|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Någon som kan ge mig en värdering på följande bil: V50 1.8F Momentum 5000mil,svart 1äg uttagen 2007-02 Sollucka 12volt uttag i last Alu-fälg 16" BLIS:Kamera f döda vinkel Elinfällbara backspeglar Glasögonhållare förarsida Inbacksp autoavbl,kompass Ljudanl:High Performence bakre mittarmstöd m mugghållare Nyckelavs. kr-kudde pass Nyckellöst lås/start=key less go Sidodörrar laminerat glas S och V i som går ett år till Bilen är i normalt skick för en leasing bil | |
|
Då Volvo nu säljer V70 2,0F nya för 209.000kr så har värdet på V50 1,8F fullkomligt rasat genom golvet. Vågar nästan inte gissa men runt 130-140 måste man nog lägga sig på om man vill bli av med den. Tyvärr tror jag inte ens då den blir lättsåld eftersom etanol nu är dyrare än bensin och väldigt många förmåner är borttagna eller ska tas bort. ______________________________ //Lövet |
|
|
Jag tror tyvärr løvets värdering är ganska pricksäker om än aningen optimistisk. En kollega köpte alldeles nyligen en liknande, dock med Kinetic för 120kkr via Blocket. Begärt pris var 129kkr och han ångrade sig att han inte hade försökt pruta ännu mer eftersom utbudet av V50 1.8F är enormt. Så räkna med 120-130kkr färdigpruttat. |
|
|
Ett momentumpaket gör ju några kronor ändå. Dock verkar inte Volvoköparna vara lite utrustningskräsna som BMW köparna. Det skiljer ~15.000 som nya mellan Kinetic och Momentum ______________________________ //Lövet |
|
| Nu är denna bil lite mera än "bara" Momentum den har även HF-blå tand eftermonterat(Parrot stora modelen) och likaså bensinvärmare(GSM) | |
|
Sant. Men hur mycket är det värt för nästa ägare? Min gissning - 5000kr totalt ______________________________ //Lövet |
|
|
andreas: Med andra ord är "rätt pris" 135TKR för nästa ägare? |
|
|
Ett pris på 135' gör nog säljaren mer nöjd än köparen. Med normalt 10% prut så är en sådan här nere på 120' Länk vilket gör det svårt att motivera 130' bara för att den har handsfree plus värmare. Handsfreen tror jag i ärlighetens namn inte gör någonting på priset eftersom denna typ av bil med stor sannolikhet inte kommer att användas som tjänstebil längre. ______________________________ //Lövet |
|
|
Och så länken också: Länk ______________________________ //Lövet |
|
|
andreas: Men den är utan lucka och blis + lite annat fördelen med den första är jag vet exakt hur alla milen är körda :=) |
|
|
Det är alltså din egen tjänstebil du ska köpa loss? I så fall spelar det ingen roll vad jag sitter här och tycker. Du måste ha en oberoende värdering för att slippa tråkig förmånsbeskattning. Bilhandlare duger inte, det måste vara en förordnad värderingsman. ______________________________ //Lövet |
|
|
andreas: Det ska värderas men det är alltid bra och veta om priset sedan känns rätt eller inte. Din värdering är guld värd för mig vilket jag är tacksam för. |
|
|
Tack så mycket. Det är alltid vanskligt att värdera folks bilar och oftast blir man utskälld när säljaren inte håller med. Ett litet tack är alltid trevligt. ______________________________ //Lövet |
|
|
andreas: Tack :=) |
|
| Bytte in min V50 T5 hos en bilfirma i Malmö. Den stod länge. De sänkte priset på den.Till sist såldes den till en annan bilfirma på landet.Billigt.Ingen vill tydligen ha VOLVO. | |
|
Jodå. Men T5an är ingen direkt raket ut ur hallarna för tillfället. ______________________________ //Lövet |
|
| Det var i oktober innan skiten träffade fläkten. | |
|
140.000 kan man allt ge med den utrustningen |
|
|
Bilia annonserar V50 1,8F Kinetic nya för 172.000 den här veckan! Nog för att Starre har mer utrustning men detta nypris sätter ändå press nedåt på begagnatbilarna. ______________________________ //Lövet |
|
|
Andreas_lofgren: Det var billigt som fasen måste jag säga men klart då är det snik utrsustad..... |
|
| Är det inklusive miljöpremien? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.