|
Sida 7 av 9
|
|
|---|---|
|
Märkligt hur "sunt bondförnuft och lite motorkännedom" kan gå före erfarenhet och mätningar (tex bänkning, videoklipp). Återigen visar du inte mycket som stärker det du påstår, utom just ditt "sunda bondförnuft". Den här diskussionen går ungefär lika bra som när du argumenterade för M5an nyligen eller som du uttryckte det "hade en m3 e46 inte en suck mot min". Sen blev det lite jobbigt... |
|
| Gick inte o länka från den här skitdatorn.. :P Länken me info o bildbevis på bänkning heter "Prisvärt trim till M3?".. Men d hjälper väl inte som bevis för RnB Racing o TS Motor e förmodligen i maskopi me djävulen o lurar alla me "fantasisiffror".... ;P | |
|
Fredrik nu har jag varit ute och fått ihop lite tider till dig. min bil är en M3 sedan 95a som väger 1570 kg och bensinen är 95 oktan. Först provade jag 80-120 på 4ans växel och det klarade den på 6,17 sek . Enligt instruktionsboken ska den klara det på 6,4 sek. sen provade jag 100-150 och tiden jag fick var 7,46 , 100-200 fick jag en tid på 16,56 sek. Jag hoppas att det kan vara till någon hjälp. mvh Stefan |
|
|
Orkar inte läsa hela trådet men är det någon som kom fram till med tider på en 3.2 M3 Coupe helt orginal ? Det jag är intereserad över är 100-150,100-200 samt 180-220 km/h. Har ni uppmätt tiderna med stopur så kolla gärna vad mätaren diffar vid 100 samt 200 km/h.. Mvh Kör:Saab 9-5 Aero 05 MapTun Performance 312 hkr 460 nm... |
|
|
krika. Bara en undran. Din bil är en 3,0 va? Och alla tider du körde gjordes på fyran? Ja så att trådskaparen kan köra på samma växel och göra en jämförelse? Jag antar att den annars bör klara 100-150 på ca 4,5 s om man trar på bästa växel? En sak som är lite intressant, om än en smula OT, är ju att din tid för 80-120 på fyran visar två saker. Att dessa M3-motorer är riktigt bra på segdragning för att vara just en duktigt vass sugmotor med sina ca 350 Nm i maxvrid på ett lite ovanligt lågt varvtal med tanke på övrig timgrad. Där ser man vad Vanos och andra trix gjort för utvecklingen. Den andra saken det visar är hur ruskigt överlägsen en turbomaskin är på dessa (kanske lätt bizarra grenar) då t ex min gamla Sierra klarar 80-120 på 4,14 på femman. Inte helt jämförbar då den väger 1270-1300 Kg, men den knökar ju ur sig ca 460 Nm redan vid ca 1800-2000 rpm tack vare turbomotorn. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
krika Tanka 98 för guds skull, prestanda blir helt klart vassare! |
|
|
krika Tanka 98 för guds skull, prestanda blir helt klart vassare! _____________________________ Det skulle jag tro ja, efter att motorstyret fått lite tid på sig att adaptera om sig för 98 Oktan. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Jag tog tiderna på fyrans växel. Nja max vridmoment är ju bara 320 Nm på 3,0 motorerna. Det är lättare sagt än gjort och tanka 98 oktanig bensin i mina trakter, det har dom ersatt med E85. Men som tur är finns det knacksensorer på den. Mvh Stefan |
|
|
Tjenare på er alla! Jag har kollat runt lite på youtube mm mm och kommit till slutsatsen att bilen går som en m3 ska göra. Nu är det bara till att fixa vanosen med nya packboxar,o-ringar och ny vanosväxellåda så man kan sluta bry sig om den skiten! Bilen går som sagt bra men har märkt att bilen kan misstända någon enstaka gång och det befarar jag är vanos. Plus att diesel knacken lär bli bort blåsta. Jag har ägt bilen i 3år och inte lagt något godis på bilen mer än nya oneblock angeleyes. Så nu ska jag in med den och fixa div reparationer och skicka vanos till staterna och sen ska jag köpa mycket godis till pärlan. Det förtjänar den. Så jävla tråkigt att lägga massa pengar på massa reparationer men så är det när man köpte en medel billig m3. Tråden har ju trots allt varit lite underhållande. Det har ju varit en jävla debatt om chip och öppna filter! Jag ska personligen skicka mina bänknings papper på min m3:a till Aguilla så han får se vad det gör. ;) Mvh: Fredrik |
|
|
m3crille.. fråga den där 354hk killen hur de bänkade de där fantasisiffrorna först. det finns även lite olika trådar här på forumet hur olika bänkningar kan ge fel siffror. det är nästan så man blir upprörd hur man kan tro på siffrorna själv när de varken strokat motorn, bytt topp eller bytt kammar. fantasinissar :D stefan: jaaha. den m3cabben, som två utlänningar alltid åkte runt i tror jag du menade i. ja den gick inte bra alls, borde varit helt slutkörd i detta laget. |
