AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.924

Ny 325 e91 - utrustningtillägg samt vad är standard?

Sida 1 av 3
Skall snart nog beställa en Vit 325 Touring tänkte jag.
Vill ha lite synpunkter på min lista av utrustning. Känner mig klar själv men kul att veta vad andra tycker och tänker. Kanske kan få nå tips så man inte missar nåt bra!
Tänkte även på såna där småfinesser som BMW tycker är kul :)
Finns det nåt roligt på dem som är standard som inte står nånstans?
Start i backehjälp t.ex. skulle inte det komma?

325i touring

Färg, interiör och lättmetallfälgar

Alpinvit II 300
Sensatec Svart KASW
LM Fälg V-eker 285 17" (Del av Dynamic package) 2KU

Paket

Comfort package 7RS
Dynamic package 7RR

Extrautrustning

Servotronic 216
Stöldlarm med Fjärrkontroll 302
Exteriördetaljer i karossfärg 321
Komfortöppning 322
Takreling (Del av Comfort package) 386
Dragkrok infällbar 3AC
Bagageutrymmespaket 418
Velourmattor 423
Varningstriangel 428
Automatiskt avbländbar innerbackspegel (Del av Comfort package) 431
Sportstolar (Del av Dynamic package) 481
Förvaringspaket 493
Stolsvärme fram 494
Armstöd fram (Del av Comfort package) 4AE
Interiörlist Satinsilver matt 4CG
Elektrisk stolsinställning 4UA
Strålkastarspolare (Del av Dynamic package) 502
Park Distance Control (PDC) bak (Del av Comfort package) 507
Regnsensor (Del av Comfort package) 521
Xenonljus (Del av Dynamic package) 522
Adaptiva Kurvljus 524
Klimatautomatik (Del av Comfort package) 534
Farthållare med bromsfunktion (Del av Comfort package) 544
Belysningspaket (Del av Dynamic package) 563
Helljusassistent 5AC
Fällbara huvudstöd bak 5DC
BMW Professional Radio med CD (Del av Comfort package) 663
HiFi Högtalarsystem 676
USB-Anslutning 6FL
M Sportchassi (Del av Dynamic package) 704
M Lädersportratt (Del av Dynamic package) 710
Individual Anthracit innertak 775

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Välj gärna till så du får komplett PDC både bak och fram. Den varianten som ingår i Comfort-paketet saknar knappen inne bilen som tillåter dig att stänga av funktionen. Vad jag hört ingår den endast om du väljer till komplett PDC. Det kan ibland vara skönt att ha möjligheten att stänga av pipandet.
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Ser ut att bli en fin bil. "Start i backe-hjälp" är standard.
Tack chris för inputet. Dock har jag PDC nu och tycker inte att jag behövt stänga av det nångång. Har till och med lyckats backa på en grej med det på :P haha

Tror ni om dessa till bilen?
Länk

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Glöm inte lägga till isofix (= avstängningsbar airbag), kostar 900kr.

Känn ordentligt på en demobil med sensatec innan du bestämmer dig.

Jag hade övervägt ett större ljudpaket, tex 677. Hade prioriterat det och riktigt läder före komfortöppning, kurvljus och elstolar.
Ah, undrade på vad isofixen var :)
tack! det är tillagt!

Har funderat av och till på lädret och ljudet. Gillar dock sensatecen, tycker det är helt ok. Samt att 19100:- för läder är ett rån :P har haft bilar både med och utan tidigare och tycker inte riktigt det är värt 19´ Dock är komfortöppningen nånting jag är superfan av! Otroligt skönt att aldrig behöva hålla på med nån nyckel! Love it :)

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Chris87//

Jag har PDC bara bak och har PDC knapp i bilen.

Beautiful Münich Woman
BMW
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Jag hade valt till den nya idrive systemet med harddisk ;-)
da
101
danielbas
318i Touring -09
Ser ut att bli en jäkligt trevlig bil!

Jag la till rökarpaketet för att få ett 12V-uttag fram till lös GPS. Tycker dessutom att det är snyggare (när man har luckan stängd alltså).

Hade också funderat på snyggare interiörlister, men det är ju en smaksak.

