AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.059

Hur känner man igen ett M-paket E46?

Sida 2 av 2
Wa
184
Wargen
330CiA M Cabrio Imolarot II 2003
I mitt servicehäfte står det på sidan 4 "Sonderausstattungen" och där står hela utrustningslistan och bl.a. "0338 M SPORTPAKET".

Wargen
Tack för detta Wargen! Nu vet jag var jag ska titta i servicehäftet.

Mitt tilltänkta objekt har alla M kännetecken jag letat efter så det verkar var en "real-deal".

Vorsprung durch freude am fahren
ca
23
cashflow
330i 2001
Ring BMW och uppge reg.nr!

jag gick in på BMW och betällde ett utdrag på allt bilen är utrustad med... kanon för nästa ägare att få se en komplett servicebok och listan på utrustningen tänkte jag... och ja, där står det M-paket. =)

mvh

lika som förra ägaren på bilen jag handlade och då står det i utrustningslistan.
"0338 M SPORT PACKAGE II"
ca
23
cashflow
330i 2001
Det är därför DU kan kontakta BMW per telefon, gärna på plats för att få det bekräftat om du är osäker liksom =)

Förstår att du inte vill bli lurad igen, M-paketet är grymt och inget jag skulle välja bort kan jag lova...

M Sportpaket II kom mars 2001! Alltså finns det bilar innan facelift med paketet

Eur 2965 Paket: Sport M II incl. sportliche Fahrwerksabstimmung, Aerodynamikpaket M II mit Nebelscheinwerfern und Heckspoiler, Leichtmetallräder mit Mischbereifung Doppelspeiche 68M, Sportsitze für Fahrer und Beifahrer, Stoff-/Alcantara-Kombination "Laser", Shadow Line hochglänzend, M Lederlenkrad, Dachhimmel antrazith, Interieurleisten in Aluminium "Black Cube" und Blinkleuchten weiß, Einstiegsleisten mit M Emblem, M Fußstütze (Faherseite)

Eur 2608 Paket: Sport M incl. Aerodynamikpaket M, Leichtmetallräder 68 M, Sportsitze für Fahrer und Beifahrer, Stoff-/Alcantara-Kombination "Laser",Sportliche Fahrwerksabstimmung mit Fahrzeugtieferlegung, Shadow Line hochglänzend (bei 4-Zylinder-Modellen inkl. Griff- und Anbauteile in Wagenfarbe), Sport-Lederlenkrad, Dachhimmel anthrazith, Interieurleisten in Aluminium "Black Cube" und Blinkleuchten weiß.

extrakostnaden gäller en 330i Limo i Tyskland 4/01 för M-paket II respektive 1/01 för M-paket I.

Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.