AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.428

är priset för högt på min 325?

Sida 1 av 2
har precis lagt ut min bil på blocket och undrar lite om bilen i sej är alldeles för dyr?
har kostat på den oerhörd mycket under dessa 2 år och den är i absolut fin skick och väldigt pedantiskt skött,
har tittat på lite andra 325 som är betydligt värre skick engligt min mening men man blir ju egen bil kär hehe¨
¨
vad tycker ni om detta pris? alldeles för dyrt? vad är ett bra pris?

Länk

mvh kristofer

en riktig sportbil klarar av att accelerera 0-100 och sen stillastående på under 10 sekunder...
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Du har länkat till garaget och inte till en 325a på blocketaanons =)

--
Eisenmann Race Exhaust
Länk den där länken då:o

en riktig sportbil klarar av att accelerera 0-100 och sen stillastående på under 10 sekunder...
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Jag tycker nog att det är lite högt pris, men givetvis beror det på vad som är nytt och bytt på bilen.
Utrustningsväg är det inte så mycket, men det är nog knappast vad man är ute efter om man köper en sån bil.

Kan nämna att jag sålde min coupé -92 för 33k, rieger kjolar, BBS RX II fälgar mm, ingen extra utrustning och 22000 mil på mätaren. Iofs aldrig sett en e36 coupé från 92 det i skicket.

MVH

--
Eisenmann Race Exhaust
Hmm, om den verkligen är i det skicket du säger så kan det nog vara värd i närheten av den summan, det som avskräcker mig är synkringen på 2:ans växel, och det drar ner priset.
Jag som ev köpare hade inte gett dem pengarna.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Du ska få ett ärligt svar här.

Följande är inte original vilket i mina ögon sänker värdet; framlyktor, baklyktor, avgas. Dessutom är den grön, vilket sänker ytterligare. Gröna och vita bilder är lite mer svårsålda vilket betyder ett lägre pris.

Dessutom: "gröna regdioder" (?!).

Bilderna är inte särskilt bra, speciellt bild 3. Bilen ser fettig, repig och ofräsch ut.

Imho ser den alldeles för pimpig och sliten ut. Lägg till problem med 2:ans växel på det. Har du någon bild på interiören som kan väga upp detta?

Personligen vet jag inte om jag skulle vart beredd att lägga 15 tKr på den ens. 30tKr? Inte en chans.

Men jag kan ju ha fel förstås. Det har hänt. ..tror jag. :)
Visa användare
22
J-man

420DA XDrive-18
Hej jag skulle tippa på ca 13-17k ungefär! visst den ser ganska fin ut för att vara 17år, men den är grön och växellådan är trasig, tyvärr ser verkligheten ut så idag!

Le Mans 2009 13-14 Juni
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Du får nog inga fler intressenter av att skriva att den blir dyrare efter 15:e April......

M3 E30Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Inga bilar blir dyrare ju längre de annonseras, snarare tvärtom. Ta bort detta i annonsen, det ser bara fånigt ut.

När jag som köpare läser detta och ser att bilen gått 22k och all styling styling å fälgar m.m. så känns det för mig att man kör rätt hårt med bilen.

Inte för att vara taskig men det är så det känns när jag läser annonsens.
Jag tror du får mer om du kränger på ett par andra fälgar och säljer bilen för säg 15 och sen säljer fälgarna separat.

Har du tur så kanske du får 20k som den är nu, det finns så många att välja på.
Det är väl det som är grejen, att en sån här bil kostar - att hålla rullande - vilket gör att inköpspriset oftast blir löjligt lågt...

Hade jag varit du så hade jag bytt ut bilderna 3, 4 och 5 till interiörbilder (om nu inte interiören är motbjudande). Beskurit bilderna 1 & 2 då det är bilen som är intressant och inte omgivningen. Plockat bort wunderbaumarna och satt ett pris på "15000:- eller högstbjudande".

Allt beror givetvis på hur sugen du är att få bilen såld.

Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Som bilköpare i detta prissegment kan jag också lämna mina synpunkter:

Såg annonsen igår kväll när jag letade bil på blocket.
Stannade till och började kika lite närmare.
Färgen stör mig inte ett dugg. Inte värdesänkande (enligt mig).

