|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Undrar om inte DO har lite märklig benämning på tillverkningsland,lag på Fulda igår med denna märkning enl hemsida "Fulda Asiatisk producent"?? Däcken är naturligvis Made in Germany och har väl alltid varit. Har lite olika omg på väg hem bla Star Performer ska bli intressant att se vad som står på dessa. Ang priser så gjorde en kompis en seriös undersökning ang pris på Fulda och den billigaste låg ändå på +400:- per däck dyrare än DO. Sen att jag tar självkostndspris för omläggning väger ju in en hel del. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Hej! Kan återkomma med lite ny fakta i mitt däckdilemma. Har väntat lite med att köpa nya däck då min studentekonomi varit lite ansträngd. Ringde iaf i veckan runt till diverse handlare och frågade om priser, billigast var en däckfirma i Mjölby. Åkte dit idag och var inställd på att köpa nya däck, men däckkillen tyckte det var märkligt med obalansen och sa att han skulle testa att balansera dem igen. Skulle det inte bli någon skillnad skulle han dra av det från priset på de nya. Han balanserade dem och fick som mest 20g på ett däck. Efter provkörning konstaterades att obalansen var som bortblåst. Jag kom undan med 200kr för balanseringen, ganska värt istället för att behöva köpa nya däck. Kan verkligen rekomendera Länk efter detta. Eftersom jag verkligen frågade efter nya däck hade han ju helt enkelt bara satt på ett par nya åt mig istället för att föreslå en balansering först. Lurade den första gummikillen mig eller balanserade han fel? Mvh Wiktor Freude am Fahren wünscht Ihnen Ihre Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft |
|
|
Grattis! Då var det som jag misstänkte: Den första gummigubben var bara ute efter att sälja på dig nya däck. Det styrker bara den gamla tesen att man inte skall nöja sig med den 1:a diagnosen, utan alltid skaffa en 2:nd (och ibland 3:rd!) opinion. It ain't over untill the fat lady sings... /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
|
Precis! Blir nog inget mer besök hos den däckfirman för min del. Freude am Fahren wünscht Ihnen Ihre Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.