|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
|
Men det är ju en gammal bil o inte helt perfekt tyvärr. Måste köpa nya dörr lister + M-lister ner till på höger sida. Tänkte höra om nån vet var man kan få tag på hyfsat billiga M-lister för de är rätt dyra där tyvärr. De vanliga dörr listerna köper jag på BMW. Tacksam för tips. M-killen | |
| grattis men du har nog skrivit i fel forums avdelning =) | |
| Pröva å gå in på stylingforumet =) | |
|
Du kan ju alltid droppa förbi oss på Länk Man ska inte prata med fula människor, dom kan få för sig att det är ok att se ut så |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Är denna tråd flyttad eller vad? Annars undrar jag vad åströmarn och cstjawa menar!? M-killen! Grattis till ett trevligt bilval. Är rädd för att det blir svårt att hitta några "pirat"lister till dörrarnas nederkant,och beggade kan vara dödfött att investera sina pengar i. Vilken bil har du köpt? Som Cykeltjuv länkar till,rekommenderar även jag. Mvh Patrik |
|
Tack alla som svarat men jag undrar nog vad åströmarn menade? Tack för länken cyckeltjuv haha. Till Patrick Det blev en lagungrönmettalic M5 e34 91 års. Inte perfeckt men går nått grymt, tilläger oxå att den är chippad till 360hk Lätt att bli fart blind hihi. M-killen |
|
Gemini__ |
Grattis till nya kärran. Härlig färg på bilen dessutom. Effektuppgiften bör du dock ta med en rejäl nypa salt. |
| grattis till en grymmt fin bil.. nu vill vi se bilder.. låter som en ovanlig färg | |
|
Grymt härlig färg fast de e lite rost nere på dörrarna men mest på in sidan. Tyvärr är det ju vanligt me rost där. inte första e34 an för min del. Har ju ägt två innan denna. Angående effekten så är nog salt bra men den går ruskigt bra. M-killen |
|
|
nu finns lite bilder på den om nån vill kolla. M-killen |
|
| Skönt att du stavar fel på stolt i rubriken, men grattis till köpet :) | |
|
Hej! Gratulerar med bilen!! det är härliga bilar. DEt är några saker som skall tipsas om dock. 1) byt kamkedjesträckaren om det inte är gjort. Dessa har en tendends att fastna när dom är slitna-resultatet är böjda ventiler.... 2)se til att Byta tilbaka till originalchip om bilen inte är mappad individuellt-"universal" trimchip har ofta resulterat i ett hål i kolven (fel bränsleblandning) 3) kontrollerra ventilspel/få det justerat om det inte är gjort (dokumenterat) nyligen. 4) på 3.6 så är det vanligt med slitna tändningsdetaljer (rotor, fördelarlock) , sannolikt aldrig bytt. kontrollera dessa. 5) använd bara originalspec tändstift (bosch...minns inte modellen på rak arm) MVH Sakke |
|
|
Är det JOY du har köpt? Lite nyfiken på vad du fick ge för den? Den hade en dörr med nyansskillnad, ska du lacka om eller? Lagungrön är ju en läcker färg, jag spanar själv efter en. Jag funderade lite på JOY själv, men avskräcktes lite av miltalet. |
|
|
Hej audidriver. jo det stämmer att det är joy.Att den gått 31,000 mil är ingen fara alls, bara den är servad regelbundet. Denna är det nog si och så med tror jag? Har problem med att den är hysterisk att köra sakta med. Börjar tro att det har med chippet att göra som Drsakke sa. Ärligt så ångrar jag mig nu faktiskt. M-killen |
|
|
Ge inte upp på bilen än, du har ju inte haft den så länge. Gå igenom de saker som Drsakke skrev. M5 E34 är en mycket trevlig bil det kommer du att upptäcka. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
jag vet ju varken ut eller in? Hade jag bara haft orginal chippet så kunde jag testat me den o sett om den blev mer tam att köra på låga varv. Just nu går det knappt, blir rena kängrubensinen som man nästan får viplers. Syn för den ser bra ut ju. M-killen |
