|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har ett skramlande ljud som kommer ofta från insuget i motorn.Det låter som mest när du släpper gasen i låga hastigheter.Det låter som att man har sten i hjulhuset.Har varit inne på bmw 2 gånger och som vanligt hördes det inget hos dem.Jag skulle tippa att det är någon sorts spjäll.det är bara låga hastigheter som ljudet kommer.först trode jag och bmw att det var sten som hade kommit in i hjulhuset men det är inte fallet,så fort du gasar till lite försvinner ljudet.Är det någo som har haft samma problem | |
|
Hur ofta hörs det? Har du noterat om det bara kommer då bilen är varm, men aldrig kall? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Spelar ingen roll om bilen är kall eller varm.samma ljud hörs när du stänger av bilen.som någon sorts spjäll(det är inte fläkten) | |
| Det kommer ofta nu tycker jag.sen kan det vara bra ett tag sen blir det samma sak.kansnke att det låter med när bilen är varm | |
|
Om det är en sten i hjulhuset så är det klart att det slutar låta när du gasar. Det kallas centrifugalkraft. ;) ////Martin |
|
| jag tror inte att det är en sten.Det räcker och gasa lite´...kör man 20km i timmen och ger lättare gas försvinner ljudet. | |
|
Hörs det när bilen står still? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| sällan hörs det när bilen är still.Var hos bmw idag de hörde ljudet det trodde att det var något vid insugningsröret i motorn men de ska kolla upp det vid nästa service(snart). | |
| Jag har samma bekymmer med min. Först trodde jag att det var från de främre hjulhusen, men nu är jag mer inne på att det är från motorn. Det inträffar enbart när motorn är varm, åkandes i låga hastigheter och när man släpper gasen. Har även hört det nån gång precis när man stänger av motorn. Har fått en tid för genomgång nästa vecka så får jag se om de kan hitta något. Otroligt störande på en ny bil. | |
| Det är samma problem.Jag har ej åtgärdat problemet har varit inne på bmw och visade vad det är för fel..de har lysnat och sagt att det kommer från insuget någonstans.De skulle kolla upp det vid senaste service cirka för 2 veckor sen...men konstig nog försvann detta ljud 2 veckor före servicen.Under servicen hittade de inget konstigt.Nu är ljudet tillbaks igen.Jag ska ringa till bmw efter semestern då får de plocka isär insuget, det är vad jag tror att problemet är....det verkar vara någon sorts spjäll som inte är som den ska..skönt att man har garanti. Jag skulle upskatta om du skickade e-meil och berättade hur det gick för dig.Bästa är om du åker in när ljudet är där så att de kan lysna. | |
| min e-meil är iffe@hotmail.com | |
|
Det är inte det breömda DISA-spjället som skramlar då? Vet ej om om nyare BMW-motorer är drappade men bland annat M54:an led ju av detta. __ /Chrille |
|
| Kan vara det.Men eftersom det var en vanlig problem förr borde mekanikern reagerat när han fick höra ljudet.Men jag ska nämna det nästa gång | |
| iffe, will do. Hoppas bara att de hittar något. Känns lite som ett lotteri när det ska uppkomma. | |
|
Så, nu har jag pratat med BMW och de hade inte lyckats få fram ljudet och inte heller hittat något fel. Provkörde även bilen med en servicekille, men inte heller då hördes ljudet. Lagen om allting jävlighet misstänker jag.... Nåväl, får se om det kommer tillbaka eller om det på något "mystiskt" sätt försvunnit efter servicen. |
|
| Heeee.Det var samma sak för mig.Nu är ljudet borta hos mig.Hoppas att det inte kommer tillbaka.Men hör du ljudet tycker jag att du ska åka till bmw direkt så att de får höra det omgåande. | |
| Hade samma fel på min förra 325i E92 och det är en bränsleledning som efter ett antal körda mil börjar ge ifrån sig ett skumt ljud som fortplantar sig i karossen på nåt sätt (och bara ett av typ 20 missljud och skitproblem jag hade med E92:an...) Det är ett välkänt problem och åtgärdas med en ombyggnadssats för bränsleledningarna, låter helt sjukt att inte verkstaden skulle ha koll på detta... Lycka till! | |
|
Precis samma problem som BeemA hade, hade min far på sin 325i-08, men det uppkom bara när bilne var genomvarm. Hans är en tidig -08 (3-litersmotorn med Efficient dynamics) och det tog nästan ett år för BMW att få fram en servicelösning till redan byggda bilar. Efter byte av uppdaterade delar i bränsletillförseln är den knäpptyst! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Hej erik i vilken stad har din far fixat detta problem.Och namn pa verkstaden.Min mek far ringa din fars mek sa far han forklara.Hos min verkstad har de lite svart att losa problemet. | |
| Har fått ordning på bilen nu...det var bränsleledningen det var fel på.Tydligen vanligt fel. | |
|
Upplever ett skramlande eller rasslande ljud på min 330iA Touring när jag rullar / motorbromsar. Oljudet kommer bakifrån (ljuddämparen??), hörs bara när man har öppna rutor och t.ex kör utmed ett staket så ljudet studsar tillbaka. Eller med öppen bagagelucka. Alltså INGET i kupén annars. Kan detta vara samma ljud som iffe23 hade? Eller är det något med det där spjället som strular i högra slutröret? Hjälp tack. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.