AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
8.226

Elfel - Renault Megane

Sida 2 av 2
Är kontakten hel och ren?
Prova att smörja den med lite elektronikrengöring eller 5-56
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Som gammal nöjd (nåja) Megane-ägare lider jag med dig ;)

Har tyvärr inga bättre konkreta tips än de du fått i tråden.

Om du inte får ordning på det kan jag rekommendera Tornby Bilteknik. De är mkt duktiga på just Renault (och Volvo) och mkt serviceinriktade. Kan säkert ge tips hur du själv kan gå vidare.

Kontakten är ren men inte hel - jag fann en spricka i insidan som, förmodligen, gör att den "plutt" som ska skjutas fram vid bromsning, ej skjuts fram. Vet inte om det kan vara felet, med det återstår att se den den nya kontakten anländer!

Björn; Tack för ett ypperligt tips - ska genast höra med dem! Superb med lokala rekommendationer, särskilt när jag inte är härifrån från början. Tack!
Jag ber att få tacka samtliga för alla hjälpsamma råd. Tack!

Nu har det äntligen löst sig. Jag bytte i dag bromsljuskontakten och bevisligen var den förra kontakten inte riktigt hel varför konstruktionen nu är fullt fungerande. Det är så oerhört skönt att det äntligen är löst!

//A...
Så vad gick hela kalaset på? =)
142 kr - köpte kontakten på skroten då jag inte kunde hålla mig. Kommer komma en ny kontakt inom kort men jag kunde inte hålla mig - var tvungen att prova. =)
När du ändå satt dit en gammal som funkar så låt den vara å kör på den och ha den nya i reserv, jag hade inte mekat med något som fungerar =)

Du har updaterat ditt inlägg på renaultclub så du sprider lösningen vidare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.