|
|
Lugn och fin, så ska det nog lösa sig. Angående kängurusoppa, se ditt andra inlägg om tändkablar. Om du tänkt byta kamkedjesträckare så kan man köpa den från M3 3,2 E36 och få en bättre och omgjord sträckare än M5 org. Det som skrevs om att chippet ska resultera hål i kolven vet jag inte om jag köper helt. M5:an har ett antal slangar under insuget samt den stora luftbälgen mellan lmm-insug som med tiden blir hårda och spröda och till slut går sönder. Den drar tjuvluft och det blir för mager blandning och då .... Så att bara skylla på chippet gör inte jag /Kent |
|
|
Hej Kent. Som det är nu så får den för mycket bränsle enligt min uppfatning. Den ryker svart o luktar bensin när den står på tomgång. Skulle M3 ans kamkedjesträckare vara bättre än M5ans? Hur kommer det sig? NYFIKEN. M-killen |
|
|
31000 mil...Om du inte vet när lambdasonden byttes senast så byt, även om "avgasvärdena" var OK vid senaste besiktningen så brukar en sond till S38:an vara mer eller mindre förbrukad runt 16000 mil... Vissa tillverkare har till o med ett rekommenderat bytesintervall för lambdasonden, o det på mycket mindre motorer än S38...En S38 lär ju spy ut mängder med oförbränd bränsle vid kallstart o sedan när sonden "kommer igång" så lär den bli dränkt mer eller mindre, inte riktigt optimalt för livslängden... Men det första jag skulle göra är en grundlig service där alla tändningsrealterade delar byyts (lock,rotot & tändkablar), därefter kollar du så att alla slangar är täta o hela,det vore nog även på sin plats med en ventilspelskontroll. Byt även tändstift. Är det ingen som helst skillnad så skulle jag därefter mäta avgasvärdena för att få in en liten indikation om vad som kan vara fel... |
|
|
HEj! M-killen: du skrev ju tidigare att du fick felmeddelande på lambda-sond och att du fick en ny med bilen. Byt den innan du börjar med ngt annat. ang. sträckaren: Den originala har en svagare fjäder, så den stramar mindre vid start (innan oljetrykk byggts upp) och har en innbyggd fel med en membran som brukar spricka med tiden så att uppbyggning av tryck tar längre tid. M3 sträckaren har starkare fjäder och är mera robust i designen. Det ska också påpekas att även M3 3.0 använde sig av samma sträckare som M5 E34, det är först på 3.2 som uppgraderingen kommer. Makeba: Ja, man kan ju tro vad man vill, det är säkert som du säger att luftläckor spelar in. Det som är problemet med många chip är ju att de tar bort varvtallsspärren......detta kombinerat med lite fuskluft så blir det inte bra. Dessutom sa jag inte att chip AUTOMATISK är dåligt. Jag sa att "universal" alltså chip som är färdigprogrammerade kan vara farliga då dom inte är mappade på bilen i fråga (man kanske har gjort andra modifikationer som gör att motorn avviker så pass mycket att "standardmapping" inte är nog t.ex. +++att på M5board var det en del folk som har mätt F/A förhållandena med ulika chip och en del gick magert vid toppvarv-inte bra. Så en gång till, om det inte är en "kvalitetschip", så skulle jag göra mig av med den...... MVH Sakke |
|
|
Drsakke och Dawwe, Lamndan byttes igår o den gav fel medellande innan jag bytte den. Jag vill mest veta vad den givar kabeln på en av tändkablarna har för funktion för den är nämligen av. Det var en som sa att den hade med cylider indikatorn för motorstyrning? att göra. PS bilen går inte bättre för att jag bytte lamndan i fall nån undrar? M-killen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.