AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.316

Då var man stolt M5 e34 ägare nu då.

Sida 6 av 6
au
362
audidriver
540iAT -97
tomgångsmotorn sitter under plenumet/insugstrattarna och är nästan omöjlig att komma åt utan att demontera hela insuget och plenumet. du kan se den om du tittar ner mellan insugstrattarna längre fram på motorn. en L-formad sak.
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Ok. så tomgångsmotorn och IVC är alltså samma sak? ja tomgångsmotorn vet jag allt var den sitter. Men jag tycker den går bättre o bättre nu på tomgång så det kanske har med nollställningen att göra som bmw gjorde?
Nu går det att krypköra med den vilket det inte gjorde innan jag bytte TPS´en.

M-killen
ma
314
makeba
635 Csi -83
Z4C 3.0Si -07
Alpina B3 3.3 -00
Vid vilket varvtal har du tomgången? Kommer inte ihåg mitt tomgångsvarvtal men spec från bmw står det 970 +-40 rpm, ej justerbart. Kommer inte ihåg att det var så högt, så stämmer det?
au
362
audidriver
540iAT -97
ja det där med krypkörningen var tps-ens fel, men att den knappt hade tomgång lär vara tomgångsmotorn

makeba: ja det kan nog stämma att tomgången ska vara där omkring. det låg där på min gamla iaf.
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
makeba) mitt varvtal vid tomgång när den är kall är runt 700-800 rmp och när jag kört när den är varm så ligger det på ungifär 900-1000 rmp. Oftast när jag kört lite hårdare vill säga hi hi. Går ju knappt att låta bli gasen på dessa roliga bilar ju:-)

M-killen
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Audidriver) Det är undligt att förut innan TPSen var bytt så gick den jävligt dåligt när den var kall o när den där katt värmaren gick så svarade den knappt på gasen o ryckte väldigt, Men nu går den perfekt när den är kall o ingen skillnad direkt när den är varm heller. Men det är ju klart att så ska det ju vara så lite nöjdare är jag allt. Nästa grej som ska göras är att få fixat skyltbelysningen för bes. Konstigt men inget lyser på bakluckan, varken skylt back eller dimljus?

M-killen
au
362
audidriver
540iAT -97
kolla i så fall sladdarna där bakluckan viker sig vid gångjärnen så att säga, det brukar bli brott på sladdarna av allt öppnande och stängande.
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Ska kolla det när jag får tid Audidriver. måste tillägga att innerbelysningen på bakluckan bara glöder, precis som det vore nått jordfel.

M-killen
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
jep, låter som ett kabelbrott i bakluckan....

MVH
Sakke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.