|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Någon som har något förslag på vad man skall byta till om man vill förnya sig lite (behöver inte vara nyare bil) men ändå behålla prestanda och köregenskaper för priset + lite till av en M3 SMG -97? Har funderat på lite motorsvagare varianter av så kallade sportbilar men hur roligt är det när man fått blodad tand... | |
| En Porsche Boxter kanske? Är ju trevligt med en bil utan tak så här års samt att den säkert funkar på vintern också (om man vill). | |
|
En Porsche 964RS. Kanske inte rätt bil om man gillar komfortdetaljer som AC och annat trevligt. Men i en sådan bil ska det vara rent. Svårt med roliga BMWs om man ska hålla sig i den prisklassen och fortfarande vill ha lite minder bil. Annars är ju en 540 E39 en trevlig och rätt snabb bil. Väghållningen blir ju dock aldrig densamma. /Per |
|
|
Mitsubishi Evo 6 Snabb original Mycket snabb trimmad |
|
elof |
har själv haft en m3 94:a och kände att jag var i samma läge som du..ville byta men mot vad??? för min del blev det en e39:a 540i med 6växl låda härlig bil på alla vis men visst lite klumpigare e den......men v8an mullrar härligt |
| Varför inte en Alfa GTV 3.0 24V? Lite långsammare än M3 (0-100km/h 6.6s, toppfart 240km/h) men med ett hårresande motorljud och uppkäftigt utseende. | |
|
Porsche 993 ,eller varför inte en Amg E 50/55. annars skulle ju inte en 540 va fel, gärna med man 6 vxl. |
|
| Polaren sålde sin M3-94:a och är nu inne på Supran. Verkar sanslöst rolig (Manuella dubbelturbon då), men det har gått upp i pris ohyggligt det senaste året. | |
| Porsche är väl ett bra alternativ om du inte har behov av baksäte, en RS är suverän som banbil men kanske inte världens bästa vardagsbil och om du skall använda den som bruksbil är nog en vanlig Carrera eller Turbo bättre, Turbon kan dock vara lite elak jmfrt med en så snäll bil som M3:an. | |
| Som Wald sa Mitsubishi evo 6 eller ännu bättre 7 :) annars är Supran riktig trevlig ! Har kollat på några i Tyskland, mycket bil för pengarna tycker jag samt. ganska lätt trimmad . | |
| Jag hade en M3 GT som gått ca 6000 mil och kände att jag ville ha något annat. Det blev en Porsche Boxster. Prestandan blev ju sämre men de fantastiska väg egenskaperna samt ett avsevärt billigare ägande (försäkring och service) kompenserar. | |
Crusty |
Håller med Wald o M 3 , en EVO 6:a är så jäkla ball! Har kört den själv! ROLIG! Men tror nog att Supran är roligare högfartsbil än Lancern. Eller varför inte skilja sig från mängden o köp en Alpina!! |
|
alindahl: hur kan det vara billigare att äga en porsche än med en M3 ?? Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
|
Gudis: Jag blev lite förvånad själv faktiskt. Jag bor i Stockholm och betalade ca 14000/år i försäkring på M3:an. Gjorde också en inspektion 1 som kostade 8100 kr. Boxstern (-97) kostar bara 5500/år i försäkring och servicen går på från 1500 upp till ca 6000 för den dyraste. |
|
|
alindahl: ojoj.. det var inte farligt.. konstigt tycker man.. Nog för att det skiljer sig på priser men att det kan skilja så mycket.. jag betalar 4000-4500:- för en insp I nere i Halmstad.. det e jag glad för. Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
|
köp en alpina B10 biturbo som är gode mycket biligare än alla bilar förutom 540....... sen trimar du den och kör i från alla dom bilarna den bilen har ju ett rykte om sig att vara en av dom värsta bilar alpina har gjort och en av dom mest potenta turbo bilarna som är gjorda, Dom 3 B:en -Bemmer,Brännvin,brudar- ----------------------- ----M-power----------- --------------------- |
|
|
Jag föreslår en 525 -93 med drag och fräsch uppsättning sommar- och vinterdäck... Sedan lägger du resten av pengarna i en Ducati 998S eller Honda SP2 av årets modell. Läs förresten testet i kommande Bike. Med bilen kör du sedan dina vardagsärenden samt drar släp med bågen på när ni är flera som ska köra på bana. Motorcykeln tål att köra hela dagar på bana och du köper lagom begagnade däck av 600-förarna när det är STCC. 130 hästar på 170 kilo. Bromsar som är unika på Porsche GT2 har sin motsvarighet på varje standard supersportbåge. Det är liksom gjort för racing... Jag laddar för min egen konvertering. |
|
|
en audi s1:a rekomenderar jag starkt...kanske lite dyr. Men du får iaf en grym m3 dödare :) // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
ALPINA BiTurbo helt klart. -Rätt prisläge. -Prestanda. -Komfort och förfining. -Diskretion. -Exklusivitet. ALPINA är BMW fast mycket bättre, och BiTurbon är byggd för att klara de prestanda den erbjuder. MVH/ |
|
Lotus Samuel |
Evo6:a är nog ingen dum idé. (vill också ha) Om det inte gör nåt om det blir "lite" dyrare i drift och du inte behöver ha nåt baksäte och inte behöver bilen ibland för att den gått sönder så köp en Lotus Esprit V8. Snabbare bil för pengarna lär du inte hitta. |
| Kan någon snäll människa berätta vad en Audi S1:a är? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.