|
Sida 2 av 9
|
|
|---|---|
|
Haha jäkla optimistur vissa köpt på sig :) Ingen mening att köpa Porsche/Ferrari när man kan köpa sig en gammal E36 ;) |
|
| e36 m3or går ofta bättre än m3 e46 klumparna.. då ni e46 ägare kanske känner sig knäckta. men det har jag sett mycke av på olika race m.m. och efter både åkt med o kört många sånna senaste två åren. | |
|
Aquilla Och berätta sedan hur det var när du vaknade upp ur din dröm ;-) |
|
|
Min m3a gör 0 till 250 på samma dag och både bil + förare är original. Där är ju mycket som påverkar sådana mätningar , lufttryck, temparatur, luftfuktighet och förarens vikt ( om han har käkat en stor söndagsmiddag). |
|
| det måste va många av er som äger de "nya" e46orna som aldrig vaknar upp från era drömmar och tror ni har så snabba bilar. de är bara skruva upp höfläkten på en gammal cossie från 1990 ett bar så försvinner ni som ett rökmoln bakom ;) | |
|
Jag älskar min klump till E46 :) saknar verkligen inte E36an med de små och smala feminina till så kallade skärmar :) Visste inte BMW gjorde E46an slöare än E36an men du kanske jobbar på BMW och blev sur för att du körde en gammal 325 och skruvade ner effekten? :) |
|
|
ja utseendet är ju en smaksak. sånt behöver man inte ens diskutera. men de är ju så kul hur det framgår på denna forumsdel hur vissa vill använda sina m3or oftast e46 som riktiga potensförstärkare medans de knappt kan skruva bort en hjulbult själva. (lite överdrivet men åt det hållet iaf) näe men du har inte funderat på att dom kg mindre och det mindre luftmotståndet i en m3 3.2a har lite fördel av de ca 20 hk +- beroende på hur slitna motorerna är tar ut en större rätt t.ex 0-200 |
|
|
Här var det livat märker jag! Att en m3 e36 3,2 går bättre än en m3 e46 har man allt sett. Så snabba är inte era e46:or. Men en orginal 3,0 ser ju sig rätt besegrad original. Vore roligt att se hur era e46:or står sig mot pg:s 3,0:a. Men som tråden lyder så är det 3,0 tider jag är ute efter i denna tråden! Mvh |
|
|
Att M3 E36 år bra 3.0 samt 3.2 är det inget snack om, har själv ägt 2st så jag vet :) Det som också är kul att läsa här är att så fort någon skriver att M3 E46an går bra ska ni E36 killar alltid ta åt er och alltid säga att era går bättre precis som om ni vore avundsjuka och måste kommentera och kritisera E46orna hela tiden :) visst har jag rätt? E46 är bra mycket vuxnare och 10ggr mer bil är vad E36an är, inget snack om saken! E46an är en lyxglidare med helt ok perfekt och inte alls lika racig som E36an, men det är det enda E36an är, racig, ingen lyx eller komfort what so ever. Designen är inte heller något som tilltalar mig längre, den försvinner i mängden. Jag älskar E46ans linjesköna kaross med dess slutstiga skärmar. De flesta sport och supersportbilar har breda skärmar men nästa alla här inne ser bara E46an som en dålig och ful bil, har ni ingen smak :) ? Sluta tjaffsa nu, E36 och E46 har helt ok effekt båda två och är väldigt snarlika sen hänger det på chaufför och 10 andra grejor. Mvh Filip |
|
|
med helt ok effekt skulle det stå där innan! :) INFÖR EN EDIT-KNAPP NU!!! |
|
|
Inget tjaffs nu, jag vet att min är snabbast ;-) Nä, men jag ska ut o testa min bil ikväll hade jag tänkt, jag återkommer.. |
|
|
