|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Jag har ju redan innan denna operation tar vid gjort följande på bilen: nylackerad -03 inkl nya midje samt nedre lister. Ny vattenpump,termostat kylare,lambdasond, bakre diffupphängning, hardyskiva...Invändigt: Bytt samtliga strömställare där dioden inte lyste längre (bakre dörrarnas samt elrollons), nytt drivpaket elrollo amt original M-speglar till elstyrdinredning. Sen har den fått 5st 19" fälgar med 235/35. Givetvis nya BMW emblem, o endast original delar utom fälgarna då.Har säkert glömt något men i stora drag iaf, uppskattar att dessa tidigare åtgärder kostat mig ca 60-70"...Jag räknar naturligtvis inte med service eftersom det skall ju göras likväl... | |
|
Verkligen imponerande plan för din M5. Säkert ekonomiskt oförsvarbart men du kommer få en kanonbil! En fräsch e34 är en riktigt trevlig bil, har själv haft en hyggligt fin M5e34 -95 men den skulle nog framstå som en rishög jmfrt med din när du är klar. |
|
| BjörnB: Precis, idiotin har redan gått för långt så det är lika bra att fullfölja*haha*...Sen finns det ju en annan aspekt: min renovering ger ju möjlighet för andra att införskaffa utmärkt fungerande EDC-fjäderben tex, det är ju långt ifrån alla som vill plöja ner pengar i nya grejer även om ekonomin finns...O som grädde på moset så finns det ytterligare mycket "storstilade" planer för bilen, som givetvis kostar fläsk*haha*...Men om en 2-3 år så kan jag vara klar, men det e klart pengarna måste fram oxå o det är inga kaffepenga vi pratar precis:-) | |
| du ska inte trimma motorn nåt då ? | |
Gemini__ |
Tycker det är skönt att det finns folk som resonerar som dig Dawwe. Det finns inga utrymmen för kompromisser här inte. Originaldelar ska det vara, kosta vad det kosta vill. En sann entusiast, med en fin bil. helt enkelt. =) |
| Aquilla: Jo tanken är att den skall trimmas "en aning", dock sugtrim med 100% originallook | |
| Var inte snack om någon M5 E34 renovering denna tråd handlade om va? | |
|
Fd Mercafreak, "Davve >> då undrar jag hur du får tag i all den oljan + filter för 1200kr ?? (och nej då pallar jag inte beställa från tyskland å kladda med en massa annat)" Just nu kan du köpa Castrol TWS för 80:-/l på rejsa av ett racingteam. Vill minnas att M5e39 gillar den oljan. |
|
|
Ännu mera offtopic i en redan offtopic-tråd: den tws-oljan som nämns i föregående inlägg är slutsåld Mvh Ferenc |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.