|
Sida 9 av 14
|
|
|---|---|
|
"ser bra ut tills man läser att den gått XXXX MILES = 22-23k mil vilket jag inte vill ha" Om jag inte räknar helt galet blir 12400 miles blir ca 2000 mil. |
|
|
BjörnB: Räknade lite fel, men Goolge säger Länk som dig Men 2000 mil kan väl inte stämma???!!? |
|
|
Ser i mailkonversation med honom att den gått 19800 mil. Dvs han har glömt en 0 i 12400 miles. |
|
|
Länk ser helt plötsligt intressant ut men milen alltså, det är för mycket för det priset!!! Vad anser ni att den är värd, den importerades hit: I trafik första gången i Sverige: 2008-08-15 I trafik första gången i utlandet: 2001-01-01 har 3 ägare i Sverige så kanske 1-2 förare. Fördelar: 01 har det väsentliga elutrustning svart och long minus: mil cp navigation inga fälgar mil |
|
|
Den du länkar till är en USA-import. Vet inte om jag hade velat ha en sådan med miles på mätarna istället för km. Sedan är frågan om den är rostskyddad som eurobilarna? Fungerar navin i Sverige? Eventuell biltelefon? Carfax? Ytterligare skillnader mellan USA och EU? Effektskillnader? Fanns aldrig steptronic till 740 i USA? |
|
|
Glöm USA-skrotet. Det blir bara massa trassel med en sådan bil. Allt som Zed82 räknar upp är saker man får räkna med... Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Länk Denna dök upp och jag tycker mig se lite fel, milen kan väl inte stämma? Det är en -99 och inte 00 och varför 66k där han dessutom måste ta emot prut säg 5-10k snabb affär. Experter se hitåt, enligt VV Besiktningsuppgifter Besiktningstermin: 2009-07-01 - 2009-11-30 Senast godkända besiktning: 2009-04-09 Vägmätarställning: 127672 Antal ägare: 9 |
|
|
Usch nej, jag får dåliga vibbar av sådan styling. Det stinker kebab lång väg. Tonade rutor, utstickande sportsystem, kjolpaket, E60-fälgar. Men smaken är som baken. Hur vet du att det är en 99:a? Är den svensksåld så kan det mycket väl vara en 00 med tanke på "R" som första bokstav i regnumret. |
|
|
Läser bara VV sidan -99 Kebab eller icke kebab, vad säger ni om milen? Det kan väl inte stämma mot priset.? |
|
|
Den ser bra ut i bild men: Länk Bilen har all utrustning som fanns tillgänglig år 2000 utom GPS. Den är väl underhållen och ser i förhållande till ålder mycket fin ut. Följande fel finns. · Vissa prickar i instrument panelen har försvunnit. Är tyvärr ett vanligt fel på dessa modeller. · En varningslampa för krockkudde lyser. Har kontrollerats för ca 6 månader sedan men har börjat lysa igen. · Varning för lågt lufttryck indikeras. Troligen måste indikatorerna på däcken åtgärdas. Bilen fungerar perfekt utan denna information varför det ej behöver åtgärdas. · På höger framdörr finns början till rost i nedre hörnet. I övrigt ej någon rost. · Repa gjord av nyckel på höger bak skärm. Jag åtgärdar detta genom min försäkring. Priset är satt med hänsyn till ovanstående skick utom rostskadorna på dörren, varför jag reducerar priset till 93000:- istället för 98000:- . Jag har tagit Blockets försäkring vilket ger en extra trygghet. |
|
|
gabber: Det var en jäkla massa problem för 93.000:-. För de pengarna ska den vara mint condition anser jag. Sedan kan du inte koppla mil mot pris, vissa bilar som har gått mindre kan vara mer slitna än de som har gått långt. Det finns även säljare som är ute efter en snabb affär och lägger sig lågt i pris trots relativt få mil. Jag skulle inte alls stirra mig blind på milen utan titta på det generella skicket. Hur ser bilen ut? Rost? Hur mycket är bytt? Fungerar allt som det ska? |
|
|
Denna bil Länk har tyvärr bara standartstolarna, kanske inte ens elektrisk justering på dem? Detta ser man ju på att det är vanliga "tidningspåsar" på ryggstöden istället för tidningsfack som på dedyrare stolarna. Det går heller inte att vika bara övre delen av ryggstödet på dessa stolar. Dessutom är det "snikskinnet" alltså det sk. Montana som känns igen på sömmen i mitten av sits/ryggstöd. De med det finare nappaskinnet har ingen söm i mitten. Bara som lite info. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Du har inte funderat på att importera själv då? Utbudet bör väl vara större i Tyskland, ex: Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
Det roligaste var att läsa gabbers inlägg om den svarta 740 -00. "Priset är satt med hänsyn till ovanstående skick utom rostskadorna på dörren, varför jag reducerar priset till 93000:- istället för 98000:- ." Hur har Göran ens mage att begära 93.000 kr för skrotet. Det låter i det närmaste som ett fulländat renoveringsobjekt. När det gäller lågmilade bilar som är 10 år gamla på 12.000 mil blir jag alltid lite misstänksam. Självklart behöver det inte betyda att bilen är backad, men ju mer historik som finns att tillgå desto bättre för köparen. Den sista E38:an i tråden utan komfortstolar ser stöddig ut. Smaken är ju bekant som baken, finns väl inget som kan skapa så mycket osämja som politik, fotboll och styling? |
|
|
Sahlsten; Du skrev vad jag egentligen tänkte om den svarta 740:n. Försökte vara lite mer diplomatisk bara. :) Du har Powerpost förresten. |
|
|
Annars har du ju coola bilen här.... Länk Var är hinken..... Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Är tydligen bara skit och skumma kebabbilarute just nu Länk |
|
| Tyvärr är min engelska ochBM/bilkunskap inte på hög nivå för att hämta bil i Tyskland. Känner på mig att man bli lurad vad man än köper, fast det verkar man ju kunna bli här också. | |
| Engelska behöver du inte kunna, däremot Tyska. Försök hitta någon som kan tyska om du ska ner men själva annonserna kan du få översatta på t.ex google. Men på mobile.de kan man söka på engelska, dock är själva texten i annonsen på tyska. | |
|
Jag har talat lite med J.L på forumet och enligt honom är de flesta firmorna vana att handla på export. Han har erfarenhet av Tysklandsimport. Så engelska ska räcka gott. Dock fattar jag inte varför man ska importera nu? Visst utbudet är större men kolla priserna, det är inte okej. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.