AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.917

Varningslampa, SMG II, M3 E46

Sida 3 av 3
Ba
42
Barzan
Bmw m3 -01
GOLF tdi -99
Glad att du kom undan billigt.. Good work
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Jag tar inte på mig credit för detta, utan tack vare entusiaster på nätet och samtal med olika hjälpsamma personer ledde till detta.
Glad är jag oavsett:D
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Intressant tråd.
Har själv ett problem med min SMG II och det är att när man växlar från 3an till 4an så kan den ibland släppa upp kopplingen för tidigt så den "räknar kuggar" om man nu kan beskriva det så =)
Har själv gjort de adaptioner som är nämns tidigare i tråden men dock utan resultat.
Tror dock att mitt problem är ett mekaniskt fel snarare än ett elektroniskt då det bara händer från 3an till 4an, lågvarv som högvarv spelar heller ingen roll.
Det händer heller inte speciellt ofta.

Någon som har någon idé om vad det kan vara?

Eller någon som har samma problem?

Det blir att plocka ner lådan i vinter och kolla igenom grejerna.

Mvh
Viktor Örtegren
E-post: viktor@schmiedmann.se

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
viktor, kontakta peder på mobimec, han var otroligt hjälpsam mot mig! Han hade även en låda han ev kunde sälja. Tyvärr verkar det som om din är dålig (alt koppling?) ifall den skrapar. Min skrapade inget. Men kolla fjädern på sidan av lådan för säkerhets skull. Förarsidan, i-knackad hylsa relativt högt upp på lådan.
Lycka till
Ps. min bil är den som fick lowtech coilovers och eisenmann monterat hos er för ett tag sen, kille från malmö som hade den..
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
sallepwr: Tack för tipset, ska prata med honom. Har tänkt på kopplingen men det som talar för att det inte är kopplingen är att det endast händer från 3an till 4an.
Om det vore kopplingen så borde det kunna hända mellan vilka växlar som helst, eller har jag fel?

Men skulle det kunna vara synkroniseringen mellan 3an och 4an som är dålig?

Jaså du köpte bilen av honom?
Sist jag pratade med honom så sa han att hans växellåda hade rasat??

Mvh
Viktor Örtegren
E-post: viktor@schmiedmann.se

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Nej den hade inte rasat, det var en fjäder i den som gått sönder. Köpte den som den var av honom. Trevlig kille. Synd att det skulle spöka så för honom och att bmw inte kunde hjälpa honom..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.