|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar om någon av er där ute vet något om man kan beställa sin Bmw med en annan modellbeteckning än den rätta man normalt får. T.ex om man beställer en 530 så om man kan få ett 520 emblem ditklistrat, eller en 550i helt plötsligt kan förvandlas till en 523 utanpå, med det nya emblemet. Tacksam för svar, har funderat under en lång dit :) | |
|
Nej, men du kan beställa utan emblem (och sen köpa en snikemblem och klistra dit om man vill). M V H Stephan |
|
|
Det finns ju andra bra mycket enklare sätt att se skillnad på BMW med små och stora motorer än på modellemblemet... Jag beställde utan emblem eftersom jag tycker det ser snyggare och renare ut. Men t.ex. det ensamma avgasröret avslöjar ju på ganska långt håll att jag max har en 320... |
|
|
Via Individual kan du säkert för ett par tusenlappar få ett annat emblem på din nya bil, eller så väljer man den enklare och betydligt billigare variant som Stephan beskriver ;) ___ //Ulf |
|
| såg en stolle i jkpg igår som hade ett 318i emblem på sin e39:a. | |
| jag vill ha ett 327 emblem på min.så jag tänkte ta att klistra ihop en 7a från tex. 7 serie emblem på ett tex. vanligt 325 emblem som man tar bort 5an på. :) kanske sätter lite hönor i huvudet på bakomvarande bilar. | |
|
Seriöst, vad är poängen... ? Alla som är medvetna om bilarna kan klura ut om det är en häftigare motor i eller inte, om inte annat så via ljudet eller kolla på avgasrör, speglar osv. Är det stöld-risken som man vill minimera mot, så är det upp till förövaren ändå om han/hon vill ha något av bilen typ lampor, kofångare mm. Är det för att man vill dissa någon vid rödljusen genom att fejka sig till en "sleeper", då har man nog för mycket fritid. Behåll emblemet, skaffa hellre kompressor i så fall... ;o) Lycka till i sandlådan! ;o) /Jake |
|
kilroy |
"såg en stolle i jkpg igår som hade ett 318i emblem på sin e39:a". I Malmö så rullar det en 320 med 335i emblem...:) Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
Jag började plocka bort emblemet på min 323:a, men när jag kommit halvvägs ändrade jag mig. Resultatet blev så här.Länk BMW CS #5206 |
|
| jo det är ju inte helt ovanligt. men jag tyckte att det var lite väl när man sätter ett 3-serie emblem på en 5-serie. | |
| På tall om emblem, på min 750 så sitter det inget och jag vill inte heller ha nåt, s långt allt väl, men fanns det inte på vissa av dom ett V12 märke precis bakom framre hjulhusen, för det vill jag ha, eller tänker jag på en gammal merka vi hade? | |
|
xjml: Merca S-klasse har V12 märket på C-stolpen från fabrik. Populärt att montera på som 750/850 då typsnitt och stil är slående lika. M V H Stephan |
|
|
Tack för svaren! Personligen får jag väl lov att lägga till att just en silvrig kompressormatad 550iA med standard fälgar 17¨, silverlister runt fönstren och gardiner på alla bakre fönster är just min grej. Just det, på en 2-1 landsväg och vägen blir 2-filig och man ska köra om alla husvagnar i högerfilen samtidigt som en RS4 flåsar i nacken är det skönt att kunna stämpla järnet och dra ifrån den samtidigt som det står just, 523i på bakluckan :D (för ett tränat/otränat öga spelar för mig ingen roll) Mvh 550iA fan |
|
|
En kollega beställde sin 330d-08 utan emblem och "prutade" till sig att handlaren monterade ett 318d-emblem innan leverans. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Mitt 320D emblem sitter hemma på garageväggen.. Skall jag stoppa det i ett kuvert och skicka det? //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Bilar som kör omkring med "fel" modellbeteckning är bara tragiska .. oavsett om det är en 550 som låtsas vara en 523, en 318 som låtsas vara en M3 eller en S60 som låtsas vara en 3-serie. Sätt på rätt emblem eller kör utan. Allt annat är bara falsk yta. Den som bryr sig (vilket inkluderar ev. tjuvar) kan ta reda på vad det sitter för motor i på fem sekunder i vilket fall. Wilhelm Svenselius |
|
|
Min fd. svåger hade en med 320 emblem men kompressor matad 325 motor i riktigt kul tycker jag Saken var att den var flyttgods och ombyggd för att man skulle kunna ha den motorn gammalt trick på 90 talet |
|
|
Jag tycker det kan vara en kul grej att dekaltrimma sin bil nedåt. Sen att "alla" skulle skicka SMS för att få reda på vad det egentligen är tror jag inte. Jag tror till skillnad mot W2k att det kan lura tjuvar, inte precis världens smartaste gäng som spelar i den ligan. Däremot tycker jag de flesta BMW ser bättre ut utan emblem och skulle därför inte sätta på ett felaktigt på min egen. Mvh Johan |
|
| den som har ett 32* och 7serie emblem liggandes hemma, eller bara någonting av det utan användning kan gärna höra av sig =) | |
| Såg ett foto i ett forum där en italienare hade satt ett emblem från Fiat 500 på sin E60. | |
|
Gorban; den e ju lite långsökt - men ett cinquecento (500) emblem på en lämplig Merca hade ju funkat :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.