Aquilla Du säger att e46 ägare har sådan övertro på sina bilar men jag tycker det är du som verkar ha övertro på e36 även om den går bra. Och det var väl dom som diskuterades, så att blanda in ford helt plötsligt förstår jag inte. Det finns ju massa trimmade bilar som drar alla sorters orginal bmw till en bråkdel av vad en nybil kostar, men dessa jämförelser är väl både ointressanta och hade inget i denna tråden att göra. Angående "potensförlängare" så använder jag min m3 endast för bankörning och jag kan inte skruva mycket mer än hjulbultarna som du säger. Men måste man vara mekaniker för att köra en rolig bil? Varför ska jag skruva på bilen när det finns folk som är utbildade till det. Jag åker på sjukhuset om jag bli riktigt sjuk eller skadar mig och försöker tex inte gipsa ett ben själv. Jag föredrar att använda utbildade perssoner för respektive område. En ytterligare anledning att köpa e46 eller nu e90 så man slipper stå och skruva på en gammal bil istället för att köra den. Men det är väl bra att folk har olika smak, det vore väl tråkigt om alla körde samma bil. |
|
|
En 3.2 e36 går inte bättre ån en e46 punkt, ganska lika är dem med än liten fördel till e46 i rakt fram rejs. 3.0 är rent ut sagt segt i jämförelse.... Sen så har jag utmanat pg, flera ggr när jag hade min e46 m3, men han chi ckade ut ;) |
|
|
för mig är bilar fortkskaffningsmedel eller raceobjekt..o de ska gå undan. inte sitta o putsas o grämas över repor eller dyl. eller visst kul med fint skick, o då bryr jag mig inte om e46an har rundare former eller tuffare skärmkanter o 4 pipor. och halva grejen torde va att meka o skruva till stor del med grejorna själv. det är lärorikt, kul, + att man ökar förståelsen för sin bil. och känner sig mer stolt över saker o ting =) men man blir trött på dessa trådar som ständigt kommer upp på denna forumsdel...aldrig några mektips, projekttrådar, eller seriösa trimmningar som försigår längre. de är bara "kolfbiberinsug eller öppet filter", "passar mina nya blinkers", kan jag ha 19tum med dessa et", "bäst coilovers till lägsta pris", osvosvosv |
|
behrozosogh |
hahaahahaa... det här kommer aldrig sluta!! Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
| behrozosogh: du har väl kört mot en del e46or och det har väl gått bra? | |
|
Jag testade min M3a nyss. Tyvärr var det lite uppför hela vägen, och jag kunde bara köra till 180km/h för vägen tog slut. Det tog ca 12 sek 0-180 alltså. Jag måste hitta en bättre väg att göra testet på. Men detta ger väl en ungefärlig tid iaf. Min bil är orginal. /Jonas |
|
|
Kolfiberinsug + filter + chip + avgas ger minst 200hk på en E36 och då gör E36an 100-200 på 8 sekunder, jag lovar det har jag läst. Skämt åsido. Om E36-grabbarna lugnar ner sig nu och accepterar att BMW vidareutvecklade er M3 så är det väl inget konstigt med det? Det är SÅ det FUNGERAR. M3 E36 = Otroligt mycket bil för lite pengar, lättmekat och delar finns så det räcker och blir över. Vill man ha en enklare bil är E36an att föredra. M3 E46 = Snabbare än E36.... MARGINELLT! Otroligt välutrustad, en riktig glidarbil med mycket bra prestanda sett till vikt. Summa kardemumma = Vill man bara köra skiten ur bilen och klarar sig utan all "lyx" så är E36 att föredra, har man cashen och vill åka lite bekvämare så köper man en E46. Båda bilarna är underbara och det är väl tur det? Sluta tjaffsa nu och va lite trevliga istället och NJUT av dessa maskiner som är så otroligt välbyggda! Mvh Filip |
|
|
Aquilla Passar det inte så kan man ju undra över vad du gör i alla dessa trådar och utallar dig om saker å ting du inte har en sussning om? Håll dig till trådar som du gillar Länk Så här gick min manuella chipade tjokis, med chip och slutdämpare. du har nog rätt den blir rökt av en 3.2 ;) Men dem 3.2 som jag har mött vet utgången ;) 50-260 |
|
|
Casy och alla andra grabbar som mätter med ur, det är bara att lägga ner för det stämmer inte för 5 öre Ex. Länk Här kör jag mot en m5 e60 507hk smg3 med 7 växlar hella balleten och som vi alla vet går som ett as..... Hur som är vi ganska lika med fördelen till m5 efter 220km/h Nu är det så att jag har mätt min bil (e55) med Verciom 0-200 och 100-200 vad tror ni tiderna är baserat på filmen?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.