Själv skippade jag bagagerumspaketet och tog en lös hård gummimatta istället.
Hm, ja gps skall ju jag ha med, dock skall det monteras en telefonhållare brodit som man trycker dig sen monterar valfri hållare till tele på (med GPS i). Tänkte att de kanske kan dra in kabeln bakom panelen och koppla in den där på bmw..så man inte har nån kabel alls. Hatar kablage som syns.
Vad exakt är det med i rökarpaketet?

Listerna inne funderade jag på blanksvarta lister..men blir för svart tror jag. Tycker de där i silver var de snyggaste alternativet. Finns de nåt bättre?

Sim - haha ja..jo de klart de skulle vara nice med iDriven och HDD..men 28000:- njaa.. :)

da
101
danielbas
318i Touring -09
Rökarpaketet är ett 12V-uttag (med ciggtändare) och ett litet förvaringsfack under en lucka framför växelspaken. Luckan är i samma utförande som övriga interiörlister. Kostar 300kr. Annars får du bara ett öppet, svart förvaringsfack. Har man inte iDrive finns ju ett sådant öppet fack framför armstödet i vilket fall för lösa småprylar.

Jag valde aluminiumlister som jag tycker är otroligt mycket snyggare. Värt drygt 3.000 spänn? Tja, en smaksak som sagt... Svarta lister kan som du skriver bli lite för mörkt ihop med svart klädsel och svart tak.
Aha, ja men då blir de det med. vill ju ha en lucka..inte nå öppet fack där framför :/

Jo det är ju det. Men ska fundera lite till på listerna..är ju mysigt med riktig aluminium också. Lite mer kvalitetkänsla!

El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
danielbas & spookshow: Luckan finns där även utan rökarpaketet, bara 12V-uttaget som skiljer.

/ElakaKatten

If I dream? From the moment I wake up until I fall asleep.
da
101
danielbas
318i Touring -09
ElakaKatten: OK! Jag gick efter uppgifterna i BMW-broschyren där det står att ett öppet fack är standard fr.o.m. 4:e kvartalet 2008.

Men det finns några andra småfel också har jag sett. Jag har förresten fortfarande inte fått 100% klart för mig om sidospeglarna är uppvärmbara eller inte? Och sköts det isåfall automatiskt? Katalogerna säger olika, handlarna visste inte och jag fick bilen när det var för varmt för att kolla... :)
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Kan upplysa er om att man INTE får någon lucka standard på E90... (min byggdes vecka 11 i år) Visste inte om detta när jag beställde min utan trodde det var som på min fd E92 med lucka som standard. Mao har jag ett svart fack framför växelväljaren, har vant mig nu men blev lite trött vid leveransen. Man måste alltså beställa rökarpaket för att få lucka. Tyvärr har BMWsäljare ofta jävligt dålig koll på sådana detaljer även om det är deras jobb att ha stenkoll...
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Glömde säga att jag varmt rekommenderar uppgradering till HiFi System Professional DSP, låter mumma!
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
danielbas: Värmen i sidospeglarna är automatisk.. och det går tyvärr inte att styra manuellt. Vanligtvis fungerar det mkt bra, men i sällsynta fall får man imma på speglarna utan att det är så kallt att värmen går igång.

spookshow: Har du övervägt 18"? Jag har fått på mina 17" style 286 nu (standard i dynamic) och det ser OK ut på en i övrigt grymt snygg bil. Men 18" style 287 hade suttit ännu bättre! Annars en bra spec!

/ElakaKatten

El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
BeemA: Jaha, då hade jag både fel och tur... för jag har en lucka i min - utan rökarpaket. Byggd ungefär samma vecka som din :S Där ser man. Men så har jag ju fått ett specialex med uppgraderat sportchassie ;-)

/ElakaKatten

Blir rökarpaket då med andra ord.

Elakakatten, blir vinterfälgar av de som är med.
Länk kommer antagligen sitta på sommaren. i 18 så klart. 235*40/18 runt om.
blir nog bra :)

da
101
danielbas
318i Touring -09
ElakaKatten: Var det de där placebostagen som hade monterats på din? ;-)

Var ute och körde på slingriga småvägar i Skåne igår och jäklar vad skönt bilen ligger på vägen! Börjar bli smått inkörd nu också så snart kan alla urstarka 143 kusar få springa fritt... Klart är iallafall att det går hur lätt som helst att ha svinkul i en 4-cyl BMW också! Eller är det jag som är lättroad... :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.