|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| zorro_ och bomis det finns pm. | |
| aquilla>> tack för upplysningen :O | |
| ja asså om du har åkt runt o pressat den i s6 läget o växlat mkt upp ner osv... typ som jag ba allmänt varit ute o piskat den ordentligt (som man ska göra med en bil av den här typen) | |
| kom du på det sj aquilla? | |
| körde alltid i s6 läget ;) | |
| hehe du e min typ av människa.. nä det blir o tänka efter o se över ekonomin så får man se om man har möjlighet o investera i smg m3an o göra sej av me denna på nåt sätt, inte så lätt i dagsläget verkar det som om man tittat på blocket.. | |
| näee. men det är en forumstråd, inte en privat konversationslogg. tänk på det =) | |
| ja men titta i en annan tråd istället eller gå o köp en glass o va glad | |
| hehe sitter redan med glass och kaffe o är glad. meen tänkte bara påpeka den saken. var glad att det finns pm istället | |
|
Om nu m3 e46ans luftfillter är så otroligt "OPTIMERAT" varför är det samma luftfillter i 325 e46, 330 e46 och m3 e46 ??? Det är skillnad på luftfillter och luftfillter, köp dig ett luftfillter kitt från GruppeM och en optimerad program vara, så ska du se att det går att trolla fram några HK. Den mods hade jag på min bil, och inte fanns det än enda m3 i orginal utförande som kunde dra mig, varken smg eller manuell. MIn var manuell. |
|
|
Jag hade en CDA-box på min gamla M3-e46 smg. + mappning, den gick bra med bara dessa åtgärder. Vi testade den på Mantop Park när jag jobbade där. 0-100 på 4,8s samt strippen på 13.2s vill jag minnas. //Stefan |
|
| cado>> helt rätt men jag tror att det ligger lite över killens budget, han pratar öppet luftfilter, det är en VISS skillnad...jag skulle aldrig pröjsa 20 000 spänn för ett par extra hästar...därav anledningen till att jag bytt till dubbelturbo....med ganska enkla metoder ex piggyback, avgas, downpipe o ic så kan man skrämma upp 335:an till 400hp :P vilket jag ska göra inom kort, och då klipper man dessutom nya m3:an alla dagar i veckan ;) | |
| jag syftade med hela tiden på vanliga öppna lutftilter, känns verkligen som sånt är som att våldta en bil. hoppas innerligen inga här har satt dit sånna på sina m5or eller m3or | |
|
Hemskt vad det va hårda ord på de öppna filtren. Jag har ingen erfarenhet själv av öppna men jag vet bara en lokal trimfirma som testade Green Cotton "Openair kitt" på en m3 3.0 som gav 5hk i bänken. Sen tittade de även på att ta bort kattarna och köra raka rör där istället och det gav 30hk minus med orginal programvara. Men inget är som sagt nåt jag har på papper eller liknande. Men sen är det ju även så att det borde gå att plocka ur ett par extra hk ur en m motor då herrarna som utvecklat dessa motorer inte optimerat allt till 100% då motorerna ska hålla ett ex antal tusen mil. Alltså allt är inte optimerat så allt är maxat. Men jag ska helt klart testa Green Cotton open air kitt till min och kanske testa bänka den före och efter. Men helst vill man ju ha ett kolfiberinsug med tillhörande chip. Då lär det hända grejjor. |
|
| Sen kan jag ju även säga såhär. Om det nu skulle ge 5hk mot all förmodan så vad faan spelar det för roll igentligen. Det lär man ju aldrig känna ändå. Mvh | |
| lite offtopic kanske... men det är klart att det går att klämma ur bra mycke mer effekt ur en m3 motor. bara du hostar upp massa pengar så mycket uttaget är det inte i bmws motorer! en 3,0 har inte ens 100 hk litern, hondas v tec har ofta över 100 hk litern.. de är alltså mer trimmade en m motor generellt sett. men enligt bmw måste de funka och gå över 20 000 mil utan renovering med. på 70 talet körde rune tobiasson 3.0 csl med gammal m30 motor med 24 ventilstopp. 3.5 liter volym. gissa vad han hade effekt på den? 430 hk!!!! utan turbo o vanos! | |
| på tal om luftfilter på den motorn..körde han med öppna trattar. kan någon insatt säga sitt om öppna trattar, för o nackdelar. enligt mig går dom ju inte skärma av överhuvudtaget o kör man med motorhuv borde de bli väldigt varm insugsluft? | |
| klart dom går att skärma av,, dvs om du inte gör det sj hemma i garaget, lämna in den till nån som kan o låt den göra det proffsigt.. om man nu ska göra det då asså.. för det verkar ju inte så bra direkt enligt folket här, varför inte ba sätta insats i originalet, green cotton eller KN ska va hyfsade, finns på rätt många ställen o köpa till o med, tror nog ja ska göra det iaf. nu i veckan, slipper man pill o grejer, fast än man har en farsa som varit bil mekaniker i 30 år av sitt liv..han e inte så glad om man ska in o trixa under huven på en sån bil så han deltar inte o något sådant :( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.