|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Pntiac TA : Är det inte lite så att man får det man betalar för ? Allt jag hört om jänkarbilar är hur dålig väghållning de har (kanske uteslutet senaste årsmodeller då) samt att finishen och detaljarbetet suger på dem. Då lägger jag helre på lite pengar och får en rakt igenom kvalitativ bil, även om inte folk vrider huvudet ur led. Det är juh trots allt inte den effekten jag söker. Jag köper juh bilen för min skull, inte för att andras. cruZZe |
|
|
Vart lite fel när man läser det där ser jag. Menar att senare årsmodeller kanske inte lider av samma berömda taskiga väghållning som de lite tidigare bilarna. cruZZe |
|
Pontiac TA |
Och då kan jag ju säga så här... Har ni som säger att det är dålig väghållning i amerikanska bilar kört nåra sådana ? Vi hade ett banmöte där dem flesta i klubben blev mycket överraskade, vissa tyckte att det var som att köra en gokart! Så den släpper ändå inte i första taget... Men sedan har ju iaf min bil ganska så mjuka stötdämpare vilket gör att man inte kan hålla hög fart över guppiga vägar :( Men visst Bmw är säkert bättre men det är nog inte stor skillnad. Man kan ju annars förbättra väghållning på amerikanare med :) Då blir den kanon! |
Pontiac TA |
Och för det andra, så har TA:n vart min drömbil sedan jag såg Knight Rider... Sedan har jag alltså sparat i ett antal år för att köpa och att säga att jag köper för att tillfredställa andra är ju ett skämt. Jag skulle aldrig köpa nåt så vardagligt som Bmw... |
|
Helt rätt Pontiac! Varför köpa nått så vardagligt som BMW när man nästan kan vara som David Hasselhof........ |
|
Pontiac TA |
Haha kan inte tolka det där riktigt... det var iaf inte en pik :) |
|
Hmm... har själv en TransAm '94 men måste säga att Beemers är helt OK bilar med hög kvalitet. Tur att folk har lite olika smak! Trist om alla skulle gå omkring med smårutig skjorta och blå slips, eller hur? Snacket om kvalitet och väghållning är väl rätt värdelöst i sammanhanget? Jag menar, en 850 slinger mer än min TA men har snyggare inredning. :\ Frågan kan diskuteras i åratal. Vissa gillar mjukglass andra föredrar isglass... sen finns det ju dom som gillar ris också. ;) |
|
Pontiac TA |
Hehe hej Arch! Kul att se dig här. Ja såna här diskussioner om vad som är bäst och sämst är ju baserade på i många fall personliga känslor... Ingen kan säga att det eller det är bättre än den... Men Pontiac är ändå bäst så det så :) |
|
arch : Mkt sant smaken är juh röven nämligen klövven :), men mitt inlägg grundade sig mestpå att Pontiac TA ville ha det till att hellre köpa en jänk för huvudvridningar samt billigare pengar (som du säger smaksak), och jag poängterar att det inte är det jag prioriterar när jag köper bil. peko : Inte många inlägg man skrattar högt åt, men din "pik" gav iaf mig ett gott skratt :) Pontiac TA : Nej det är sant, jag har aldrig kört en jänkare själv (skulle gärna testa en ny vette) utan gick p åhörsägen, som oxo framgår av mitt inlägg. Dock kan juh vilken bil eomhelst (nästan) få ruggig väghållning med hjälp av andra dämpare, krängningshämmare osv osv. Det jag ibland reagerar på i en del inlägg på detta forum är att en del folk kastar ut små metrevar med pikar och kommentarer mkt för att reta upp BMW ägare. Förstår dock inte riktigt varför, själv skulle jag aldrig kasta mig in på ett forum för andra bilägare och påstå att min bil är bättre än deras, däremot ommer jag nog för evigt att försvara mitt BMW-ägande :) Tro nu inte gott folk att jag hatar jänk, för jag skulle som sagt vilja ratta runt en sprillans vette :) cruZZe |
|
Pontiac TA |
Nä inte Corvette... Finns det något snyggare än 2002 ram air Trans Am ? :) Ok... jag får la ge mig här, kan bara säga att det e kul att det finns bilentusiater (eller hur det stavas) som gillar olika grejer... Annars hade det ju inte vart så kul... Obs år 2010 tar oljan slut :) |
Erik Andersson |
Ville bara tala om att jag har provkört en Camaro -90 Några gånger och det är svajigt. Visserligen går det att fixa genom modifieringar. Men vad är det för försvar? Iså fall får man ju inte kalla en fiesta 1,1 slö. För man kan ju altid trimma. Tack och hej! |
|
camaro har alltid varit Trans AMs lillebror och har sen 3 generationen 82-92 stadigt varit ett steg effter pontiac i performance , så mycket riktigt dom är svajiga, men tar du en T/A GTA som jag har tex med dess WS6 performance paket så är den benhård i sättningen de kan ja lova. det går inte att gämföra riktigt för isåfall skulle jag säga att en 525 o en 535 va samma bil vilket dom iof är men har olika motorer etc eller hur,, nåväl bara en tanke,, ha de T/A GTA (427nm) |
|
| mmm Pontiac måste ha ryckt upp sig sen sist ja kolla minns dom bara som taskiga versioner av GM med tunna motorblock och läckande toppar... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.