|
| keiser: jag snackar bara om mina erfarenheter från min m5a vs 2 m3 e46 cabbar jag testade mot förra sommaren och det vet jag väl bäst själv hur det gick! o för det andra tänkte jag bara röra om lite i grytan med den saken o för att sätta vissa drömmare på plats. och jag ska filma när min gamla m5a möter en m3a nästa gång, de ska inte bli så svårt att fixa fram då jag känner flera med dessa bilar. | |
|
Aquilla; TS motor i Åstorp har väl bänkat si så där ett par tusen bilar o e på div mässor me sin bänk så dom vet nog tusan va dom håller på me (bl a så använder sig Koenigsegg av deras bänk ibland för o justera bilarna men dom vet väl inte heller va dom håller på me...) Finns mer än just den M3an som bänkat fram likvärdiga siffror me likadana mods! Jämföra mellan olika ställen o olika bänkar ska som vanligt inte göras.. M3an e en sagolik motor me högt effektuttag men den går givetvis o göra bättre! Sen hur länge d håller e en annan femma men bevisligen håller den ff då han kört den över året nu...... Du får bli hur upprörd du vill över siffror som finns på papper o i VERKLIGHETEN.. Faktum kvarstår att den presterar just dessa siffror... Ja ska göra samma mods på min nu denna säsong o kan ta bilder I motorn så du SJÄLV ser att d INTE e några andra mods om d gör att du kan förstå.. Annars ring Köhler som oxå säljer ett liknande insug o hör om dom bänkat fram några fantasisiffror... |
|
behrozosogh |
aquilla: jag möter dig med min m3a när som helst,,var som helst ,,hur som helst. hämta din gamla m5a. frågade dig minst 4 gånger förra året när vi stod i flygrakan ifall du ville tävla.. men du gick aldrig med på det. varje gång gnälde du på att det va nått..lite olja i motorn engång,,dåliga däck,,osv du vet hur min bil presterar,,du har sett den fleeeeera gånger köras mot andra m bilar....och min bil är orginal. jag möter gärna din förra m5a. med tanke på att jag tog en m5 e39 (den silverfärgade som rullade i stan) utan problem..så borde inte din gamla vara några problem. Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
| behrozosogh: det minns jag väl ;) meen jag hade precis köpt m5an då, ville byta olja innan jag varvade ur den. men din m3a går ju riktigt bra, och mycket bättre än e46orna. ta och berätta om dom racen istället. men ska övertala han som har m5an nu att ta ett race mot din sen i sommar. | |
|
Aquilla Hahaha Chicken.....Men på forumet skryter du minnsamn om hur du tog olika bilar, som ingen verkar ha hört om eller sett..... när en 3.2 e36 utmanade dig i verkligheten då backar du.....typiskt internet REJSER :) behrozosogh Vad tror du om ett rejs mellan din och m5 e39 som det länkas till några sidor bak i tråden, där den körs mot en b10 v8s??? Hur skulle det gå 50-250....vad tror du? |
|
|
haha. riktig sandlåda här nu! dessutom är många av er rätt gamla! jag köper inte bilar för att försöka hävda mig,. raca så fort tillfälle ges eller ha värsta fälgarna för impa på på saabgubbar osv, isåfall hade jag väl gjort som många andra gått o tagit ett lån och köpt en m3 e46 och tro jag är värst i stan. men i detta fallet med m5an var det andra dagen jag hade bilen, då de blev ett himla liv på de där stället o minst 3 m3or tjata om att raca...i sånna lägen känns de inte ens kul att få köra ett rejs, då det blir ett sånt himla tjat, (och hur gärna vill man hamna på e34m5 sidan för buskörning och aldrig mer kunna sälja bilen...haha (lite ironi )). utan att gjort nån översyn eller service kanske jag inte vill ställa mig att varva ur maskin. + att jag hade vinterdäck på framfälgarna som inte alls va bra.. tänkte inte riskera både livet på mig själv, andra eller bilen. behrozosogh: sen drog robbans m3 cab och de fick mig att känna mig nöjd. ;) samt en en annan m3 e46 på motorvägen när vi låg och segdrog lite..lycka till att ta en m5a då ;) |
|
|
Aquilla Lite svårt att ta värsta lån..........när man är student ;) |
|
| Ja ja. Jag körde om en husbil på vägen hem idag vad säger ni om det då. Faktiskt med min m3:a. Trodde jag aldrig! | |
| cado, det var det länge sen jag var. bruden på din bild fick du henne när du varvade med jänkarspisen runt konrad i västerås eller? | |
|
Det här är den roligaste tråden just nu. Seså, flytta dig |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.