|
Sida 8 av 14
|
|
|---|---|
| Båda försöker faktiskt förringa ABS-felet så nog är de medvetna om vad det kostar att laga. De vill bara hitta en köpare som INTE vet det. :) | |
| Då får jag tacka alla er och Autopower för jag hade inte en susning innan ni berätta och jag läste på lite. | |
|
Så här brukar det vara när man vill att säljaren ska åtgärda någonting. Lämna objekten bakom dig eller pruta på de fel och brister du hittar. Mer finns inte att göra i nuläget. Vad skrev de till dig då? Bilcentrum och privatpersonen med den andra silver 728...? Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
privatpersonen nämnde inte ABS felet förrän jag frågade, och efter det så dök PIXEL fel upp med tillägg, du vet säkert om att det är vanligt. Falkenbergbönderna vägrar gå ner i pris och ber mig i stort att köpa en annan bil, dra åt helvete typ. |
|
|
Pixelfel i kombiinstrumentet är inget stort problem som man inte kan leva med ett tag i alla fall. Kom ihåg att de flesta E38/39 har detta fel om det inte är åtgärdat. Det är småproblem i sammanhanget jämfört med andra bekymmer som kan drabba bilen såsom ABS, kylsystem, vibrationer osv osv. |
|
|
Zed82 har helt rätt, men hur mycket är Hans med 728 iA -99 beredd att gå ned i pris? Förutsatt att du åtgärdar de benämnda felen... 10.000 kr på ett bräde tycker inte jag skulle vara några konstigheter. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Hans har sagt att han har fått bud på 65k (detta sa han direkt till mig utan att jag nämt ett pris) och att han inte vill sälja för det priset. Skitsnack säger jag... Jag mailade att jag ville att han skulle fixa ABS och uppvisa kvitto på att jobbet är korrekt utfört av verkstad. Han försvann och svarar inte längre. |
|
|
Och pixelfelet i Falkenberg silver BMWN är enorm, det var i detta fall några pixlar som lyste och inte tvärtom. Jag reagerade starkt på det och att det var manuella stolar men av någon anledning gick jag ju vidare. Tur att det sket sig med den....för jag har hittat en annan skönhet minsann. Bara han svarar |
|
|
Hans beteende känner jag igen från när jag köpte min 528. Typiskt säljsnack hos äldre herrar, de har alltid så många spekulanter hit och dit men när det kommer till kritan så släpper de bilen ändå för det man bjöd eller strax däröver. Bjud 60 för bilen och sen fixar du ABS-problemet själv. Argumentera sakligt för ditt bud och ligg på honom med några dagars mellanrum så ska du se att det går vägen. Insistera dock inte på att folk ska fixa fel innan de säljer, väldigt få personer är intresserad av en sådan lösning. Pruta istället till dig reparationen. |
|
|
Håller med Zed82 här igen, vettig kille det där ;-) Håll honom lite kort och lägg ett fast pris och felsök själv. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Har mailat Falkenberg och bett om pris om de inte fixar, mest för att jävlas. Men Hans har jag gett två val, fixa och ge pris eller ge bättre pris så fixar jag. Ingen svarar mig... |
|
|
Ring igen med dolt nummer, säg att du heter Greger eller något liknande. Tala med annan röst och erbjud några tusenlappar till :-) Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
| gabber: Du verkar ha hamnat i ett unikt läge där folk inte vill sälja sina E38:or till dig. Vad är oddsen liksom? :) | |
|
Zed82: Håller med! Verkar otroligt, att de håller så hårt i bilarna i dessa tider. Kämpa på gabber=) |
|
|
Jag vet inte om det är unikt men Falkenberg verkar ju ha problem med lånet som tydligen måste lösas, det är min teori. Hans har inte svarar sedan jag tog upp ABS och att det måste fixas så han kanske vet att det inte går att lura mig. |
|
|
gabber Du har aldrig funderat över 740? Lite lättare att hitta välutrustade exemplar i samma prisklass. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Jodå, jag har kolla på varenda 740 också och har kontaktat alla som jag finner intressant men ingen har slagit WHAOOO känslor som Falkenbergbilen ännu. Förutom en 750iL FULLUTRUSTAD som inte svarar Men hur smart är det att köpa en 750il??? Vad kostar en service på den eller en 740 tex. Är inte allt dubbel/trippelt dyrare än 728? Reservdelar? |
|
|
Länk är kvar och det dröjde tills idag tills han svarade att bilen är kvar och inget annat. Den ser fin ut osv men har inget som drar mig till den just nu, känns som bättre kanske kommer. Länk är såld tydligen säger Kai Länk vägrar ge ut sitt REG nummer så jag kan kolla upp lite info Länk ser bra ut tills man läser att den gått XXXX MILES = 22-23k mil vilket jag inte vill ha Länk är en idiot, läs annonsen, bad om fler bilder och han skickade mig en länk www.doctorfix.se Länk har gått med på 90k helt plötsligt och inann så var han stenhård på att inte släppa för 95k eller under, sen hörde han av sig om att han ska köpa kombi och sa 90k. Den är ju jättebra, fel färg dock så jag tvekar, dyr också då jag måste fixa fälgar(ja det är viktigt :) Länk fel färg, har en buckla 10 cm diameter på bagageluckan, går att fixa utan att lacka om säger han men gör det inte själv, nehe. Inget sista pris är diskuterat. |
|
|
Hans mailde mig nyss att bilen är såld, undrar om det stämmer, förmodligen men då har någon blivit lurad för han vägrade sälja under 70k och jag erbjöd 70 om han fixade ABS. |
|
|
Det stämmer, bilen är borta från Blocket. Såld till någon som har givit alldeles för mycket för den. 65-70.000 kr är ett riktigt rövarpris med tanke på de bekymmer som finns att åtgärda. Men visst såg den fin ut på bild i alla fall. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.