|
Sida 4 av 9
|
|
|---|---|
|
Är du blind? Läs inlägget ovanför din mört: "Nu menade jag inte att du påstod det direkt men indirekt tolkas det så :)" Lugna ner dig nu |
|
|
Nu skrev jag mitt inlägg då du skicka ditt sista! Hahaha..Du är rolig du. slut snackat |
|
|
Bra! Hade varit intressant att se tiderna klockade med RIKTIGA grejor och inte med Windows media player :) Jag står fast vid att en M3 E36 går riktigt bra och är mycket bil för otroligt lite pengar men vissa tider man ser är faktiskt för bra för att vara sanna. Jag själv körde mot en 3.2 för 2 veckor sedan och det gick riktigt jämt upp till 200-220 sen vandrade min förbi med ungefär 1 billängd. |
|
|
Haha ja det finns iaf en och annan optimist på forumet... Kan väl vara bra att få lite feedback på det som sägs (överdrivs) annars kan du ju dra fel slutsatser (dvs att din bil inte går sämre än den ska). Förstår inte varför du blir upprörd över det?! Sen att det spårar ur lite kan nog inte undvikas i den här typen av diskussion... |
|
|
Hej! "Keiser" Nja upprörd är jag absolut inte. Lite små iriterad över att folk skriver saker som man inte ens har nämt. Men jag är inte den som är den utan jag skiter i vilket igentligen. Ville bara framhäva och förklara mig lite hur jag menade! ;) |
|
| nu har ju pg riktigt trevliga o fina mods i motorn..o kan absolut tänka mig att den går som en m3 e46. pgs är ju inte alls original i maskin! dock en csl krävs de nog en hel del för att dräpa. men en vanlig e46 m3 har han nog inga problem att ta med den motorn! de är roligt när vissa tror att bmw optimerat sina motorer från början, tror ni då de skulle våga lämna fri service o garantier?? | |
| haha. skulle bara vilja veta vilket hysteri de hade blivit om jag kom upp med tider på min gamla trimmade m50 motor här sen :D | |
|
Snälla, låt tråden leva vidare med RIKTIGA tider, inte tider tagna med mobilen, tidtagarur eller VLC media player. Jag vet att det finns riktiga dräpare här men det finns ännu fler drömmare. Det hade varit roligt att se exakt HUR bra de trimmade E36orna går med en racelogic eller liknande mätinstrument som är mer exakta! |
|
|
Minns jag rätt nu så presterade väl inte CSL så himla imponerande i Teknikens Världs test? Inte mycket bättre än en vanlig M3. Tider från stillastående kan ju ha påverkats av förarprestationer och däckgrepp, men tider på intervaller som t ex 100-150 påverkas ju minimalt av sådant. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
de vore kul om vi fick lite tider på m5 3.8 nu när allt spårat ur..det är riktiga dräpare om något. ingen som snackar om dom i racesammanhang näst intill (kanske för att de är många lugna pedantåkare på sånna här forum) hur som hade en m3 e46 inte en suck mot min jag hade. synd att jag inte har film på det. mellan 100-250 går de som riktiga as dom där 3.8orna. |
|
|
Finns det ingen på forumet som har klockat sin M3 3.0 med racelogic? Någon måste väl finnas, så vi får ett slut på detta en gång för alla =P hehe. Eller så får M5board styra upp det hela. /Jonas |
|
|
Jag har en del tider mätta genom åren på div BMW, men inga på just standard E36 M3 3,0 tror jag. Däremot har jag på M5 3,8 M3 E36 3,5 Hartge M3 E46 M3 E90 DKG M3 E90 cab M5 E39 M5 E60 Kellerner och Hartge Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
dr tinnituS > Min CSL presterade: 0-100 = 5,1sek 100-150 = 3,98sec 100-200 = 10,98 sec Allt mätt med RL Driftbox |
|
|
Här är film på min m3 då jag kör 100-200km/h... Länk På strippkörning med riktig tidtagning har jag kört 0-181km/h på 13,05s Mvh Niklas |
|
|
Bästa tid på 402m har jag som personbästa 12,91s med min M3 3.0a Mvh Niklas |
|
|
Jag har en racelogic som ni kan få låna:-) Min gamla e46a mätte vi upp till 4,86s 0-100, 03:a med smg. Gick riktigt bra. Kompisen körde på 5,16s, så visst finns det differenser bilarna emellan. Det sköna är att jag har kört emot 3 st e46 med min diesel och inte torskat ännu. Nu har inte detta något med tråden att göra men visst är det kul för mig!!! God natt. //Stefan |
|
|
Niklas BMW M3. Det var väldigt fina tider det, så fina kan man i princip inte ens drömma om med en helt original 3,0 M3. Men din är ju heller inte original som du säger. Låt mig då gissa att din bil kanske är lite lättad, kanske chippad och annan kam insug och avgassystem? Likaså tippar jag på att stipptiderna är satta med för avseendet mer lämpliga däck som bettar mer i starten? Dessa däck brukar å andra sidan ge lite sämre slutfarter så dina fina 181 talar ju lite emot det. Normala tider på strippen för en orörd 3,0 M3 brukar snarare ligga över 13,5 än under, och med slutfarter på runt 170 eller kanske lite över, men sällan så högt som 175, om jag minns rätt. Vet att jag slagit de allra flesta 3,0 och 3,2 M3 på strippen med min gamla Sierra, både i rena tider/slutfarter och även i direkta race mellan oss. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Aquilla Nu får du ta å sluta snacka massa shit, kompis....vet e fan vilka m3 e46or du har mött, men en m5 e34 3.8 skulle jag ha ättit med min ex m3 11.4 sec 100-200 gjorde den enligt racelogic och så här presterade IRL utan massa snick snack Länk Länk och din så kallade monster m5 e34 3.8 blir ju knappt av med en 540???? Länk |
|
|
Niklas. Vad har du hittat på med din? Går ju riktigt bra. Blir ju mer och mer sugen på att göra nåt. Är lite besviken på prestandan i min. ///M. Pedersen |
|
kilroy |
Måste ju vara kul för trådskaparen att starta en tråd med titeln "Vad gör era m3 3.0:or 100-150 samt 100-200?"...och sedan få svar från en massa muppar med inlägg som inte alls har med saken att göra. "Mobiltider" och "klocktider" funkar ju OK under förutsättning att mätningarna sker med samma förutsättningar dvs på samma plats och vid samma tillfälle. Om inte så blir resultaten tämligen ointressanta och definitivt inte jämförbara. Hade jag varit i Fritte525s kläder hade jag bett någon moderator att deleta tråden...och sedan starta en ny tråd. Förhoppningsvis slipper kanske Fritte svar från en del muppar som svarat här. Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.