|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag beskrev i mitt inlägg 11.41 igår att IBS var monterat på den negativa batterikabeln, men det kanske inte uppfattades korrekt. Jag håller för övrigt med Duser råd. (Finns en anledning till att jag inte är sugen på att inköpa en E60 :) efter att läst utbildningsmanualerna för bilen ) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hasso o Duser: Jag det blir nog så att jag kör in den till BMW.Har fått tid på Tisdag nästa vecka på BMW så vi får se vad som händer till dess. Ska med bilen till en lokal verkstad nu kl 15.00 och se vad dem kan hitta på och se.Dem har tydligen jobbat innan på BMW och startat eget nu. Med Vänliga Hälsningar MrCRazy |
|
|
Hej... Ska lämna in bilen på BMW imorgon så får vi se vad det som hänt.Ska bli spännande för vi kunnde inte hitta nåt. Återkommer med mer info senare. Med Vänliga Hälsningar MrCRazy |
|
|
Hej, Det som drar tjuvström enligt BMW är lutningsgivare (tillhör larmet). Så ska byta det nu så får vi se vad som händer. Med Vänliga Hälsningar MrCRazy |
|
|
Hej, Fortforande fel det var inte lutningsgivare (Siren med inbygd lutningsgivare). Bytte siren med inbyggd lutningsgivare igår.Kom hem på kvällen larmet gick på bilen hela kvällen den drog ut strömmen.Kopplade bort batteriet med larmet tjöt hela tiden ändå trots att jag kopplader ur batteriet. Hur kan detta komma sig?Är det nån som vet nåt?Behöver verkligen hjälp. Med Vänliga Hälsningar MrCRazy |
|
| Hur går det med din bil? Har du fått löst ditt problem? | |
| En kompis fick in vatten via dräneringsrören till panoramaglastaket på sin E61 530iAM. Vattnet hamnade under reservhjulsbaljan och brände några styrenheter där. Han fick en hel drös fel liknande dina. | |
|
Hej på Er: M.A. Det går inget vidare alltså.Har testat det mesta som går att testa M.A. börjar faktiskt bli orolig nu. Detta har testats och bytts: #Bytt Batteri (Det var inte felet) #Bytt Siren med inbyggd Lutningsgivare (Enligt BMW:s felsökning) (Var inte det heller som var felet) #Testat Larmet drog ut säkringen (Inte det heller var felet) #Testat IBS (Intelligent Battery Sensor) (Inte det heller som drog strömmen) Sen har läst om nåt CIS system som behöver uppgraderas/uppdateras för tydligen hade dem spökat på dem första E60 som tillverkades (läste på nån englesk forum). Har bokat tid igen hos BMW efter första besöket var jag såååå besviken.Dem tog 1048kr för felsökning dem hade bilen från kl.07.00 till 18.00 och dem sa att dem "tro" att är lutningsgivaren som är fel.Då frågade jag vem ska stå för kostanden efterom ni tror att det är fel?För jag visste att det inte kunnde vara det som var fel för den har en egen inbyggd batteri och det händer ingeting när man drog ut säkringen och hade ampermeter kopplat till batteriet.Om det visar att det inte är felet vem ska betala för det?Vad tror ni dem svarade?Jag skulle betala för det.HELT SJUKT. Det var inte allt utan dem ville ha bilen 1 dag till och ladda batteriet fullt över natten och det skulle dem ha 1600kr inklusive felsökning igen. Asså det är ju rena rånet.Jag blev föbannad och tog ut bilen och körde den till en lokal verkstad men dem kunnde inte hitta felet heller. Det som återstår nu är ju att kolla under reservuhjulets baljan som Gorban säger innan jag kör den till BMW.Fattar inte att jag inte gjort det tidigare så får vi se. Med Vänliga Hälsningar MrCRazy |
|
|
Gorban: Vad hände sen med din kompis 530? Vad gick notan på?Drog den ström eller var det nåt annat som var galet? Skulle uppskatta om du svara. Med Vänliga Hälsningar MrCRazy |
|
| effektmodulen? | |
| Länk | |
|
Tråkigt att höra. Har ju själv en tidig 530,så man är ju lite extra nyfiken på saker som rör denna modell. Hoppas det löser sig snart för dig. Är ju inte så kul när bilen strular under längre tid. |
|
|
WAN: Hej, Effektmodulen?Vad är det för nåt?Vad gör den saken?Var sitter den?Kostar?Om man byter den måste den programeras eller kan man byta den själv? M.A. Jag är själv nyfiken trött som fan på det.Fick tid på BMW nästa vecka på onsdag få se vad dem säger.Helt sjuk det bara kom från ingenstans. Med Vänliga Hälsningar MrCRazy |
|
|
Mr Crazy! Min far hade samma problem som du med att batteriet laddade ur konstant.. Han har en 530IAM-05 tillv okt eller nov 04.. Till slut lyckades BMW lokalisera felet till att det var kupe-sensorn som drog tjuvström hela tiden...den byttes och sedan dess har han inga som helst problem.. |
|
|
Bianca: Hej, Det var interessant.Du har ingen artikelnummer på den kupe-sensor så jag också kan byta om det inte kostar mycket (står på arbetsorden).Vilken kupe-sensor det är och var den sitter?Skulle uppskatta det mycket har haft problem nu i 2 veckor är trött på det. Med Vänliga Hälsningar MrCRazy |
|
|
Min far hade detta problem i 1 månad..... Har för mig att det är sensorn som sitter uppe i taket "ser ut som en plastlåda" eller liknande. |
|
|
Bianca: Tack så mycket ska undersöka det. Menar du där vid belysningen i mitten eller? Med Vänliga Hälsningar MrCRazy |
|
|
Hej. Har lämmnat in bilen till BMW igen.Har inte lyckats hitta felet själv. Så vi får se vad dem hittar på nu. Med Vänliga Hälsningar MrCRazy |
|
|
Hej, Vi bara meddela att det har nu löst sig med min BMW. Det som var fel var (Första gången var det lutningsgivare): Dem hade gjort uppdatering av programvaran (Som jag tror hade räckt).Men BMW ville byta nån styrdon som styr AC:n och värmen till bakrutan.Enligt BMW så stängde styrdonet aldrig av värmen till bakrutan utan den gick på hela tiden och att det var det som drog ut strömen.Totala kostnaden gick på 11.700kr. 5600kr för felsökning och uppdatering av program vara samt att lokalisera felet. 6100kr för styrdon inklusive byte och programering. Det var inte billigt :(...men de är löst nu Med Vänliga Hälsningar MrCRazy |
|
| Angående kompisen med sin 530iAM som fick vatten i reservhjulsbaljan så tror jag att han delvis fick stå för det själv. Det hände vid två tillfällen dessutom. Även batteriet badade i vatten. Panaramaglastaket var nybytt på garantin som nyss hade gått ut. Kompisen hävdade att vattnet hade med felaktigt monterat panoramaglastak att göra men han fick inte igenom det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.