AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
9.308

Skramlande ljud e92/e90

Sida 2 av 2
if
34
iffe23
e92 325 coupe m sport 08
Tror inte att det är samma ljud som jag hade....Hos mig hörde klart och tydligt att de kom från vänsterfram....Som du beskriver kan det vara avgassystemet som kan ha någon klamma lös.....
ma
145
marnilss
M240i manuell -18
Det ljudet som nämns här i samband med ombyggnadssatsen av bränslerören, lyckades jag framkalla genom att köra i 20km/h på plant underlag och i 2:ans växel, dvs knappt någon last alls på motorn. Då hörs det som det sitter en kråka och kraxar i motorrummet :-), inte så högt men man hör det. Motorn ska vara varm också, annars fick jag inte fram ljudet.

Liter surt dock att man får betala denna ombyggnadssats själv fastän det är en felkonstruktion från BMW (min bil äldre än 2 år): 3228:- exkl. moms.
Tydligen inget farligt om man låter det vara och inte bygger om bränslerören.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Tack. Ok då är det inte samma oljud jag hör.
Startar för enkelhetens skull en ny tråd i mitt problem.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Hej på er!

Glad att jag hittade denna tråden då jag har samma problem på vår 325. Har varit inne hos BMW och snackat om problemet och de har också hört ljudet. Men de är fortfarande inte bekanta med det som nämns i denna tråden. Jag har beställt tid då de ska ta in bilen, men jag skulle vilja ha ytterligare ammunition inför det besöket. Finns det en servicebulletin eller något artikelnummer på den här reparationssatsen för bränsleslangen som jag kan nämna för verkstaden? Min gissning är att de inte kommer att hitta något om jag bara lämnar in den och låter de leta efter felet själva..

Tack på förhand!

/Wiberg
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Gissar också på din gissning.........

Byta upp sig? Till vad då?
if
34
iffe23
e92 325 coupe m sport 08
Hej hade samma problem att de inte kunde hitta felet....I linköping har de 2 st bmw verkstäder Hackeforsbil och autopartner....har servat mina andra bmw bilar på hackefors bil men ej varit nöjd med resultatet...hade lämnat in bilen 3 gånger för bränsleledningarna utan framsteg.....de viste inte vad det var..Till slut körde jag bilen till autopartner linköping...mekaniker följde med lysande....och sa bränsleledningarna.....han hade redan åtgärdat 10 tal bilar med samma problem.....efter besöket har jag alldrig haft detta problem längre...så det finns en reperationssats som man beställer av bmw vad den heter vet inte jag...men be din mek slå en signal till autopartner i linköping så löser de detta utan problem...Varför man får fram detta ljud är att ledningarna inte sitter fast som de ska.....och det är garanti sak...vilket du inte behöver betala för....barnsjukdom alltså....hoppas det löser sig....
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Tack för svar iffe!

Jag får be dom ringa Autopartner om de inte kommer på något annat. De verkade väldigt ovetande om problemet när jag beskrev det. Låter ju bra att någon har koll på det i alla fall.

/Wiberg
Jag köpte min 325Ci -08 igår och har exakt samma problem. Att låta BMW-meken göra denna reparationen för flera tusenlappar låter helt orimligt så jag tänker göra det själv.

Jag har dock svårt att lokalisera vartifrån ljuder härstammar så därför undrar jag om något kan försöka förklara med text eller bild?

Antingen får jag köpa rep.satsen eller så får jag komma på någon fiffig lösning själv, borde inte vara så svårt.

325Ci -08
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Eric:

Tänk på att ni har 2 års nybilsgaranti från datumet då bilen togs i trafik första gången..

Gäller den så får Bmw så vackert åtgärda det gratis!!!

Mvh Peter
Tyvärr är bilen 2,5 år gammal och dessutom precis passerat 8000 mil. Bilen levererades 2008-01.

Jag tycker dock att BMW borde fixa det gratis på någon sorts goodwill-garanti. Jag har haft nya Audi och Volvo tidigare där garantin löpt ut men vanliga fabrikationsfel fixade de oavsett miltal i princip.

325Ci -08
if
34
iffe23
e92 325 coupe m sport 08
Hej....vet inte hur de går till väga för att åtgärda problemet...du får helt enkelt prata med någon bmw mek....eller köpa reperationssatsen och be en mek fixa detta svart.....
Jo, jag får väl göra det.

Jag lyckades spela in ljudet med kameran. Ljudet är mycket starkare inne i kupén än inne i motorrummet (kanske beror på allt annat ljud där).

Är det detta ljud ni pratar om?

Inne i kupén
Länk
if
34
iffe23
e92 325 coupe m sport 08
Ja det är detta ljud. När du gasar flöder det mer bensin i ledningarna som skakar och slår emot karossen...som orsakar detta ljud.....jag är 100 % säker att det är det jag hade
Ve
210
Velgro
G32 640D GT
Hej,

Har en 330 xd -07 som jag har liknande ljud i, hörs rejält inne i kupén. Enda gången jag får dessa ljud är mellan 160-200 km/h. Under 160 eller över 200 hörs det ingenting men undrar om det ändå kan vara samma problem. Har suttit och försökt lyssna när jag var på Autobahn idag, låter som det kommer mitt framme i instrumentpanelen, gjorde det så för er också?

Ve
210
Velgro
G32 640D GT
Glömde tillägga att ljudet finns mellan dessa hastigheter oavsett fullt gaspådrag eller jämn fart.
Ve
210
Velgro
G32 640D GT
Visade sig vara vindrutelisten som inte var fastlimmad. Fanns en röd remsa som de som bytt ruta glömt att rycka bort och då funkar ju inte limmet på listen innan dess.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Nu har bilen varit inlämnad på BMW Gbg och det verkar ha gjort susen. Har inte kört så värst många mil än men än så länge verkar det positivt. Eftersom jag inte alltid fick ljudet förut heller så kommer det ta ett gäng mil innan jag känner mig säker på att det är borta. :)

Tack alla för bra tips i denna tråden!

Mvh
Wiberg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.