Saker som får mitt intresse att svalna rör sig om toningen på bakrutorna.
Bakljusen vill jag helst slippa också. Men originalen kanske finns kvar?
Slutdämparen stör jag mig på men inget som fäller ett köp.

Jag skulle kunna tänka mig att skiljas från 21.000 kr för den bilen.
Tills jag läste om växellådsproblemet...

Ungefär där började jag raskt leta vidare efter en annan bil.
Skrap i lådan går fetbort även om jag blir erbjuden kärran för 10.000 kr tyvärr.

Men det finns förmodligen folk med tummen på rätta stället som köper ändå och skiftar låda ;)

Ska lämna in bilen på BMW i sollefteå för renovering av lådan ifall det inte blir biligare att köpa ny såklart.

Toning är avtagbar eftersom jag själv inte är förtjust i toninging,
alltså inte äkta toning utan plexiskivor

Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Ta bort kommentaren "blickfångare", för det där är en vanlig bil, en Testarossa däremot, det är en blickfångare.

/J
Ordet blickfångare kan betyda många saker,
behöver inte betyda att man har världens snyggaste bil eller något liknande men kanske att den sticker ut mer än en 'helt orginal' 325'
och du ser bilen på bild, inte världens bästa bilder så jag förväntar mej ingen speciellt utan av reaktionerna men bilen är defenitivt värd att se, och köra och folk tittar gärna på den, och den är i ett ypperligt fint skick,
så spara gärna dom där onödiga kommentarerna platsar inte i denna tråd
heller.

Tack för kommentarerna ska börja åtgärda dom problemen jag kan på bilen som tex, växellådan, och diverse små saker, och har ändrar diverse i annonsen så tack så mycket för kommentarer och tips,

mvh kristofer

Du kan skriva vad fan som helst i annonsen. Nästan.... Alla som kommer ringa dig är för att det är intresserade av din bil.

Det som avgör om du får saker sålda är skicket och priset.

De tips jag har. Montera av allt löst krimskrams. Sälj skiten billigt på blocket.

Skit i och laga vxlådan då det kostar mer än du får ut. När du säljer en bil är en bra tumregel att kostar det 10 000:- att laga så dra av en 5:a på priset.

Lycka till.
Nja.. tror nog en bra annons och fina läskande bilder kan ha en avgörande betydelse för om det kommer några och kikar på bilen öht. Syftar nu på äldre bilar och om priset inte känns som århundradets klipp, ungefär som bilen i fråga.

Hade också skitit i att fixa lådan och kanske tom skitit att nämna problemet i annonsen då det tydligen inte är något som stör körningen.. (köparen är förmodligen en ung oerfaren bilförare, dessutom...).

Btw, sej är en fisk ;)

Nikk du låter ju som en ärlig person.....

Klart det skall nämnas, man skall sälja med gott samvete, är man egentligen riktigt noga så skall alla fel skrivas på kvittot, tex känt fel "dålig synkning växellåda"
Köpare kan då inte komma efteråt och hävda att felet fanns där vid köp.

Var ärlig i stället när du säljer bilen det lönar sig i längden och ger dig en smidigare affär.
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Ett tips kan vara att införskaffa en begagnad felfri låda
på bildelsbasen. Vänd dig till en mindre verkstad som byter hela lådan.
Försök hitta en identisk låda beträffande modell och årgång så det inte
är någon detalj som fördyrar bytet.

Plocka sedan bort toningen och släng på originalbakljusen.

...Sedan kan du ringa mig! om jag inte hittat någon annan bil vid den tidpunkten ;)
haha orginal bakljusen följer med,
och toning är 'avtagbar' som annonsen säger är bara ett plexiglas ingen äkta toning. är inte själv förtjust i toning.

Delorian,

Allt är som bekant relativt.. (beträffande min ärlighet).

Nu lät det ju som att växellådan var ganska ok och att man inte störs av den när man kör och då tycker jag det är bättre att inte skrämma bort potentiella köpare med onödig text. Bättre att gå igenom det på platsen och då ha chansen att deala o weela. Det är ju trots allt en gammal bil för en relativt billig peng.

Min parentes "(köparen är förmodligen en ung oerfaren bilförare, dessutom...)" var givetvis menat som ett skämt... Ber om ursäkt om det missförstods ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.