fattar jag inte hur dom ska lyckas med. Jag räknar med Vecka 6-7 precis som du!

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Du valde inte "760 Individual Högglans Shadowline 5 100" ??
Det är Riktigt snyggt på en vit bil annars! :D

Tog det ljudpaketet då försäljaren tyckte att det skulle vara bra mycket bättre än 676. Får väl hoppas han inte lurade mig :) haha

v-eker 285 gick att välja efter man tagit dynamicpaketet tror jag.
Har du det på din Nikeman? Om du har det så är det ju konstigt :/
Grattis själv! :D
Min skall gå i produktion v3 och levereras v7 sa de till mig. så 6-7 för dig verkar rimligt!

Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Klart jag valde Dynamicpaketet till min 325d! Men det gick absolut inte att få V-eker 285.....

Däremot så har jag en deal med min ÅF att om dom har någon annan lagerbil inne med V-285 när min bil kommer så skulle vi visst göra ett byte om jag fortfarande ville. puuuuh :)
Knepigt ändå att det skiljer mellan bensin och diesel på det sättet!

I början går det bra att vänta tycker jag.... Men nu känns det som jävligt sega veckor dom som är kvar. Svär och lever över min jäkla vinterbil (passat tdi -99) varje dag och hittar nya fel på den varje dag också. Haha men snaaaaaart så! :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.